Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Via ms Access automatisch een webform vullen

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Nogmaals omdat het vorige topic is gesloten. Ik zal nu proberen wat meer achtergrond info te geven.

oude post:
Is het mogelijk om met data uit ms access (naam, adres, etc.) automatisch een webformulier te vullen.

Het gaat dus om een site waar herhaaldelijk een webformulier moet worden ingevuld met gegevens uit de database.

Het makkelijkst zou zijn door in access op een knop te klikken waarbij automatisch de site wordt geopend met de gegevens uit access al ingevuld

Het webformulier waar het om gaat kan ik niet posten, maar het is vergelijkbaar met deze: https://www.formdesk.com/alkmaar/reactiebelastingen

In Access heb ik een tabel met adresgegevens. In een overzichtsformulier worden deze gegevens weergegeven.
Er moet een knop komen waarmee ik het webformulier op de site gedeeltelijk kan vullen.
Ik ben vrij handig met access en vb. Ik heb bijv. onze complete bedrijfsapplicatie zelf gemaakt.

Alleen nu blijf ik eigenlijk al vrij snel hangen. In access zit geen standaard functie voor communicatie met webformulieren en in vb krijg ik hierover ook niets gevonden. Ik mis dus al het begin om het verder uit te zoeken. weet gewoon niet waar te beginnen.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Vergeet even alles wat je van VB/Access weet en lees je eens in over request/response.

Vervolgens pak je een willekeurige ontwikkelomgeving voor webpagina's (keuze kan je maken op basis van bijvoorbeeld in welke omgeving de pagina komt te draaien: Windows/Linux, IIS/Apache, enz)

Misschien is Visual Studio.NET een optie voor je, versie maakt niet zo veel uit.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
lier schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 13:53:
Vergeet even alles wat je van VB/Access weet en lees je eens in over request/response.

Vervolgens pak je een willekeurige ontwikkelomgeving voor webpagina's (keuze kan je maken op basis van bijvoorbeeld in welke omgeving de pagina komt te draaien: Windows/Linux, IIS/Apache, enz)

Misschien is Visual Studio.NET een optie voor je, versie maakt niet zo veel uit.
Het gaat om een site waar ik zelf geen invloed op heb.
Een extern bedrijf heeft een site waar wij regelmatig een aanvraag op moeten doen. De adresgegevens van onze klanten die we in access hebben staan willen we dan vanuit accees automatisch naar dat formulier posten.

We willen dus vanaf onze lokale access applicatie een webformulier van een externe partij vullen.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Ja, dat zou best wel mogelijk kunnen zijn, maar als je hier een topic over wilt starten zul je toch iets meer vooronderzoek moeten doen en laten zien wat je al geprobeerd hebt. In het faq & beleid topic bovenaan dit forum is wel te lezen wat wij van een topicstart verwachten.
Ik sluit me aan bij bovenstaand verhaal, het is inderdaad mogelijk.
Wat heb je zelf gedaan ?
Waar/wat heb je gezocht ?
Waarom zijn (bijvoorbeeld) de hits op Internet niet van toepassing ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 13:58:
[...]

Het gaat om een site waar ik zelf geen invloed op heb.
Een extern bedrijf heeft een site waar wij regelmatig een aanvraag op moeten doen. De adresgegevens van onze klanten die we in access hebben staan willen we dan vanuit accees automatisch naar dat formulier posten.

We willen dus vanaf onze lokale access applicatie een webformulier van een externe partij vullen.
Je geeft de oplossing zelf al.

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-11 15:56

killercow

eth0

je kunt alle gegevens die op een website geplaats worden gewoon via een http POST naar de volgende pagina sturen. dit moet lijkt me ook wel in VB kunnen.

openkat.nl al gezien?

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-11 11:15

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Zoek maar eens op het XMLHttp ActiveX object i.c.m. VBA.

• ? ?
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

? ?

1. Je maakt het formulier van externe site na, inclusief veldnamen etc (gewoon sourcode kopieren werkt)
2. Je koppelt deze pagina aan jouw access database.

code:
1
2
3
jouw server                                                         |   externe server

[pagina klant selecteren]->post->[kopie pagina] ->post-> [pagina externe server]

Of je gebruikt roboform http://www.codeproject.com/useritems/roboform.asp

Of je schrijft een applicatie die een socket opent, connecteert met de externe server en een post uitvoert.

Verwijderd

Topicstarter
era.zer schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 15:06:
1. Je maakt het formulier van externe site na, inclusief veldnamen etc (gewoon sourcode kopieren werkt)
2. Je koppelt deze pagina aan jouw access database.

code:
1
2
3
jouw server                                                         |   externe server

[pagina klant selecteren]->post->[kopie pagina] ->post-> [pagina externe server]

Of je gebruikt roboform http://www.codeproject.com/useritems/roboform.asp

Of je schrijft een applicatie die een socket opent, connecteert met de externe server en een post uitvoert.
Waarom zou het niet rechtstreeks naar de pagina op de externe server kunnen worden gepost?

• ? ?
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

? ?

kan wel

of zoals sopsop zegt, met wat VBA code moet dat ook lukken

[ Voor 23% gewijzigd door ? ? op 24-08-2007 16:24 ]

Pagina: 1