Samsung Syncmaster 223bw of 226bw?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.787 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Jareish
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-07 09:50
Ik heb een search gedaan en kon niet het antwoord vinden. Tevens weet ik ook niet of deze vraag gesteld mag worden in het grote Samsung Syncmaster topic. Dus vandaar dit topic.

Ik wil graag morgen een 22" TFT kopen, me oog valt op de Samsung SyncMaster 223BW en de 226BW. Het enige verschil is de responstijd (5ms resp 2ms) Het prijsverschild 50 euro.

Meer en sneller is altijd beter, maar is het verschil van 3ms echt daadwerklijk merkbaar in Games (Battlefield bijv). Heeft de 223BW ghosting en de 226BW niet tot weinig? Of is die 50 euro weggegooid geld als je de 226BW koopt. Ook had ik geleze ndat de 226BW bugs had die de 223BW niet had.

Heeft iemand ervaring met 1 van deze monitoren? Wat is de maximale responstijd die ghosting veroorzaakt?

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Ik zie een klein beetje ghosting met de 226BW als ik bij Dalian plant vanaf het vliegdekschip van USMC beweeg terwijl ik mik op de vlaggen die ik op het land zie. Verder nergens merkbare ghosting. Storend vind ik het niet, ik merkte het eigenlijk pas toen ik erop ging letten. (Ik heb een 'S' paneel)

Dus dan zal de 223BW niet beter uitpakken qua ghosting ;)

Goedkoop bellen via VoIP

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
ik heb een 226BW en dit scherm werkt perfect. Ghosting is mij absoluut niet opgevallen. Ik vind zelf het scherm er wel mooi uitzien, jammer is alleen dat er geen (in hoogte) verstelbare voet opzit.

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

tja ghosting is een beetje subjectief, op een 17 inch 15 miliseconde tft kon ik prima gamen hoor... als je er op let zie je het wel maar mij stoorde het echt niet terwijl een ander het mischien best heftig vond...
nu is het op mijn HP W2207 5ms en hier heb ik er echt al helemaal geen last van...
ik denk dat je aan beide geen buil zult vallen... naar mijn mening is het het niet waard.

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

• MiskentTalent
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-07 08:11
GoldenSample schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 18:42:
tja ghosting is een beetje subjectief, op een 17 inch 15 miliseconde tft kon ik prima gamen hoor... als je er op let zie je het wel maar mij stoorde het echt niet terwijl een ander het mischien best heftig vond...
nu is het op mijn HP W2207 5ms en hier heb ik er echt al helemaal geen last van...
ik denk dat je aan beide geen buil zult vallen... naar mijn mening is het het niet waard.
Ik heb ook een HP W2207, en heb ook de samsung 226bw gehad, die heb ik gauw omgeruild voor de HP.
Die samsung van mij had een blauwe waas over het scherm, ik moet nu zeggen heb de HP W2207 en het is een veel beter scherm dan de samsung, daar komt ook nog bij, dat je bij samsung ook nog eens verschillende panelen kan aan treffen (A,C,S type's) dus let op de S type is het beste ik had een A type.
Maar als je net iets meer kwijt wil, koop gerust de HP W2207 hij is 5Ms maar je ziet geen enkele ghosting met dit scherm, en ik had de samsung 226bw en daar zag ik inderdaat wat ghosting, dus die ms zeggen niet zo veel hoor, het is maar net hoe ze het meten!!!
Ik zou voor de HP gaan ;) ;)

Core I7 6700K (4,5GHZ) - EVGA 960 GTX 4GB DDR5 - ASUS Z170-PRO - Corsair 32 GB DDR4-3000 - SSD Samsung Evo 840 128GB - 2x 3TB WD Red Hardisks - Nzxt White 700 Watt Voeding - Coolermaster C690II Behuizing - Be Quiet Dark Rock Advanced C1

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Dat past wel in het Grote Samsung topic hoor.

Ten tweede, het Samsung scherm is eigenlijk (de 226BW) ook een 5ms scherm, maar met een overdrive. En soms stoort die heviger, dan als je hem af zet, en op 5ms ipv 2 gebruikt, aldus de laatste vermeldingen in dat topic.

Ik zou de 223bw aanraden dan eigenlijk. 50 euro of nog meer betalen tov de HP, is relatief veel geld imho.

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

Verwijderd

MiskentTalent schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 11:43:
[...]

Ik heb ook een HP W2207, en heb ook de samsung 226bw gehad, die heb ik gauw omgeruild voor de HP.
Die samsung van mij had een blauwe waas over het scherm, ik moet nu zeggen heb de HP W2207 en het is een veel beter scherm dan de samsung, daar komt ook nog bij, dat je bij samsung ook nog eens verschillende panelen kan aan treffen (A,C,S type's) dus let op de S type is het beste ik had een A type.
Maar als je net iets meer kwijt wil, koop gerust de HP W2207 hij is 5Ms maar je ziet geen enkele ghosting met dit scherm, en ik had de samsung 226bw en daar zag ik inderdaat wat ghosting, dus die ms zeggen niet zo veel hoor, het is maar net hoe ze het meten!!!
Ik zou voor de HP gaan ;) ;)
yip same hier, had het scherm van samsung vorige week gehaald bij de media markt, ik kon niet achterhalen welk type het was, maar ik vermoed dat het om een "S" ging. De samsung viel erg tegen, slechte kleuren en bij donker beeld heel veel last van bleeding, dus naar mijn mening een te overgewaardeerd product. De volgende dag stond ik als eerste bij de klantenservice en ik heb de samsung voor een HPw2207 omgeruild.
En daar heb ik zeker weten geen spijt van de HP is echt velen malen lekkerder!

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:41
Ik zou voor de 225bw gaan, heeft volgens mij dezelfde eigenschappen als de 226bw. Alleen de 225bw kan je in hoogte verstellen en ik vind het design persoonlijk wat strakker. :)

If it aint broke, fix it till it is!

Pagina: 1