Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[VB 2005]Slepen vanuit datagridview

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op dit moment bezig met het slepen van data uit een datagridview naar een andere.

Het is daarbij de bedoeling dat het record uit de eerste datagridview (vanuit waar gesleept wordt) een waarde krijgt van het record waar naar toe gesleept wordt. Het slepen van data gaat prima, alleen heb ik het volgende probleem:

Ik moet eerst dubbelklikken op het eerste record en kan daarna pas slepen naar het tweede datagridview omdat anders het record wat daarvoor geselecteerd was gevuld wordt. Er is dus eigenlijk een dubbelklik nodig om te selecteren en ik wil dat het record direct wordt geselecteerd bij het slepen.

Ik heb al gekeken of ik de editmode zo aan kan passen van het datagridview dat dit is opgelost, maar dat lukt me niet. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Misschien een eigenschap van de datagridview?

Verwijderd

Zelf heb ik dit opgelost door de geselecteerde records te slepen met de rightmousebutton ipv. de left als sleepactie. :)

Het is wel geen VB.Net, maar dat geeft niet echt, denk ik. :)

C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
    private void Artist_Addresses_MouseDown(object sender, System.Windows.Forms.MouseEventArgs e)
    {
        if ((e.Button == MouseButtons.Right))
        {
            int Index;

[...]

Index = Artist_Addresses.HitTest(e.X, e.Y).RowIndex;
            if ((Index > -1))
            {
                Artist_Addresses.DoDragDrop(ddstore, DragDropEffects.Copy);
            }
        }
    }

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2007 10:32 ]

• riezebosch
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-10 11:58
Met "dubbelklik" bedoel je "dubbele klik" neem ik aan? De eerste om het element te selecteren en de tweede om de sleepactie in gang te zetten? Hoe ik het met een treeview opgelost heb is niet SelectedItem te gebruiken maar het geklikte element op te halen:
C#:
1
TreeNode tn = TreeView1.GetNodeAt(e.Location);

[ Voor 3% gewijzigd door riezebosch op 24-08-2007 11:25 ]

Canon EOS 400D + 18-55mm F3.5-5.6 + 50mm F1.8 II + 24-105 F4L + 430EX Speedlite + Crumpler Pretty Boy Back Pack