Toon posts:

Rainbow Six OF Splinter Cell

Pagina: 1
Acties:
  • 156 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan een tactical shooter te kopen, maar weet niet welke van de 2 reeksen het best is: Rainbow Six of Splinter Cell?

Ik zou graag screenshots zien (of links naar screenshots), ervaringen,...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:35

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Splinter Cell is absoluut niet een tactical shooter. Eerder gewoon sluipen en zorgen dat je juist niemand killed :P Dus dan zou ik voor Rainbow Six Vegas gaan.

Maarre, komop zeg we zijn geen helpdesk :/ Ga lekker ff zoeken op Gamespot.com/Gamefaqs.com/Gamrerankings.com/Gametrailers.com/Google.com oid .......

[ Voor 3% gewijzigd door Notna op 24-08-2007 10:10 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:01

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Zijn inderdaad 2 heel verschillende reeksen. Rainbow Six sprak mij meer aan, kun je lekker schieten en granaten gooien. Splinter Cell moet je meer sneaky te werk gaan.
In de oudere Rainbow Six games kun je ook een heel eigen plan uitstippelen als je ergens binnen gaat. Het is leuk om te zien of je plan dan ook inderdaad slaagt :)

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ah, Splinter Cell is geen shooter. Goed om te weten --> Rainbow Six dus !

Bedankt voor de snelle reacties

Nu is de vraag: welke Rainbow Six?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:01

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Eye candy: Rainbow Six Vegas
Goede gameplay: Rainbow Six 3

Just my 2 cents :) SWAT4 is misschien dan ook nog wel een aanrader voor je. Kost maar 10 euro en is een erg tof spel.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik vind vegas stiekem helemaal te gek, vooral doordat het verstop systeem en de besturing zo lekker werkt en het is gewoon grappig met vriendjes in coop mode :)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbosjaak
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online

Turbosjaak

Un Chien De Liege

Rainbow Six, beviel me erg goed, ik heb hem op de PS2.

Het maken van plannen, voor een inval vond ik vooral erg leuk.

Splinter Cell draait meer om het stealty gebeuren.

[ Voor 27% gewijzigd door Turbosjaak op 24-08-2007 10:22 ]

Powered By: Lenovo Thinkpad T61p & IBM Thinkpad X21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fl4pp13
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online

Fl4pp13

Hmmm yes. Quite.

Als je een echt tactische shooter wil hebben moet je IMO Ghost Recon Advanced Warfighter halen. Das echt tactisch spelen, te tactisch voor mij zelfs als je het op de pc speelt. Dan is het echt ventje voor ventje orders geven en dan kijken hoe je zelf het beste in dat plan valt. De AI die daarbij hoort is wel super trouwens. Verschil hierin met Vegas is dat je per persoon orders kan geven terwijl vegas echt om het hele squad draait.

Als ik moet kiezen tussen Splinter Cell of Rainbow Six zou ik denk ik gaan voor Rainbow Six. Gaaf spel, speel het sinds RS3: Raven Shield en ik vind het nu met Vegas helemaal super geworden, ook door de supergoede AI, en zoals Turbosjaak zegt, het plannen van kamertjes clearen is helemaal gaaf.

[ Voor 17% gewijzigd door Fl4pp13 op 24-08-2007 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weltschmerz
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-08 19:00
Of je kunt gewoon even fora af struinen naar ervaringen, of Reviews door gaan nemen. Als je het verschil tussen de rainbow six serie en de splintercell serie niet kent zegt het mij dat je nog geen moment rond hebt gekeken of je zelf iets kunt vinden.

Persoonlijk zou ik gaan voor Splinter Cell Chaos Theory, maar ik ben van mening dat RS serie niet met de SC serie te vergelijken is.

&

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nu twijfel ik weer tussen Rainbow Six en GRAW :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Echt RBS Vegas kiezen, heb um helemaal uitgespeelt, en qua eyecandy zit je helemaal goed! Zit wel een aardige gameplay, maar die van RBS 3 is beter. Verder is het erg leuk om samen te werken met je maatjes en die commando's te geven,
Zeker het probreren waard!
VEGAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fl4pp13
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online

Fl4pp13

Hmmm yes. Quite.

Weltschmerz schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 12:07:
Of je kunt gewoon even fora af struinen naar ervaringen, of Reviews door gaan nemen. Als je het verschil tussen de rainbow six serie en de splintercell serie niet kent zegt het mij dat je nog geen moment rond hebt gekeken of je zelf iets kunt vinden.

Persoonlijk zou ik gaan voor Splinter Cell Chaos Theory, maar ik ben van mening dat RS serie niet met de SC serie te vergelijken is.
Chaos Theory! Dat was echt een goed spel. Ik heb m een tijdje geleden uit de budgetbak geplukt. Voor 5 euro is dat echt een superspel, vooral de co-op mode vond ik errug gaaf. Toch wel naar mijn mening het beste deel van de serie. Als je een impressie van splinter cell wil doe je geen slechte zet om die te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Acer Aspire 5920G
Specs: Core 2 Duo 2 GHz, 2GB RAM, Nvidia GeForce 8600 M GT

Kan ik daar RBS Vegas met goede kwaliteit op spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twist
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Fl4pp13 schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 11:55:
Als je een echt tactische shooter wil hebben moet je IMO Ghost Recon Advanced Warfighter halen. Das echt tactisch spelen, te tactisch voor mij zelfs als je het op de pc speelt. Dan is het echt ventje voor ventje orders geven en dan kijken hoe je zelf het beste in dat plan valt. De AI die daarbij hoort is wel super trouwens. Verschil hierin met Vegas is dat je per persoon orders kan geven terwijl vegas echt om het hele squad draait.

[...]
Nofi maar wat een onzin over GRAW zeg. De AI van zowel je teammates als de Mexicanen die je moet afschieten is compleet waardeloos. Het enige nut van je teammates is ze in een hoekje te parkeren en te hopen dat ze een willekeurige vijand die langs komt neerschieten, en dan nog is het waarschijnlijker dat ze 5 minuten lang tegen een muur/berg blijven aanschieten. De Mexicanen laten zich gewillig een voor een afschieten en van een tactisch plan, bijvoorbeeld om je te omcircelen ofzo is nooit sprake. Een voor een je teammates orders geven is dus compleet overbodig en bovendien erg omslachtig en tijdrovend.

De enige echte moeilijkheid van GRAW zit erin dat er toevallig een sniper die je niet hebt gezien je van 2 km afstand afknalt. Als je pech hebt kun je trouwens niet eens terugschieten want het komt voor dat ze ergens ver weg zitten en ze wel op jou schieten maar je ze zelf niet eens kunt zien, erg slecht dus. Dat nog afgezien van lelijke bugs zoals spontaan doodvallen als je tactisch wil doen en de vijand probeert te omcircelen door een alternatieve route te nemen. :D
Soort van onzichtbare muren voor gevorderden dus. :X

Bovenstaande geldt imo voor zowel GRAW deel 1 als voor deel 2 trouwens. Als je beide spellen als pure shooter speelt valt het nog wel mee en speelt het afgezien van de lelijke bugs wel redelijk weg. Grote omgevingen en lekker snipen ed, maar het zijn echt geen tactische shooters.

Rainbow Six Vegas speelt zich meer indoor af en zijn de teammates nog van nut, vooral ze kamers in laten stormen met flashbangs ed ziet er cool uit en is vaak nog nuttig ook. Ik vind dat spel er ook 10x beter uitzien dan GRAW trouwens.

Maar voor een echt tactisch spel kun je denk ik beter voor bijvoorbeeld SWAT 4 gaan zoals al eerder genoemd in topic. Is alleen wel wat ouder maar ziet er nog redelijk uit.
En speelt veel realistischer, met plannen van invallen van gebouwen en je team onderverdelen en vanuit verschillen richtingen laten komen bijvoorbeeld. Als je dat echter niet doet en gewoon a la Rambo door de gang rent wordt het keihard afgestraft, terwijl het bij GRAW en Rainbow Six Vegas opzich niet zoveel uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-10 23:09

Fuelke

Forza Ferrari

Ik geloof nooit dat je zelf eerst gezocht hebt op Google of elders :/

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.