[Oracle] Database kopieren op een ander server

Pagina: 1
Acties:

• amiga1260
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-02 23:29
Op het werk ben ik bezig om een Oracle database van een klant te kopieren naar de testdatabase van mijn test PC. De versie die ik gebruik is Oracle 9.2. Volgens de klant moet ik de bestanden van de database in het mapje c:/Oracle/oradata zetten en de nog wat bestanden van de oracle/bin te kopieren.

Volgens mij werkt het niet, omdat ik de database niet in de net manager te zien is.

Ik heb het volgende gedaan:

Een database met het zelfde naam creeren en aan de Listener hangen. Nu kan ik een connectie maken, maar ik zie de tabellen van database niet. Betekent dat ik nog geen toeggang heb op de database?

Als dat zo is moet de klant een dump file laten maken en vervolgens het dump file imorteren in mijn test database?

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Files zomaar overkopiëren lijkt me toch wat tricky.
De database dumpen naar een bestand en dan weer importeren is inderdaad gebruikelijk.

• matthijsln
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:33
Je kan een dump maken met de command-line tool "exp" en deze met "imp" weer importeren.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Oracle databases draaien meestal op een server, dus ik verplaats je topic even, omdat ik verwacht dat je in WSS meer respons zal krijgen.
Client Software Algemeen > Windows Servers en Server-software

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• amiga1260
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-02 23:29
Bedankt voor de info. Ik de klant vragen of ze even een dump file kunnen maken.

• Xiphalon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:10
Vraag liever om een SQL-dump van de database, dat levert een stuk minder problemen op met usernames, schema's en collatieproblemen.
Pagina: 1