X-FI Xtreme Gamer + Audi Front Panel

Pagina: 1
Acties:
  • 288 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• XlinKk
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-11-2024
Hallo,

Ik wil graag mijn Audi Front Panel van mijn Antec Nine Hundred aansluiten op mijn X-Fi Xtreme Gamer.
Ik heb de aansluiting al gevonden op de kaart, alleen ik zit 2 plugjes van mijn Antec kast waar op staat, AC,97 en HD Audio.

Ik neem aan dat AC,97 onboard geluid is als ik het goed heb, moet ik dan HD audio aansluiten op de geluidskaart? Of is dat ook iets anders?

8)7

• Tha Ra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-02 20:53
Nee, AC97 en HD audio zijn beide onboard geluid. Ik help je alvast:

Quote uit het grote X-Fi topic. (Had je zelf ook op kunnen zoeken ;) )
_AvA_ schreef op maandag 26 februari 2007 @ 18:16:

No problemo.
-----

Ik ben research aan het doen over de witte plug op de kaart, ik wil de connectors aan de voorkant van mijn case gebruiken.
In deze post verzamel ik de informatie.

Afbeeldingslocatie: http://photos1.blogger.com/img/76/3094/320/IMG_06781.jpg
Dit zou het eindresultaat moeten worden.

Net vond ik een pagina met alles wat er nodig is. Tesamen met de informatie uit de TS moet dat voldoende zijn om een plug te maken. En als ik de onderdelen ga bestellen dan maak ik zelf ook nog een foto-tutorial.
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/milatz/XFiPinout.PNG

Hier heb ik vanavond aan gewerkt. Het is de pinout van de xfi, verbonden met de AC'97 en HD pluggen. Dit zal handig zijn, als ik straks de pluggen moet verbinden. Waarschijnlijk gaat er een hoop op dit plaatje gegoogelt worden.
Je moet dus een connector van je kast (AC97 óf HD) met de witte connector op je X-Fi verbinden.

[ Voor 4% gewijzigd door Tha Ra op 24-08-2007 15:57 ]

• XlinKk
De X-Fi Xtreme gamer heeft geen "Witte Plug'' zoals je op deze foto hieronder ziet.

Afbeeldingslocatie: http://img406.imageshack.us/img406/5764/xfigamer2si9.jpg

Ik zie hier de front panel aansluiting op de foto, dus mijn vraag was of ik nu de AC,97 of de HD audio moest aansluiten?

De losse kabels aan mijn kast hebben toch niets te maken met het moederbord, tenzij je ze daar op aansluit natuurlijk.

Capice?

[ Voor 45% gewijzigd door XlinKk op 24-08-2007 19:58 ]

Verwijderd

Nou ook net me extreme gamer binnen, maar kom er niet achter. Heb het grote topic ook al doorgelezen, maar nooit echt een antwoord gevonden.

aanvulling: Nou net even geprobeerd. Voordeel van de hd aansluiting is dat hij je hoofdtelefoon gelijk waarneemt, en je speakers mute. (wel even instellen in je settings)
Met de ac97 stekker, kan hij je koptelefoon niet detecteren. En zal dus de speakers niet muten.

Kortom ga voor de hd aansluiting zou ik zeggen.

Veel plezier met je kaart ga mijne eens even testen.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2007 00:42 ]

• XlinKk
Verwijderd schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 00:19:
Nou ook net me extreme gamer binnen, maar kom er niet achter. Heb het grote topic ook al doorgelezen, maar nooit echt een antwoord gevonden.

aanvulling: Nou net even geprobeerd. Voordeel van de hd aansluiting is dat hij je hoofdtelefoon gelijk waarneemt, en je speakers mute. (wel even instellen in je settings)
Met de ac97 stekker, kan hij je koptelefoon niet detecteren. En zal dus de speakers niet muten.

Kortom ga voor de hd aansluiting zou ik zeggen.

Veel plezier met je kaart ga mijne eens even testen.
En welke settings mogen dat precies zijn? :)
Thanks 4 the input though!

Verwijderd

Ga in je console naar de game mode (ik gebruik alleen die, zie niet veel verschil tussen game en entertainment mode)
Onderin beeld staat een knop met instellingen of settings.
Klik daarop en je krijgt een nieuw window.
Bij headphone settings selecteer je ze allebei. (dus enable headphone settings, en mute speakers).

En voila het werkt.

Als je je hoofdtelefoon los trekt vanuit het frontpanel, switch die naar je speaker setup.
En stop je erin dan gaat die weer op je hoofdtelefoon.

Veel succes ermee.

En geniet van je nieuwe kaart. Ik ben zeker wel blij met me nieuwe kaartje. Vooral in spellen is het een hele verbetering.

• XlinKk
Ik heb hem aangesloten, nu alleen nog de Firewire aansluiting. Maar die heb ik nog niet nodig.
Ik ben er van overtuigd dat je je Xtreme gamer moet configureren om maximale performance uit je games te halen.

Zo speel ik Americas Army, maar ik jaagte altijd op voetstappen met mijn Audigy 4 kaart, nu ik de Xtreme Gamer heb hoorde ik de voetstappen minder. Dus heb ik een instelling gevonden op internet en nu hoor ik het al weer wat beter.

Maar het geluid is top.

Verwijderd

Ja dat klopt maar het helpt ook een stuk om eens te kijken naar die svm instellingen, daarmee normaliseert hij alle geluiden. Vind ik persoonlijk erg irritant omdat je dan de afstand niet kan inschatten, maar ieder zijn meug.

Over de firewire, die zit niet meer op de X-fi kaarten. Zal je dat stekkertje dus gewoon op je mobo moeten pluggen. Let wel op dat je hem niet op een usb steekt want dan sloop je je mobo.
En als je geen firewire hebt op je mobo misschien even een firewire kaart kopen.

p.s. waar heb je die instellingen gevonden dan, ben wel benieuwd of ik het goed heb gedaan.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2007 15:38 ]

• XlinKk
De site waarop ik hem had gevonden is down.
Maar hier is een screenshot van mijn eigen X-FI.
Succes ermee, weet niet of hij alleen goed is voor America's Army.
En ik heb trouwens ook EAX uitstaan, vondt ik niet zo mooi klinken allemaal.
Werdt het geluid ook een beetje modderig van.

Afbeeldingslocatie: http://img168.imageshack.us/img168/374/instellingenxfinr9.jpg

[ Voor 41% gewijzigd door XlinKk op 27-08-2007 23:36 ]

Verwijderd

Heb nu de eq op flat staan maar zal jouw instellingen eens proberen.

Misschien voegt het nog meer toe.

Dank je wel
Pagina: 1