Toon posts:

Krijg met geen mogelijkheid Catalyst & Drivers geinstalleerd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heren en dames,

ik heb een probleem met het installeren van de catalysts updates op mijn systeem.

Videokaart : ATI Radeon 9700
Catalyst software: Versie 7.8

Wanneer ik deze updates wil installeren (ik doe een kale installatie dus niet vanuit een oudere ATI driver) krijg ik van XP een melding dat de content die ik wil installeren deel uit maakt van de "independent JPEG group" WTF????. Er wordt dan niets geinstalleerd. Deze melding krijg ik wel 30 x totdat de voortgangsbalk vol is en de installatie 'klaar' zou moeten zijn. Ik ben even aan het surfen geweest en heb niets over deze issue gevonden.

Even een korte historie van mijn systeem.
1 Origineel draaide mijn systeem op XP prof met de originele ATI Radeon 9700, dit werkte correct
2 Twee weken geleden vista geinstalleerd. De catalyst software kon ik gewoon netjes installeren
3 Door traagheid Vista 1 GB intern geheugen bijgeplaatst voor performance (Kingston geheugen) werkt volgens mij perfect naast 2X 256 MB die er al in zat.
4 Vista gedeinstalleerd omdat het OS steeds crashte, maar dat deed ie ook al voor het plaatsen van de 1 GB intern geheugen.
5 Nu wil ik dus XP installeren maar de grafische drivers werken niet mee.

Mensen verlos me van deze shit!!!. Alvast bedankt!!

P.s. Met de oudere Catalyst 7.7 software lukte het installeren ook niet

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2007 10:37 ]

• peakaboo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 10:35:
Heren en dames,

ik heb een probleem met het installeren van de catalysts updates op mijn systeem.

Videokaart : ATI Radeon 9700
Catalyst software: Versie 7.8

Wanneer ik deze updates wil installeren (ik doe een kale installatie dus niet vanuit een oudere ATI driver) krijg ik van XP een melding dat de content die ik wil installeren deel uit maakt van de "independent JPEG group" WTF????. Er wordt dan niets geinstalleerd. Deze melding krijg ik wel 30 x totdat de voortgangsbalk vol is en de installatie 'klaar' zou moeten zijn. Ik ben even aan het surfen geweest en heb niets over deze issue gevonden.

Even een korte historie van mijn systeem.
1 Origineel draaide mijn systeem op XP prof met de originele ATI Radeon 9700, dit werkte correct
2 Twee weken geleden vista geinstalleerd. De catalyst software kon ik gewoon netjes installeren
3 Door traagheid Vista 1 GB intern geheugen bijgeplaatst voor performance (Kingston geheugen) werkt volgens mij perfect naast 2X 256 MB die er al in zat.
4 Vista gedeinstalleerd omdat het OS steeds crashte, maar dat deed ie ook al voor het plaatsen van de 1 GB intern geheugen.
5 Nu wil ik dus XP installeren maar de grafische drivers werken niet mee.

Mensen verlos me van deze shit!!!. Alvast bedankt!!

P.s. Met de oudere Catalyst 7.7 software lukte het installeren ook niet
Probeer dit eens:

Normale manier van alle ATI software verwijderen, dus in control panel enzo. Maar kijk ook of je CCleaner kunt installeren (gratis download) die zoekt ook een hoop troep. Als de 1e manier niet lukt kijk je of je de ATI onderdelen via CCleaner kunt verwijderen (daar zit ook een software remove optie in)

Dan ga je naar je system32 map en zoek je daar alle bestanden die ati related zijn, dit doe je ook voor de map drivers in system32. Sommige bestanden willen zich misschien niet laten verwijderen, dit laat je in dat geval dan even zo.

Als je weet hoe je met regedit om moet gaan (in command (cmd) type je regedit en druk enter).
Dan ga je naar HKEY_CURRENT_USER en die klap je uit (op + klikken), dan vouw je de map software uit en kijk of er mappen bij staan als: ATI of ATI technologies, verwijder deze.

Doe hetzelfde bij HKEY_LOCAL_MACHINE, software, en zoek daar ook naar ATI mappen.

Als je dit hebt gedaan doe een reboot en probeer eens de laatste ATI drivers te installeren.

Succes!

Verwijderd

Topicstarter
Dank je, ik ga het eens proberen!