Toon posts:

[XP] geopende documenten niet zichtbaar in taakbalk*

Pagina: 1
Acties:
  • 200 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Wie kan me helpen?
Sinds twee dagen zijn geopende documenten/programma's niet meer zichtbaar in mijn taakbalk. (Windows XP) Maw: op dit moment heb ik (natuurlijk) Explorer geopend maar ook een Word document en een Adobe document, geen van deze zijn zichtbaar onder in mijn beeld, in mijn taakbalk dus. Conclusie: bijna onmogelijk te werken, wanneer ik bijvoorbeeld dit scherm verklein (middelste icoontje rechtsboven) kan ik het daarna wel weer vergroten maar wanneer ik het minimaliseer (streepje rechtsboven in beeld, derde icoontje van links) kan ik het vervolgens nooit meer terugvinden en rest mij niets anders dan opnieuw een explorer op te starten (terwijl hij dus eigenlijk nog wel actief is). Hetzelfde geld voor alle andere programma's die ik eventueel open.

Wie kan me hiermee helpen, heb al veel gezocht en geprobeerd maar mij lukt het echt niet.... Is dit een instellings"fout" of een soort van virus oid (aangezien het ineens gisteren na het opstarten van de PC zo is).

Voor de duidelijkheid: de taakbalk is wel gewoon in beeld. Ik zie dus onderin, horizontaal over mijn beeldscherm, wel de taakbalk (met "Start" uiterst links tm de tijd uiterst rechts) echter, geen enkel programma dat ik open komt vervolgens in deze taakbalk in beeld...... (ik bedoel dus die rechthoekige blokjes waar je ook op kan klikken om geopende programma's in beeld te krijgen).
MAW, als ik nu iets in Word wil doen (het start-icoontje zit nog wel gewooon links in mn taakbalk in beeld) raak ik meteen de explorer waar ik nu in tik kwijt, en vice versa en enz enz....

Hoop echt op hulp, dit is namelijk heel storend......

Vast dank,
Rianne

Verwijderd

Conclusie: bijna onmogelijk te werken, wanneer ik bijvoorbeeld dit scherm verklein (middelste icoontje rechtsboven) kan ik het daarna wel weer vergroten maar wanneer ik het minimaliseer (streepje rechtsboven in beeld, derde icoontje van links) kan ik het vervolgens nooit meer terugvinden en rest mij niets anders dan opnieuw een explorer op te starten (terwijl hij dus eigenlijk nog wel actief is). Hetzelfde geld voor alle andere programma's die ik eventueel open.
Je kunt dan gewoon gebruik maken van Alt+Tab om tussen de vensters te schakelen...

Vraagje; werkt de taakbalk zelf wel? Als je op start drukt, wordt de start balk dan weer gegeven?

Verder; toevallig recentelijk iets geinstalleerd? Kan je een HiJack this logfile aanmaken (moet je het programma even downloaden); dan kan je kijken of er miss een proces actief is dat een virus/malware is

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2007 16:57 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Onlangs nieuwe programma;s geinstalleerd zoals Denniswerf zegt, en dan in het specifiek dingen die een shellextentie gebruiken?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Alvast dank Dennis en Sanfranjake,

Naar mijn weten heb ik niets geinstalleerd.

De taakbalk zelf werkt nog wel (dus wel bv het menu in beeld na het op start klikken). Geen idee wat HiJack of Shell extenties zijn (dit laatste als in xxx.shell? als ik deze vind kan ik die dan allemaal deleten of kunnen ze ook een nuttige reden hebben?) ), ik heb wel HitmanPro laten scannen, beweerde wel wat virussen/paarden/gevaarlijke cookies oid er uit gegooid te hebben maar er veranderde helaas niets......

Ondanks dat Alt Tab een goede tip is, dank daarvoor, blijft het enorm kxx! Kan het niet een rare instelling zijn (ondanks dat ik ook hier niets mee gedaan heb?) die weer aan te passen is?

Rianne

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Draai eens een antivirus/spyware programma. HiJackThis kan je al een eind opweg helpen bijvoorbeeld.
Verder doet "help"in de topictitel het niet zo goed hier, dat vervang ik even door [XP] wat we weer wel heel erg graag zien, zoals in Windows Clients - Policy te lezen is :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
HijackThis is een programma dat je computer "inspecteerd" en een logfile aanmaakt waarin WIJ kunnen zien of er verdachte processen ofzo zijn. Het maken van een HijackThis log is gemakkelijk terug te vinden in de FAQ met een hoop uitleg : (scroll effe door, na spybot s&d vind je hijackthis) [Howto] Spyware scannen en opruimen

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Titel aangepast en de Windows versie in de titel gevrot.

Ik heb zelf ooit in de taakbalk alle vensters dubbel gezien ( nee, *zonder drank* voor de smart-asses), toen ik een aangepast Thema gebruikte.
Wat gebeurt er als je bijvoorbeeld een standaard thema of klassiek instelt?
Als je een nieuwe user aanmaakt, heeft die account dat dan ook?

[ Voor 7% gewijzigd door alt-92 op 24-08-2007 17:24 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1