[XP64] na end proces, reboot, windows defect

Pagina: 1
Acties:

• Tiberium
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-04-2025

Tiberium

/w Flux-Capacitor

Topicstarter
Tsja, ik had er graag nog een langere topictitel van gemaakt, maar dit probleem laat zich niet makkelijk omschrijven.

Ik was aan het werk in windows toen winamp raar begon te doen. Handmatig wat processen gekilld, kennelijk ook een verkeerde (svhost dacht ik) want ik kreeg de melding dat remote procedure call onverwachts was beindigd en windows opnieuw zou gaan opstarten. Als een gek ging ik op zoek naar dat proces om die te killen, want ik wilde geen reboot. Nog lukraak wat processen beindigd in de resterende 30 seconden maar het mocht niet baten, mijn pc ging afsluiten. Dat gebeurde trouwens op een rare manier, ik hoorde een klik van mijn harde schijf (die je hoort als de stroom eraf gaat), en echt DIRECT daarna stond het hele systeem uit. Normaal gesproken duurt het nog even voor mijn pc afgesloten is nadat mijn hdd uit is gegaan (het is een oudje, niet die ene waar het OS op staat) maar nu ging het allemaal echt bliksemsnel, net of iemand de stekker eruit getrokken had. En toen begon de scheisse...

Ik kon windows niet meer opstarten! Na het laadscherm met dat lopende balkje hoorde ik weer een klik van mijn hdd en hij ging opnieuw opstarten.

Dit heb ik allemaal geprobeerd:
Mijn dualboot van XP32 opstarten -> zelfde probleem
Diverse safe mode opstart mogelijkheden -> zelfde probleem
Oude hdd afgekoppeld -> zelfde probleem, nu hoorde ik goed dat ook mijn nieuwe hdd met os erop uitgaat TIJDENS booten.
Opstarten met partition magic 8 disks en schijven scannen -> geen problemen gevonden
Opstarten met windows xp64 cdrom en repair console, dan fixboot -> lost probleem niet op
Soms kreeg ik tussen het booten ineens de melding dat ik een corrupte NTLDR had, de reboot daarna was die melding weer weg. Ik kreeg ook een keer de melding dat <windows root>\windows\system32\ntoskrnl.exe is missing or corrupt.
Ik heb toen geprobeerd via een suggestie hier op het forum om deze vanuit de repair console te herstellen, maar deze ntoskrnl.ex_ staat helemaal niet op mijn winxp64cd in de map i386.... dat lukte dus niet.

Kortom, leek me tijd voor rigoreuze maatregelen:

Uiteindelijk met xp64 cdrom een repair install gedaan en wat blijkt: hij blijft loopen! Iedere keer dat er volgens de timer nog ongeveer 33 minuten over zijn en hij aankomt bij installing devices (of detecting?) slaat de pc helemaal uit en gaat hij in reboot.

Misschien zinnig om erbij te vermelden: Toen ik bij een van de reboots even in mijn bios keek, zag ik dat mijn USB key die er nog inzat aangezien werd voor een harde schijf met een volumenaam bestaande uit allemaal rare symbolen. Ik heb hem er toen maar uitgehaald, niet dat dat wat veranderde...

Ik snap hier werkelijk niets van! Hoe kan het beeindigen van processen (ookal heb ik misschien wat verkeerde processen beindigd uit frustratie :X ) leiden tot deze crisis? Heel graag hoor ik jullie suggesties, dit is echt frustrerend! 8)7 _/-\o_

[ Voor 0% gewijzigd door Tiberium op 24-08-2007 11:34 . Reden: verduidelijking ]

"Watch this.... when this baby hits 88 Mph.... we're gonna see some serious shit"

• Tiberium

Tiberium

/w Flux-Capacitor

Topicstarter
ik weet dat dit schopje veeeel te vroeg is, maar ik zit echt met mijn handen in mijn haar... nouja zoveel haar heb ik op mijn 24e al niet meer, maar je snapt me. Normaal houd ik me netjes aan de regeltjes, maar ik sta nu echt op het punt mijn pc uit het raam te smijten |:(

"Watch this.... when this baby hits 88 Mph.... we're gonna see some serious shit"

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:29
Hmmm, je kilt per ongeluk een proces wat Windows nodig heeft. Dat ziet Windows en zegt dat je moet rebooten (om het proces weer te starten!) wat doe je ipv je bestanden op te slaan en netjes te laten rebooten, je kilt nog meer processen want je wilt niet rebooten :? |:(

Goed het klikken van je harde schijf kan een teken zijn dat je schijf aan het overlijden is, ik zou hem eens testen met de tools van de fabrikant.

Hail to the king baby!

• Tiberium

Tiberium

/w Flux-Capacitor

Topicstarter
urk_forever schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 12:21:
Hmmm, je kilt per ongeluk een proces wat Windows nodig heeft. Dat ziet Windows en zegt dat je moet rebooten (om het proces weer te starten!) wat doe je ipv je bestanden op te slaan en netjes te laten rebooten, je kilt nog meer processen want je wilt niet rebooten :? |:(

Goed het klikken van je harde schijf kan een teken zijn dat je schijf aan het overlijden is, ik zou hem eens testen met de tools van de fabrikant.
Ach, procesjes killen kan toch nooit een permanent probleem opleveren leek mij.... dat viel dus tegen. HDD getest met tools van fabrikant, niets aan de hand.

Verwijderd

Moeilijk en probleem maar het lijkt me dat je wat meer in de hardware kant kan gaan zoeken of daar alles wel goed werkt. Het feit dat je winamp moeilijk begon te doen en daarna een niet meer wil booten kan duiden om hardware faillure.

Het zal ff testen worden maar misschien verstandig om alles even te doorlopen, zoals BIOS om te kijken of je volt lijnen wel goed zitten, temp van je CPU/geheugen/case, draaien de fans van je powersupply/CPU/GPU nog wel, zit er ook niet veel stof op etc etc.

Het is een beetje koffiedik kijken maar zo zou ik proberen even alles na te lopen. Verder kun je in een uiterst geval proberen even met een andere harde schijf een clean install te doen en kijken wat er gebeurt. Soms gebeuren deze zaken ook wel eens naar aanleiding van driver conflict, weet niet of je onlangs nog wat heb geinstalleerd, of dat er mogelijk wat torjans/virussen aktief zijn.

Maar probeer zoveel mogelijk uit te sluiten, als het goed is moet dan het probleem wel boven water komen :)

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-03 14:05

Darkasantion

Just keep swimming!

Probeer eens met een andere harde schijf erin te kommen. Zelf heb ik thuis een hele oude schijf liggen die ik gebruiks als me normale schijf het zou begeven/ of windows eraan gaat. Oudje heeft windows erop en door die erin te hangen kan dan kijken of het de HD is, of juist een ander onderdeel die kapot is gegaan.

Hoe dat gekommen is, de schade, zou ik niet weten! Geen idee

Anders kijk eens in je BIOS of hij jouw harde schijven nog ziet, indien van wel, geeft SMART aan dat het nog in orde is, zo niet! Dan is de HD stuk. Laatste redmiddel zou nieuwe Windows install zijn, hoe rigoreus dat ook is.

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

• JW1
  • Laatst online: 03-03 12:27

JW1

Data veiligstellen en schone install proberen te doen (zonder de USB-stick).
Liefst even met PM de partities weghalen en opnieuw aanmaken.
Pagina: 1