Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
dilemma!

ik ben druk aan het kijken wat mijn volgende gsm gaat worden, heb tig modellen gevonden reviews ervan gelezen en zo ook mogelijk youtube filmpjes bekeken. uurtje terug had ik bijna uit frustratie een nokia 8600 luna besteld, uiteindelijk toch maar van afgezien (heb reeds een 8800 gehad, en deze beviel me niet echt qua opties)

mijn vraag is meer gericht aan de gebruikers van windows mobile, hoe zit het met (freeware) software voor de wmobile. en had je liever een ander gsm?? ik heb zelf een tmobile sda2 ofzo gehad, maar dat was voor 1 weekje en had een ouwe windows mobile erop.
symbian heb ik laatst nog gebruikt (nokia e65) en vond hem in zn geheel toch wel positief, alleen irriteerde ik me de pleuris aan de slome interface bij notabene sms inbox openen.

op dit moment twijfel ik tussen :
de samsung i570 (nog niet uit?)
se p1i (ik wacht op review van ginz)
se w960 (te duur?? )
samsung e620i (tiptoetjes :( )

selectie hierboven is gemaakt vanwege ;
- wifi is een vereiste, anders heb ik geen reden om een smartphone te kopen.
- toetsenbord/keypad. ik weet hoe klote het is om een gsm te hebben met alleen een touchscreen (mda compact 2)
- ik ga geen gebruik maken van navigatie mogelijkheden (heb al fabrieksaf in auto) dus schermgrootte is geen reden voor mij om af te zien van bepaalde modellen.

dus graag ervaringen mbt symbian <> windows mobile

• sunoke
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Wat wil je er precies mee gaan doen?

DWZ. waarschijnlijk bellen, sms-en, maar waarvoor wil je bijvoorbeeld wifi gaan gebruiken?

[ Voor 55% gewijzigd door sunoke op 24-08-2007 14:43 ]

Verwijderd

Heb een paar maanden een telefoon de HTC P3600 met WM5. Met GPS/Wifi/IR/BT. Samen met onbeperkt internet van KPN-HI voor €10.- p/m prachtig spul. Zit er nog steeds dagelijks mee te experimenteren, software in overvloed. Eindeloos spelen, beste koop in tijden voor mij.

• trimakassi
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-11 08:06

trimakassi

haapsie is eepsie!

Heb ervaring met beide en kan je eigenlijk maar 1 advies geven: Probeer op de 1 of andere manier beide ossen uit als dat lukt. Ik zeg dit omdat in mijn ogen het voor een groot deel een kwestie van smaak is. Je hebt fanboys die zweren bij Symbian en idem dito voor WM5/6. Wat mij voor WM6 heeft doen kiezen is de uitstekende pim-synchronisatie mogelijkheden. Bij de Nokia's gaat dat toch iets minder soepel met de PC Suite heb ik het idee. Ik ga er verder wel van uit dat je snelle devices van verschillende ossen kiest en geen oude wm2003 of oude symbian toestellen. Dan is er sowieso geen lol aan te beleven.

Wat betreft de 3rd party apps (free/shareware) die je zoekt: er is zowel voor WM als Symbian echt een shitload te verkrijgen. Google is your friend zou ik zeggen...;) Succes met een device uitkiezen in ieder geval! :)

There's nothing more lame than quoting yourself -Trimakassi

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Heb zelf een Asus P535, op bv Google zoeken freeware PPC , PocketPC, WM6 enzo vind je echt duizenden progjes.

Momenteel vind ik Spacetime 1.6 (grafische 4D calculator, ondertussen al 3.0 uit btw) nog t handigste, die i.c.m. de agenda app (die overigens vrij goed werkt) een stukje schooltas kan vervangen :D (agenda plus 4 Mhz Casio GR)

Volgens mij zijn er voor WM echt veel meer progjes te vinden, overigens heeft de w950 en de P1i een vrij langzame proc , t schijnt dat die te langzaam is voor Skype, dus misschien ie overall wat minder uitgebreid. (en dat vaak resetten probleem dat in t topic hier op GoT wordt gemeldt)

[ Voor 10% gewijzigd door Dutch_Razor op 25-08-2007 00:59 ]

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Mijn pda heeft windows mobile en ik hab daar geen klachten mee, goed stabiel en gebruiksvriendelijk. er zijn veel gratis apps te krijgen, de killer app vind ik echter de RSS reader en TCPMP (mediaplayer). minpunt: Activesync is echte drek. Bovendien synct windows mobile niet out of the box met OSX apps, ik heb hiervoor een tooltje gekocht à 30 eur. (voor zover jij dat een minpunt zal vinden).

You don't need eyes to see, you need vision

• SYQ
  • Niet online
(weekendje weg geweest)

het gaat mij vooral om de vergelijking tussen symbian en windows mobile. dat er een legio aan software beschikbaar is voor pocketpc weet ik, maar ik vind het als gsm zijnde super onhandig. ff iemand bellen of smsen zit er niet in
voor mij is het vooral het pim functie, en op de pot kunnen internetten. absoluut niet veeleisend dus :)

tnx trimakassi, mede door je antw ga ik toch maar voor de samsung i600, dit vanwege de toetsenbord. omdat deze al redelijk oud is ga ik toch voor een losse toestel, lijkt me niet verstandig om deze te koppelen aan een dure abo

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-11 12:53

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Ik zou je toch echt de Samsung willen afraden... De standby tijd van de Samsung schijnt erg weinig te zijn. Daarnaast mist Samsung naar mijn mening helemaal 'het' om een zakelijk toestel te kunnen leveren.

Mijn P1i review hoop ik deze week af te hebben, misschien kan je daar nog even op wachten?

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• SYQ
  • Niet online
Ginz schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 11:06:
Ik zou je toch echt de Samsung willen afraden... De standby tijd van de Samsung schijnt erg weinig te zijn. Daarnaast mist Samsung naar mijn mening helemaal 'het' om een zakelijk toestel te kunnen leveren.

Mijn P1i review hoop ik deze week af te hebben, misschien kan je daar nog even op wachten?
hmm, nu laat je me weer twijfelen. wat standby betreft ik ben gewend aan samsung telefoons, en is ook vaak voorgekomen dat ik ff zonder mobiel zat. dat laatste geldt trouwens voor alle merken. en eerlijk gezegd kan ik er wel mee leven, soms is onbereikbaar zijn ook heerlijk

maar goed, ik kan nog wel een week wachten heb al vaak genoeg een miskoop gehad :)
Pagina: 1