[Vista] Windows Fotogalerie

Pagina: 1
Acties:

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-03 15:50

Saven

Administrator

Topicstarter
(jarig!)
Hallo Tweakers,

Ik heb al sinds enige tijd Windows Vista, maar het valt me op dat Windows Fotogalerie altijd ontzettend traag is met een foto laten zien!
Stel ik dubbelklik op een foto, dan duurt het behoorlijk lang voordat Windows Fotogalerie opstart :?
Met foto's die ik al een keer heb bekeken is dit al een stuk minder sloom.

Weet iemand waarom dit is? Of hoe ik dit op kan lossen?
Is namelijk behoorlijk irriterend als je een snel systeem hebt, maar die fotogalerie start ontzettend sloom op.
Alvast bedankt :)

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-02 18:33

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Foto's en afbeeldingen worden tijdelijk gecached en deze cache wordt geschreven op de hardeschijf. Bij grote foto's duurt dit typisch iets langer. FF aan wennen. Ik merk wel dat als je meteen de fotogalerie hebt openstaan en de forward en back controls gebruikt, dat foto's sneller geladen worden dan steeds vanuit de map er eentje aanklikken. Zet de view op thumbnails om zo foto's van te voren kunnen zien.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-03 15:50

Saven

Administrator

Topicstarter
(jarig!)
Dukey schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 16:40:
Foto's en afbeeldingen worden tijdelijk gecached en deze cache wordt geschreven op de hardeschijf. Bij grote foto's duurt dit typisch iets langer. FF aan wennen. Ik merk wel dat als je meteen de fotogalerie hebt openstaan en de forward en back controls gebruikt, dat foto's sneller geladen worden dan steeds vanuit de map er eentje aanklikken. Zet de view op thumbnails om zo foto's van te voren kunnen zien.
Maar dat is nog steeds wel vreemd dat de viewer zelf een tijdje duurt met opstarten. In Windows XP laadde Windows Viewer meteen en moest ik hooguit 2 seconden wachten voordat ik een foto van 3+ mb te zien kreeg.
In Vista duurt het opstarten van fotogalerie al 5 seconden met een kleine foto, waarna er soms ook nog staat dat de foto moet worden geladen?