Een tijdje geleden heb ik mijn nieuwe PC binnengekregen. Natuurlijk helemaal blij! Ook Windows Vista was van de partij, en die heb ik natuurlijk gelijk geinstalleerd in RAID0. Allemaal erg mooi, het werkt, Vista heb ik niet heel veel moeite mee (het is gewoon wennen). Het enige probleem is: Ik game heel veel. Eigenlijk alleen maar op deze PC. De reden voor Vista was DX10 en voor de toekomst. Maar nu ben ik in gaan zien dat ik beter XP kon installeren, aangezien Supreme Commander erg vaak crasht. Dit komt door: Het geheugenprobleem in Vista, of de brakke drivers voor de 8800.
Nu wil ik dus XP gaan Dual Booten naast Vista. Nu hoor ik veel mensen al zeggen: Dit kan niet, want XP sloopt de boot van Vista. Maar nu heb ik hier op tweakers ergens gelezen dat dit op te lossen is door na de XP installatie de Vista DVD erin te proppen, en op Repair te drukken.
Ik heb Vista nog niet heel lang, en er staan ook nog niet echt dingen op die heel veel waarde hebben, maar ik gooi het er liever niet af. Als het niet anders kan, dan moet ik er maar aan geloven, maar liever niet.
Dus ik denk: Ik probeer gewoon XP te installeren. Maar hier loop ik al tegen een probleem op: RAID Drivers: Vista accepteerd USB Sticks, maar XP niet, dus dan moet ik een floppy uit een andere PC slopen?? Als ik geen RAID Drivers installeer, en hij begint met laden voor de XP installatie, krijg ik een blue screen.
Ik heb dus 2 schijven van 320GB in RAID0. Werkt prima onder vista. Deze zijn opgedeeld in 2 partities (450GB voor Vista, 150 GB voor XP).
Dit zijn dus mijn vragen:
1. Ik moet voor RAID dus gewoon even een floppy drive uit een oude pc slopen?
2. Gaat het werken door achteraf Vista te Repairen?
3. Is het niet gewoon makkelijker Vista te deinstalleren en XP eerst te doen?
4. Gaat het überhaupt werken met RAID??
Nu wil ik dus XP gaan Dual Booten naast Vista. Nu hoor ik veel mensen al zeggen: Dit kan niet, want XP sloopt de boot van Vista. Maar nu heb ik hier op tweakers ergens gelezen dat dit op te lossen is door na de XP installatie de Vista DVD erin te proppen, en op Repair te drukken.
Ik heb Vista nog niet heel lang, en er staan ook nog niet echt dingen op die heel veel waarde hebben, maar ik gooi het er liever niet af. Als het niet anders kan, dan moet ik er maar aan geloven, maar liever niet.
Dus ik denk: Ik probeer gewoon XP te installeren. Maar hier loop ik al tegen een probleem op: RAID Drivers: Vista accepteerd USB Sticks, maar XP niet, dus dan moet ik een floppy uit een andere PC slopen?? Als ik geen RAID Drivers installeer, en hij begint met laden voor de XP installatie, krijg ik een blue screen.
Ik heb dus 2 schijven van 320GB in RAID0. Werkt prima onder vista. Deze zijn opgedeeld in 2 partities (450GB voor Vista, 150 GB voor XP).
Dit zijn dus mijn vragen:
1. Ik moet voor RAID dus gewoon even een floppy drive uit een oude pc slopen?
2. Gaat het werken door achteraf Vista te Repairen?
3. Is het niet gewoon makkelijker Vista te deinstalleren en XP eerst te doen?
4. Gaat het überhaupt werken met RAID??
[ Voor 5% gewijzigd door TheJVH op 24-08-2007 13:21 ]