Toon posts:

[Maxtor 160GB] C:\ is niet toegankelijk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met mijn harde schijf. Eerst even wat algemene info.

Vanochtend wilde ik een verse installatie van windows om weer eens van alle troep af te zijn. Ik heb twee harde schijven waarvan ik er een gebruik voor de Windows install en een voor opslag van data. Op de "windows-schijf" heb ik een verse install gedaan van Windows XP Home Media Center Edition, SP2.
Bij de eerste keer opstarten na de installatie merkte ik echter dat een probleem is opgetreden met mijn "data-schijf". Wanneer ik deze wil benaderen krijg ik de volgende melding:

C:\ is niet toegankelijk
de parameter is onjuist

of

Schijf is niet geformatteerd

De schijf kan wel worden getecteerd maar lijkt zijn bestandsindeling te zijn verloren (was NTFS).

Via de search heb ik al heel wat dingetjes gevonden die op mijn probleem lijken maar toch net iets anders zijn, de oplossing die daar zijn aangedragen zijn dan ook onsuccesvol geweest tot nu toe. Ik heb oa verschillende file-recovery programma's, PartitionMagick en alles wat windows zelf biedt uitgeprobeerd.

Ik hoop dat een van jullie me kan helpen!

Grtz

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2007 16:19 ]

• fckgw
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-12-2021

fckgw

rhqq2

chkdsk.exe ?

Heeft bij mij een keer geholpen in een dergelijk geval.

[ Voor 71% gewijzigd door fckgw op 24-08-2007 16:44 ]

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-02 20:53

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Wanneer ontvang je die error's? Is dat tijdens de boot of in windows al?

Doe eens de partitie verwijderen en opnieuw aanmaken door de XP setup, vervolgens formateren etc.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• fckgw
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-12-2021

fckgw

rhqq2

Dukey schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 16:55:
Doe eens de partitie verwijderen en opnieuw aanmaken door de XP setup, vervolgens formateren etc.
Vast erg bevorderlijk voor zijn data :D

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-02 20:53

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

fckgw schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 17:02:
[...]

Vast erg bevorderlijk voor zijn data :D
Ja hij vermeld dat hij twee schijven gebruikt en op de schijf waar hij problemen heeft een verse installatie heeft gedaan. M.a.w. daar staat dus nog niks belangrijks op neem ik aan.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Verwijderd

Weet je wel heel zeker dat je op de juiste schijf hebt geinstalleerd?
Dukey schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 19:35:
[...]

Ja hij vermeld dat hij twee schijven gebruikt en op de schijf waar hij problemen heeft een verse installatie heeft gedaan. M.a.w. daar staat dus nog niks belangrijks op neem ik aan.
Dat zegt hij helemaal niet ;)

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2007 19:38 ]

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

ik snap hem ook niet helemaal. C:/ als data schijf ? Mag ik daar uit opmaken dat je windows ergens anders staat dan op c:. dit kan natuurlijk maar waar staat dan je boot.ini Ik bedoel die zal op de werkelijke C moeten staan anders start je systeem inderdaad niet o. Leg het nog eens uit met eventueel schijftypes erbij en wat nu waar staat en wat je wilt :)
Pagina: 1