Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

temperatuur sensor ds1820 uitlezen in csharp/vb

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik was al een heel tijdje van plan om de temperatuur gegevens op te slaan in een database. Ik heb daarvoor gebruik gemaakt van de sensor ds1820 en daar een adapter bij gesoldeerd. Dit heb ik getest met ibutton -tmex programma en dit lijkt allemaal goed te werken. (seriele pport)

Volgende stap is het uitlezen in csharp of vb. Ik maak gebruik van een programmeer omgeving waar het serial component er al standaard in zit. Aangezien ik hier echt een beginner in ben, weet ik niet precies waar ik moet beginnen om de waardes van de sensor uit te lezen. Ik heb al menig topic en google doorgelezen maar nog niet echt is gevonden waar ik mee over weg kan.

Component instellen en poort openen lukt allemaal wel. maar ik geloof dat ik eerst een reset waar naar het component moet sturen en dan pas kan beginnen met uitlezen. Verder als dat kom ik eigenlijk nog niet. Er zullen wel een aantal dingen in de datasheet van het component staan, maar ik heb nog niet door wat ik daar precies van nodig heb en waar ik dat precies kan vinden..

Kunnen jullue mij misschien op weg helpen..

ik dank jullie.. _/-\o_

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-11 11:15

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Heb je deze zoekquery gebruikt, want iets zegt me dat de eerste hit al voldoende informatie biedt om iig te laten zien wat je geprobeerd hebt: http://www.google.com/sea...=ds1820+serial+vb.net&lr=

Verwijderd

Topicstarter
sopsop schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 16:33:
Heb je deze zoekquery gebruikt, want iets zegt me dat de eerste hit al voldoende informatie biedt om iig te laten zien wat je geprobeerd hebt: http://www.google.com/sea...=ds1820+serial+vb.net&lr=
sorry maar dit zegt mij toch nog echt te weinig..

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-11 15:10

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

No offence maar de in de zoekresultaten vindt je en documentatie en zelfs een complete voorbeeld class (in vb). Wat bedoel je met "zegt me echt te weinig"?

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 16:47:
[...]

sorry maar dit zegt mij toch nog echt te weinig..
Als je dit weinig zegt zou ik me eerst gaan verdiepen in C#/vb.net. Net zoals de andere andere boven me zeggen staat daar voorbeeld in hoe je de temperatuur kan uitlezen enzo.

Verwijderd

Topicstarter
geforce5_guy schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 17:01:
[...]

Als je dit weinig zegt zou ik me eerst gaan verdiepen in C#/vb.net. Net zoals de andere andere boven me zeggen staat daar voorbeeld in hoe je de temperatuur kan uitlezen enzo.
Ik ga ermee aan de gang

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen bedankt voor jullie hulp ook al was er niet veel voor nodig. Ik heb op de site van maxim genoeg informatie gevonden om de temperatuur uit te lezen voor een .Net applicatie.

Na wat enig zoekwerk heb ik op de site van maxim een dll gevonden waar alles in zit wat ik nodig heb. Gewoon toevoegen als reference aan je applicatie en alles is beschikbaar.

Voor degene die hier ook mee bezig zijn. Tip lees de site/docs goed door.
site maxim apps + docs

Probeer gewoon van alles uit, er is hier best veel mee mogelijk.

Succes allemaal.
Pagina: 1