Vista Wireless lan probleem op school

Pagina: 1
Acties:
  • 313 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-03 15:55
op school is een wireless lan beschikbaar, dus ik vrolijk met mijn lappie naar het servicepunt voor de key.
(WEP)

ik heb de key gekregen en heb ook verbinding met het netwerk (dit lijkt in orde) MAAR, ik krijg geen ip en heb dus geen netwerk verbinding.

nu heb ik dit al geprobeerd
Windows Vista kan geen IP-adres ophalen van bepaalde routers of niet-Microsoft DHCP-servers

maar dat biedt geen oplossing
bij mijn medestudenten werkt het netwerk wel (windows vista of XP maakt niet uit)

voor de rest zijn er ook geen rare dingen , mijn laptop werkt thuis, op stage, familie overal werkt hij zonder problemen alleen op school krijg ik dit probleem.

heeft iemand hier een oplossing voor?

EDIT: fixed ip werkt wel gewoon.. (alternatieve configuratie aangepast naar iets wat in de reeks valt)

[ Voor 6% gewijzigd door Reloader op 24-08-2007 12:31 ]

• Reloader
wat je met een vinkje al niet op kan lossen.. heb IPv6 uigevinkt bij de instellingen van de wirreles kaart en toen deedie het... (denk dat dat het probleem is geweest..)

• Ye Greate'96
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08-2021
Reloader schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 13:38:
wat je met een vinkje al niet op kan lossen.. heb IPv6 uigevinkt bij de instellingen van de wirreles kaart en toen deedie het... (denk dat dat het probleem is geweest..)
Ach, ip 4 of ip6, wat maakt het uit ;)

• Reloader
dat weet ik niet.. want het werkt toch niet.... zogauw ik op school kom geen ip.. wel verbinding maar netwerkencentrum zegt "alleen lokaal" en onbekend netwerk

zogauw ik hem fixed herkent ie wel dat het profiel school is en kan ik internetten.. maarja t moet anders kunnen. ik ben overigens de enige die dat probleem heeft...andere vista clients hebben het niet