Toon posts:

[XP] Na Installatie sp2 erg langzaam*

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren, windows xp professional geinstalleerd, alles ging perfect, daarna (zoals gewoonlijk)
knal ik sp2 erop, alleen als hij dan vraagt om te rebooten, dan doet hij het nog goed, maar als hij dan uit zijn opstart komt en wanneer hij dan vraagt om automatische updates te activeren, dan word hij heel langzaam, als ik dan einderlijk naar 20 minuten heb ingelogd, dan kijk ik in taakbeheer, en draait de processor constant 100 procent. Tussen de processen zelf in draaien dan programmas zoals tskmngr en explorer.exe ongelofelijk hoge percentages, terwijl er helemaal niks aan de hand is!

weet iemand een oplossing? (zou fijn zijn)

Amd 3200+ 2,2GHZ
1,50 GB Ram @ 400MHZ DDR
A8NSLI Mobo
Windows XP Professional

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:02

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Ten eerste je titel ;(

Ten tweede heb je alle drivers geinstalleerd ? chipset ect.?

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

• TheMe
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-11-2025
Ten derde: Zoek en vind....

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1221325

[ Voor 5% gewijzigd door TheMe op 24-08-2007 13:59 ]

There is no place like 127.0.0.1

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Blijkbaar gaat er in de explorer.exe dan dus iets mis.
Explorer is verantwoordelijk voor het weergeven van je desktop etc. dus als daar iets niet helemaal lekker zit, kan het ook wel kloppen dat je er 20 minuten over doet om in te loggen op je bureaublad...

• The 7th Guest
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-03 19:54
Probeer SP2 eens te slipstreamen. Gaat heel makkelijk met AutoStreamer.
Suc6 ermee.

Verwijderd

Topicstarter
ten 4e, ik heb internet niet aangesloten, er zijn ook andere processen die de pan uitreizen, en moet i perse alle drivers instaleren om hem van een gedrag van een pentium naar een snelheid van 2000 te laten gaan?? ik heb al vaker sp2 geinstalled, en dan kwam ik ook gemakkelijk met snelheid door die vraag of hij automatische updates moet inschakelen of niet. nu als ik bij die vraag op dat groene pijltje duw, doet hij er zeker 5 minuten over om naar het logon screen te springen, of is dat niet langzaam genoeg? (sorry voor de titel, het is frustrerend)

Verwijderd

Topicstarter
lol, bedankt de laatste 2 replies van de brede p en the 7th guest :P jullie replieen zo snel dat ik mijn reactie op de eerste 2 replies na die van jullie kwam, ik ga het programa eens proberen

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:12
Verwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 14:04:
ten 4e, ik heb internet niet aangesloten, er zijn ook andere processen die de pan uitreizen, en moet i perse alle drivers instaleren om hem van een gedrag van een pentium naar een snelheid van 2000 te laten gaan?? ik heb al vaker sp2 geinstalled, en dan kwam ik ook gemakkelijk met snelheid door die vraag of hij automatische updates moet inschakelen of niet. nu als ik bij die vraag op dat groene pijltje duw, doet hij er zeker 5 minuten over om naar het logon screen te springen, of is dat niet langzaam genoeg? (sorry voor de titel, het is frustrerend)
Probeer eens goede en volledige zinnen te schrijven. Het leest zeer onprettig en volgens mij heb je dit niet op school geleerd. Zoals ook al eerder is aangehaald is het woord "tering" hier niet gebruikelijk ook al is je probleem zeer vervelend.

Driver updates worden niet zomaar uitgebracht. Updates bevatten verbeteringen die bijvoorbeeld hardware conflicten, snelheid, bugs, enz, enz, oplossen. Voordat je dus hier een topic opent is het de bedoeling dat je eerst een aantal zaken uitsluit en zodoende je drivers en windows volledig bijwerkt. Ook dien je je bios-versie te controleren, want dit is ook niet bekend bij ons.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Titelfix "Na Installatie sp2 TERING LANGZAAM!" » "Na Installatie sp2 erg langzaam".

Caps en vloeken zijn niet stoer.

Verwijderd

Topicstarter
oke sorry voor het woord tering dan, daarbij had ik beter kunnen zeggen dat ik inderdaad windows al meerdere keren Blanco geinstalleerd heb, zonder enige update aan te raken of zelfs de internet kabel er in te steken. Meestal het eerste wat ik doe als ik windows in kom is SP2 erop zetten, restarten en dan virusscanner enz... Alleen nu installeer ik SP2, en dan draait hij uit het niets 100%, waar ook nog eens het proces onbekend is.

Verwijderd

Topicstarter
en BalusC, het was niet men bedoeling om stoer te doen ofzo, het was gewoon een onbedachte titel, sorry dat ik jullie er mee gestoord heb, was niet men bedoeling

• Brede P
Zie ineens dat je een A8N-SLi hebt. NForce chipset dus, heb ik bij de eerste reply overheen gelezen denk ik.
Heb je toevallig de NForce drivers geinstalleerd? En zo ja, toevallig ook de IDE-SW drivers?
Mocht dat het geval zijn, ff rebooten naar veilige modus, NForce software deinstalleren, opnieuw opstarten, en als het goed is start hij dan wel snel door. Dan de NForce drivers wel ff installeren, maar de IDE-SW drivers overslaan, evenals de firewall/network security Armour suite die NVidia meelevert, da's allemaal een beetje brakjes spul...

Verwijderd

Topicstarter
jah, inderdaag brede P, dan wil ik er ook nog bij zeggen, dat hij het probleem met de snelheid in Veilige Modus niet heeft, ik dacht dat het aan een service lag ofzo, kan het echt aan de chipset drivers liggen?

• Brede P
Ja, brakke drivers kunnen echt dit soort ellende veroorzaken.
Vooral de meuk die NVidia bij hun NForce drivers in gooit heeft in het verleden voor veel ellende gezorgd. De IDE SW drivers nemen de standaard aansturing van de IDE en SATA aansluitingen over, zouden zogenaamd voor een betere performance zorgen.
Zeker met SATA2 schijven leverde dit echter veel problemen op. De standaard drivers van Windows voldoen meer dan prima. Dat het in veilige modus wel werkt komt heel simpelweg omdat Windows dan wel de gewone drivers gebruikt...

Verwijderd

Topicstarter
ff proberen

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dicht wegens kloonaccount :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.