[Testcase] Turkije 2007

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik ben op vakantie geweest en heb heel wat foto's geschoten. Ik heb er een paar uitgezocht die naar mijn mening niet onder de kiekjes horen. Is pas de 2e keer dat ik een beetje bezig ben geweest met mijn cam, dus ben geen prof. Graag commentaar.

*links kapot*

[ Voor 100% gewijzigd door Executor16 op 20-12-2013 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo_
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-09 20:49
Leuke reeks foto's! Het zijn er wel erg veel, daarom zal ik even aandacht schenken aan het geheel. Ik kan zien dat je veel aandacht hebt besteed aan zowel de bewerking als de afwerking van de foto's. Gelukkig is je collectie wat algemeen, want vaak zie ik ook vakantiefoto's waar vervolgens een paar foto's tussen zitten van dieren of andere zaken die niet hebben te maken met het onderwerp. Sommige foto's zou je nog wat meer contrast kunnen geven, maar over het algemeen zit het allemaal wel goed. Mijn complimenten! :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vdin het echt een supermooie serie! En inderdaad de meeste foto's verdienen inderdaad niet het stempel "kiekje" . Mooi gedaan hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, mooie serie!
even snel een vraagje. Is er een programma voor om je naam onderin de foto te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjobiscity
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-10 19:57
goede serie, sommige zijn echt erg mooi.
technisch zijn de meeste wel heel aardig. maar sommige vallen toch in de categorie kiekje wat originaliteit betreft. verder leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-10 20:58

Barrycade

Through the...

Beetje te veel foto's om specifiek commentaar per foto te geven. Een iets kritischere selectie had wel gekund volgens mij. Veel lijken wel iets onderbelicht (zeker die van de bloem die uberhaupt ook niet echt super is). Daardoor missen ze net ietswat pep. Maar qua compostie zit het in de meeste platen wel goed. Dus misschien nog iets tweaken in PS en je heb mooie platen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Ik vind het een pakkende serie. Alleen bij 10 en 11 springt er wat commentaar uit mijn mond. 10 omdat het wat bewogen lijkt te zijn en 11 omdat de vrouwtjes wat donker zijn gebleven.

Ik mag hopen dat ik ook zulke mooie platen kan schieten komende vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 16:00:
Ja, mooie serie!
even snel een vraagje. Is er een programma voor om je naam onderin de foto te zetten?
Ik gebruik daarvoor bordermaker, niet het mooiste maar zeker een erg makkelijk programma!
http://docsdb.semantica.nl/bordermaker/
Op mijn website zie je bij portfolio wat je er zoal mee kunt doen...

Verder over de fotos, vind het ook een leuke en afwisselende serie!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2007 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huba
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-09 22:48
Mooie foto's.

Wil eigenlijk alleen wat over nummer 1 zeggen niet omdat de andere niet mooi zijn of iets.
Het eerste wat ik dacht bij foto 1 was: "dat is nog eens een leuke andere smoes om bij de motoren te willen zitten". Niet om te kijken of ze het nog doen, nee hoor alleen maar voor een leuke foto. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-10 18:46

Rudedadude

Maybe we were born to run

Er zijn er nog een paar (4, 7) waarbij de horizon scheef staat. Qua nabewerking vind ik het nog redelijk conservatief, in een aantal gevallen zouden wat knallender kleuren helemaal niet verkeerd zijn.
Verder verschillen de foto's idd nogal van elkaar. 13, 17,18, 21 had je gerust weg mogen laten en 16 vind ik erg goed, maar is weer een heel ander soort foto dan de rest. 15 is te krap gekaderd.

Kort en simpel: lekker bezig geweest.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Leuke reacties allemaal :) had eigenlijk meer negatief dan positief verwacht omdat ik echt nog pas begonnen ben met SLR.

De nabewerking heb ik niet veel aandacht aan besteed nog. Sommige fotos die op b.jpg eindigen zijn beetje nabewerkt. De anderen zijn allemaal orgineel. Ik heb nog wel alle RAW bestanden. Dus misschien kan ik er nog een paar aanpassen.

@Maverickje
Ik gebruik Arles Image Webpage Creator om een eigen logo in alle afbeeldingen te plaatsen. Hiermee kun je ook meteen borders maken. Het logo van mijn naam heb ik gewoon in Photoshop gemaakt.

edit: ik heb de horizonnen en de vrouwtjes gefixt :)

[ Voor 6% gewijzigd door Executor16 op 25-08-2007 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo_
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-09 20:49
Ik denk dat je ook nog lens correction moet toepassen op foto 19. De horizon komt daar uit een soort dal en klimt weer omhoog aan de rechterkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
*links kapot*

[ Voor 99% gewijzigd door Executor16 op 20-12-2013 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online