[PHP] Excel documenten veranderen m.b.v. PHP

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal,

Ik ben nieuw hier en hoop dat ik dit in de juiste fora heb gepost maar here it goes.

Voor een opdachtgever moet ik een bestaand excel document aanpassen met veranderde waarden, dit is gelukt door gebruik te maken van het COM object excel.application. Voor zover geen problemen, echter wilde ik dit op de website van de klant gaan draaien en wat blijkt; ze ondersteunen geen COM objecten. Ik ben verder gaan zoeken naar hosting die het gebruik van COM objecten wel ondersteund maar helaas ik heb er geen kunnen vinden.

Nu vraag ik mij af, is er een andere manier om middels PHP een excel documenten aan te passen met 'nieuwe' data zonder het gebruik van COM objecten? want op veel sites zie ik dat men excel documenten kunnen uitspuwen zonder (voor zover ik weet) gebruik te maken van COM objecten.

Maar natuurlijk zijn er scripts die gratis te verkrijgen zijn waarmee je excel documenten kunt schrijven, echter is dit helaas geen optie omdat de formulieren die ik moet veranderen vol met data staan die ik technisch gezien niet kan omzetten zoals afbeeldingen, berekeningen endergelijke informatie.

Mijn vraag is dus! is hier een oplossing voor?

Alvast bedankt voor uw tijd.

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2007 16:13 . Reden: stukje verwijderd ivm mogelijke script request... excuus ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puntslash
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Dit zou ik weghalen:
"eventueel een programma / script waarvoor betaald moet worden."

Is namelijk een script-request..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-09 14:42
COM-objecten werken allen op Windows-based servers. Misschien dat je daar verder mee komt.

Je zou op goed geluk het bestand kunnen inlezen en de waarde str_replac-en. Cel-waarden zijn, mits het geen formule uitkomsten zijn, gewoon plain in de XLS opgeslagen.

Indien de afbeeldingen ed. altijd hertzelfde zijn en alleen wat data veranderd kun je hem ook nabouwen in een HTML table. Als je die ter download aanbiedt met een XLS extensie en content-type zal Excel hem openen alsof het een werkblad is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
frickY schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 13:30:
Je zou op goed geluk het bestand kunnen inlezen en de waarde str_replac-en. Cel-waarden zijn, mits het geen formule uitkomsten zijn, gewoon plain in de XLS opgeslagen.
Dit klinkt als een gevaarlijke operatie, als bijvoorbeeld ook de lengte van de string word opgeslagen heb je al een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
frickY; het replacen van gegevens werkt niet... en er een HTML opbouw van maken kan helaas niet omdat er inderdaad variabele afbeeldingen in komen te staan..

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2007 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zou er een XML-werkblad van kunnen maken. Deze kan je gewoon in excel openen en kan zelf opbouwen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is ook een optie, maar ik vraag mij dus af hoe al die andere sites dit voor elkaar krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02 23:12

SchizoDuckie

Kwaak

er zijn gewoon op phpclasses.org en dergelijke xls read/write classes te vinden hoor. Volgens mij zit zelfs in de php PEAR library iets dergelijks.

Stop uploading passwords to Github!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
SchizoDuckie schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 21:19:
Volgens mij zit zelfs in de php PEAR library iets dergelijks.
Die verzorgt enkel output, daarbij is het nog best lastig om een library te vinden die ook tekst kan vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Correct, er zijn alleen maar scripts te vinden die OF kunnen lezen OF kunnen schrijven.

XML is helaas ook geen optie omdat XML geen afbeeldingen ondersteund... (net even geprobeerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dit niet wat voor jou? Heb ik zelf ook gebruikt toen ik excel documenten in moest lezen, schrijven was niet nodig, maar volgens mij word dat ook ondersteund.
Pagina: 1