Macbook bij openen "TIK"

Pagina: 1
Acties:

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-02 23:48
Hey mensen, ik heb na lang wachten eindelijk mijn Macbook + Apple Keyboard ontvangen...
Superblij alles uitgepakt, en alles was ok. Want ja, het enige waar je op let is wat ie allemaal kan :P

Nu na er een middag mee geprutst te hebben kom ik erachter dat de Macbook bij het openen aan de linkerkant een "TIK" geeft. Toen ik wat beter ging kijken zag ik dat de linkeronderkant van het scherm blijft haken op de onderkant van de macbook. Uiteindelijk schiet hij er dan toch overheen waardoor je die TIK hoort.

Ik ben daar niet helemaal gerust over... Computers horen niet TIK te doen ;)

En toen kwam deze kleine teleurstelling: Aan de linkerkant van mijn Apple Keyboard zit een deukje in het alluminium... :'( Ook daar ben ik niet tevreden over (Wat een aansteller ben ik he :P)

Wat denken jullie, hoe wordt dit opgelost? Moet ik nu alles terug sturen, en ben ik weer een aantal weken zonder Mac? En de vraag over het keyboard, zullen ze dat omruilen denken jullie?

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:42

breinonline

Are you afraid to be known?

Het hoort beide niet en je mag er dus mee terug. Wil je op safe dan stuur je (als je online gekocht hebt althans) de boel binnen 7 dagen terug. Daar hoef je geen reden voor op te geven. Netter en waarschijnlijk ook sneller is even bellen met Apple en het probleem uitleggen. Je zou dan onder garantie nieuwe apparatuur moeten ontvangen. Je hebt echter een hele kleine kans dat ze de tik afdoen als niet erg genoeg om te ruilen.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• XtremeDesign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-02 20:37
Mijn MacBook doet zeker niet TIK als ik hem open. Het is wel zo dat je het beeldscherm vrij stevig omhoog halen om hem te openen, omdat hij los moet gaan van de magneten die erin zitten, maar dit geeft geen geluid.

Bellen naar Apple dan komen ze hem ophalen, en krijg je ws. een nieuwe!

• Saeverix
Ik merk nu dat als ik de Macbook precies in het midden beetpak om te openen dat die tik er dan niet is. Alleen ik pak hem automatisch iets meer aan de zijkant vast omdat ik anders met me vingers op de webcam kom.

Maar de grote vraag: Zit ik weer een aantal weken zonder Macbook enzo?

• breinonline
  • Laatst online: 12:42

breinonline

Are you afraid to be known?

In principe niet, als je in de eerste dagen wat ontdekt dan zou hij als DOA (dead on arrival) moeten gelden en wordt hij meteen voor een nieuwe omgeruild.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Verwijderd

Wij hadden hier ooit een MacBook waarbij de DVD-drive scheef gemonteerd zat. Cd's gingen er wel in maar kwamen er niet meer uit. Direct gebeld met Apple (online store). Helemaal geen probleem; er zou een nieuwe opgestuurd worden. Moest wel een kostenplaatje bij voor de DVD die nog in de drive zat (heb nog voorgesteld om bij de nieuwe MacBook een DVD van Aperure te doen, maar daar trapten ze niet in).
De kapotte MacBook moest niet eerder opgestuurd worden dan dat de nieuwe gearriveerd was. Verpakking en formulieren voor retourzending werd keurig verzorgd door Apple.

• Saeverix
Ah ok dan weet ik genoeg. Bedankt voor deze informatie. Zal na afloop wel posten hoe het is opgelost.

• Ruud
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12:48
Mijn macbook "tikt" al sinds het begin, dat is nu een maand of 10 en heb er nog geen hinder van ondervonden. Wanneer je Apple onnodig op kosten wilt jagen stuur je hem terug en anders ben je gewoon fatsoenlijk en gebruik je het ding waar het voor bedoeld is.. Het is en blijft een gebruiksvoorwerp ;)

Over je toetsenbord kan ik niet oordelen omdat ik geen flauw idee heb waar de beschadiging zit. Wanneer die in het zicht zit zou ik eens na gaan denken of je jezelf eraan stoort. Zo ja, omruilen, zo nee, lekker gebruiken. Gebruikssporen komen er hoe dan ook op!

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-02 13:09
Ruud schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 14:44:
Mijn macbook "tikt" al sinds het begin, dat is nu een maand of 10 en heb er nog geen hinder van ondervonden. Wanneer je Apple onnodig op kosten wilt jagen stuur je hem terug en anders ben je gewoon fatsoenlijk en gebruik je het ding waar het voor bedoeld is.. Het is en blijft een gebruiksvoorwerp ;)

Over je toetsenbord kan ik niet oordelen omdat ik geen flauw idee heb waar de beschadiging zit. Wanneer die in het zicht zit zou ik eens na gaan denken of je jezelf eraan stoort. Zo ja, omruilen, zo nee, lekker gebruiken. Gebruikssporen komen er hoe dan ook op!
Dat jij het niet erg vindt betekent niet dat iedereen het dan moet accepteren... Je koopt iets en dan mag je er vanuit gaan dat het 100% in orde is. Zo niet.. terug sturen.

• Ruud
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12:48
Wellicht ben ik dan idd te makkelijk maar het doet mijns inziens niets af aan de werking van het apparaat... Ach eigenlijk ben ik dan ook gezegend met deze mening, maakt het leven een stuk makkelijker ;)

Ik vraag me echter wel af wat de TS zou doen wanneer hij zijn laptop wel 3 weken kwijt zou zijn, iets zegt mij dat het dan ineens niet zo belangrijk meer zou zijn... Maar dit blijft natuurlijk een verwachting en alleen de TS kan daar betrouwbare uitspraken over doen.

• Saeverix
Ruud schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 16:16:
Wellicht ben ik dan idd te makkelijk maar het doet mijns inziens niets af aan de werking van het apparaat... Ach eigenlijk ben ik dan ook gezegend met deze mening, maakt het leven een stuk makkelijker ;)

Ik vraag me echter wel af wat de TS zou doen wanneer hij zijn laptop wel 3 weken kwijt zou zijn, iets zegt mij dat het dan ineens niet zo belangrijk meer zou zijn... Maar dit blijft natuurlijk een verwachting en alleen de TS kan daar betrouwbare uitspraken over doen.
Nou kijk de TIK die ik bij het openen van de macbook heb is opzich niet zo erg, maar tikkende dingen zijn meestal niet dingen die lang meegaan (behalve klokken ;))
Dus zit ik meer met het idee: Hoe gaat het met die tik over een half jaar?

Maar ik hoorde net dat ik mijn Laptop niet kwijt ben, omdat ze eerst een nieuwe sturen en dan pas de oude terug moet...

Verwijderd

Is het een zwarte MB?

Die hebben over het algemeen vaak wat geluid bij het openen/sluiten. Bij mij begon m'n blackbook na een tijdje te kraken bij het openen, dit zat hem in de schanieren. In de Apple store hebben ze de schroeven onderop aangedraait en sinds dien geen last meer van.

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:42

weebl

YARR!

Ik heb ook dat deukje op m'n toetsenbord! Ook aan de linker-onderkant. Het is alleen zo klein dat ik me er niet echt aan erger. En het het niet waard vindt om er mee terug te gaan naar de winkel. Maar het is wel apart dat er nog iemand is die precies hetzelfde heeft. Lijkt er op dat er een machine in de fabriek niet helemaal lekker afgesteld staat...

• Saeverix
Nee het is een Witte Macbook. Alleen online gekocht, anders was ik ook wel even langs een Apple Store gegaan...

weebl schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 11:03:
Ik heb ook dat deukje op m'n toetsenbord! Ook aan de linker-onderkant. Het is alleen zo klein dat ik me er niet echt aan erger. En het het niet waard vindt om er mee terug te gaan naar de winkel. Maar het is wel apart dat er nog iemand is die precies hetzelfde heeft. Lijkt er op dat er een machine in de fabriek niet helemaal lekker afgesteld staat...
Dat is inderdaad vreemd ja... Zou wel wat zijn als ik straks een nieuwe thuis krijg met precies het zelfde deukje erin ;)
T is erg, maar ik erger me aan zulk soort dingen :) Net als een dode pixel op een scherm. Sommige mensen kunnen daar mee leven, maar als ik weet dat die pixel er is kijk ik er meerdere keren per dag naar.

Ik ben ook zo'n persoon die al zijn Gadgets netjes netjes wil houden. K weet niet of dat nou een voordeel is of een nadeel ;)

• Saeverix
Het ruilen gaat helaas niet zoals sommigen van jullie zeggen.
De oude wordt eerst opgehaald, en dan pas word de nieuwe besteld/verzonden.

Ze kunnen wel eerst een nieuwe versturen, maar dan heb je een Credit Card nodig. En laat ik die nou net niet hebben ;)

Dus of ik zeg ik laat hem lekker tikken, of ik zit een week/2 weken zonder MacBook...

Verwijderd

Altijd gaan voor de beste optie, dan maar twee weken je macbook kwijt en wel een goede terugkrijgen.

• Frietsaus
  • Niet online
Mee eens, door mijn kieskeurigheid (eerste was niet goed, twee keer omgeruild maar beiden hadden krassen en andere dingen die me niet bevielen) heb ik uiteindelijk ook 2 a 3 weken langer moeten wachten (geld terug duurde ong. een week en opnieuw bestellen bijna 2 weken). Maar ik heb nu wel een goede onbeschadigde MacBook. :)

• Saeverix
Waarom heb je geld terug gevraagd dan? Ze sturen bij mij gelijk een nieuwe...
Teminste dat zeggen ze.

Hij zei we kunnen wel gaan repareren, maar dan moet de hele top case vervangen worden. Dus omruilen voor een nieuwe is een snellere oplossing.

Want ik ben zelf ook zo, krassen en dergelijk bevallen mij ook niet. Door die kieskeurigheid heb ik ook al verschillende vreemde gezichten en discussies gehad in bepaalde winkels... :)

• Frietsaus
  • Niet online
Omdat ik tot twee keer toe een MacBook kreeg hier uit Nederland (niet Shanghai dus omdat het een standaard configuratie was) die elke keer onder de krassen zat en dode pixels had. Nu heb ik er een besteld met een mini-DVI naar VGA kabel en die kwam uit Shanghai, probleemloos zonder dode pixels en beschadigingen.

Ook was het probleem dat je maximaal 3x mag omruilen, als er met de derde wat mis is gaan ze denken dat je opzettelijk de laptops kapotmaakt. Dan ligt de bewijslast bij mij (dmv. foto's etc.) en dan moet ik gaan praten met het team van AppleCare etc. en daar had ik niet veel zin in. De meneer aan de telefoon had me al gewaarschuwd bij de tweede keer omruilen dat het waarschijnlijk hetzelfde zou zijn, en bij de derde keer pushde hij erg om het geld terug te vragen en opnieuw een MacBook te bestellen om onder deze regeling uit te komen. Vandaar dus. :)

Ik heb het verhaal hier eens duidelijker neergezet, misschien heb je er wat aan. Je kan overigens gerust omruilen, ik denk dat mijn geval niet zo heel vaak voorkomt.

[ Voor 14% gewijzigd door Frietsaus op 27-08-2007 13:41 ]

• weeraanmelden
  • Laatst online: 23-11-2025

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Saeverix schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 11:59:
Ze kunnen wel eerst een nieuwe versturen, maar dan heb je een Credit Card nodig. En laat ik die nou net niet hebben ;)
Nee hoor.
Je koopt een deugdelijk product.
Als dit niet deugdelijk is, moet de winkelier (!) er voor zorgen dat dit hersteld wordt.
Als de standaard dienstverlening " opsturen en weer ophalen" is, en Apple vraagt opeens om een creditcard, vraag even naar de verklaring waarop je handtekening staat dat je het hier mee eens bent/dat je vooraf wist dat je een credit card nodig had om aanspraak te kunnen doen op je wettelijke garantie :)

• Saeverix
Frietsaus schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 13:33:
Omdat ik tot twee keer toe een MacBook kreeg hier uit Nederland (niet Shanghai dus omdat het een standaard configuratie was) die elke keer onder de krassen zat en dode pixels had. Nu heb ik er een besteld met een mini-DVI naar VGA kabel en die kwam uit Shanghai, probleemloos zonder dode pixels en beschadigingen.
Ik heb gelukkig een custom configuratie met een Mini-DVI naar DVI kabel. En hij gaf ook al aan dat hij uit het verre oosten moest komen :) Dus bij mij zit t dan wel goed. Begon me namelijk al weer zorgen te maken ;)
weeraanmelden schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 13:52:
[...]

Nee hoor.
Je koopt een deugdelijk product.
Als dit niet deugdelijk is, moet de winkelier (!) er voor zorgen dat dit hersteld wordt.
Als de standaard dienstverlening " opsturen en weer ophalen" is, en Apple vraagt opeens om een creditcard, vraag even naar de verklaring waarop je handtekening staat dat je het hier mee eens bent/dat je vooraf wist dat je een credit card nodig had om aanspraak te kunnen doen op je wettelijke garantie :)
Dit gaat alleen om het geval dat ze dan vooraf een nieuwe macbook opsturen voordat ze de oude ophalen. Zodat ik niet zonder macbook zit. Dat is gewoon een "luxe" optie ;)

Pagina: 1