Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Dit is de Nokia 6555, een quad-band clamshell met UMTS, QVGA 320×240, 16m kleurenscherm, camera met 6x digitale zoom, 30MB intern geheugen en een microSD slot. De 6555 draait op Symbia S40 5th Edition. Aan de buitenkant zit een tweede scherm waarop de tijd staat weergegeven in de vorm van een ouderwets klokje.

Opvallend is de manier waarop het toestel openklapt zodat een bijna naadloze verbinding ontstaat tussen de boven- en onderkant.

De 6555 ligt in september in de winkels te liggen en gaat los ongeveer 200 Euro kosten.

Afbeeldingslocatie: http://www.yournextmobile.nl/wp-content/uploads/2007/08/nokia-6555.jpg

Klik hier voor meer foto's

• jorammeke
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:40

jorammeke

Prutser

Lijkt me een mooi toestel.
Is er al iemand die hem heeft?

4800Wp / Elga-Toshiba / HA / ESP's en andere rommel

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-11 20:48

lasharor

7 december 2004

is dit nou een ladyphone? lijkt het imo wel op

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 11:19:
Dit is de Nokia 6555, een quad-band clamshell met UMTS, QVGA 320×240, 16m kleurenscherm, camera met 6x digitale zoom, 30MB intern geheugen en een microSD slot. De 6555 draait op Symbia S40 5th Edition. Aan de buitenkant zit een tweede scherm waarop de tijd staat weergegeven in de vorm van een ouderwets klokje.

Opvallend is de manier waarop het toestel openklapt zodat een bijna naadloze verbinding ontstaat tussen de boven- en onderkant.

De 6555 ligt in september in de winkels te liggen en gaat los ongeveer 200 Euro kosten.

[afbeelding]

Klik hier voor meer foto's
Series 40 is GEEN Symbian.
Dit is dus GEEN smartphone.
Bovendien is het ook wel het vermelden waard dat dit toestel GEEN HSDPA ondersteunt.

• jorammeke
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:40

jorammeke

Prutser

Hier staan nog wat extra foto's.

http://www.letsgomobile.org/nl/1817/nokia-6555/

4800Wp / Elga-Toshiba / HA / ESP's en andere rommel

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-11 00:41
Heeft iemand al ervaring met de Nokia 6555?

GoT, You have to love it!

Verwijderd

Heeft iemand al ervaring met de Nokia 6555?
Ik heb 't ding nu een paar weekjes.

Pluspunten
  • Erg mooi scherm, vermoedelijk gelijk aan die van de 6131, maar bij de 6555 hebben ze er (gelukkig) weer voor gekozen het scherm achter een beschermend stuk plastic te doen (bij de 6131 was dat wegbezuinigd, je kon gewoon rechtstreeks het LCD-scherm aanraken.
  • Fijn aanvoelend toetsenbord
  • Eindelijk een verschrikkelijk fijn werkende e-mail client. Als je IMAP gebruikt (niet POP) dan krijg je keurig de mogelijkheid om per mailtje eerst de headers te bekijken, dan de inhoud, en dan eventueel de attachments. Geen dure GPRS-rekening dus :-) Ook het online laten van die client kost bijna geen data, hij controleert zo eens per minuut of er nieuwe mail is, en dat doet-ie door iets van 100 bytes data uit te wisselen. Ook daar word je dus niet arm van. De client blijft gewoon ergens op de achtergrond aktief, en je krijgt keurig met een toontje een notificatie wanneer er nieuwe mail is. Ik gebruik 'm zelfs met secure-IMAP en secure-SMTP (provider XS4ALL), en dat werkt puik. De email-client van mijn vorige telefoon (Nokia 6101) was een sneue Java-app die kontinu plat ging. Waarschijnlijk hebben alle S40-phones (3d generation?) deze email-client, maar voor mij was-ie nieuw en ik ben er erg blij mee.
  • Ringtones zijn luid genoeg, bij de 6085 van m'n vriendin vond ik 't ringtone-volume een beetje aan de zachte kant, maar bij de 6555 is 't goed genoeg.
  • Ik vind de audio erg goed klinken. Beide kanten op. Het microfoontje zit ook op een logischere plaats, en niet meer zo weggemoffeld aan de onderkant van de phone bij de POP-poort (die de 6555 trouwens ook niet meer heeft).
Minpuntjes
  • Levensduur van de batterij. Hoewel Nokia astronomische standby-tijden belooft, moet 't ding bij mij na een dag hoognodig aan de lader. De eerste paar dagen kreeg ik 's avonds om 19:00 al een low-battery warning, maar kennelijk is de batterijcapaciteit wat toegenomen na wat laad/ontlaad-cycli (of ik speel gewoon minder met 't ding :) ). Ik heb de indruk dat het display de grootste verbruiker is, dus als-ie gewoon ongebruikt op standby staat, valt 't allemaal reuze mee.
  • Je krijgt er niks bij, alleen een lader. Je moet er zelf nog headphones bij kopen om van de MP3-speler te kunnen genieten of zonder carkit in de auto te bellen (gelukkig niet duur, zo rond de 10 Euro voor een originele Nokia headset). Ook een USB-kabeltje moet je los kopen, en die zijn stom genoeg nog redelijk aan de prijs. Goed zoeken op internet helpt wel: ik ben ze van 20 t/m 50 Euro tegengekomen bij diverse webshops, dus 't maakt wel uit waar je ze vandaan haalt. Ik had verwacht dat een Micro-USB-kabeltje (de nieuwe standaard) wel voor een appel en en ei op iedere hoek van de staat te koop zou zijn. Nog niet dus. Uiteraard heb je met Bluetooth op je computer geen kabel nodig.
Hopelijk heb je hier wat aan. Groeten,
Christian

Verwijderd

Ik vind m zelf ook wel mooi, alleen lijkt het net teveel op een ladyphone voor het leuke.

"Opvallend is de manier waarop het toestel openklapt zodat een bijna naadloze verbinding ontstaat tussen de boven- en onderkant. "

Betekent dit dat het net een liniaal wordt indien opengeklapt?

Verwijderd

Betekent dit dat het net een liniaal wordt indien opengeklapt?
De foto's op de websites die genoemd zijn in deze thread geven heel aardig aan hoe het ding er uitgeklapt uitziet. In het echt ziet 't er eigenlijk precies zo uit als op de foto's :) Hij is uitgeklapt licht gebogen, en wel iets aan de lange kant. Dat heeft wel weer als voordeel dat het microfoontje tenminste in de buurt van je mond zit als je belt. Ik heb er wel even aan moeten wennen om het toestel niet aan de onderkant beet te pakken tijdens het bellen (daar zit de antenne).
Pagina: 1