Toon posts:

Ook LCD kan inbranden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dat LCD ook kan inbranden bewijst dit artikel:

Also LCD TVs can burn in

Op de foto is 'n Sharp LCD HDTV te zien met ingebrande Japanse tekens. Op zich kan inbranden voorkomen worden & in sommige gevallen zelfs hersteld.

• flapstaart
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-01 08:07
Ik heb het ook al wel vaker gezien op LCD TV's op het werk die regelmatig een stuk reclamescherm laten zien, met de tijd staat dat er ook ingebrand...

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:00

FastBunny

Give it the Works !

Het brand niet echt in, het gaat namelijk automatisch weer weg als het scherm net zo lang uitstaat als dat het ingebrand is geweest. Als je op je eigen tft een scherm de hele dag laat staan zonder schermbeveiliging en je verhuist het venster dan zie je het spookbeeld nog. Zet je dan je scherm uit, en de volgende morgen is het weer weg :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Topicstarter
Hier op m'n werk heb ik 'n 7 jaar oud TFT staan waarbij 't Windows 98 taskbar ingebrand is :)

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Maar wat wil je hiermee zeggen? Een discussie op gang zetten, een myth busten? Je opent aan de lopende band topics in VID, maar meer dan een aankondiging zie ik er niet in.

Als er enige nieuwswaarde aan je berichten zit, zou je in het vervolg een nieuwssubmit kunnen doen voor Tweakers.net, al zie ik het voor dit bericht niet rooskleurig in. Enige discussie voor GoT is er over dit bericht namelijk ook niet te voern. En er is ook al heel veel te vinden over het fenomeen van inbranden van een lcd scherm :)

Verwijderd

Topicstarter
Hierbij wil ik eens dat eeuwenoude Plasma-bashing ontkrachten. Al die LCD evangelisten schreeuwen altijd gelijk dat Plasma's inbranden & ja - hoe ironisch - LCD's branden net zo goed in!

• flapstaart
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-01 08:07
Was het dan niet handiger om dit te gebruiken als een reply op een (volgens jou) plasma bashing topic/post |:(

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 13:50:
Hierbij wil ik eens dat eeuwenoude Plasma-bashing ontkrachten. Al die LCD evangelisten schreeuwen altijd gelijk dat Plasma's inbranden & ja - hoe ironisch - LCD's branden net zo goed in!
Alleen steekt het technisch wel heel wat anders in elkaar natuurlijk, dus je zit hier appels met peren te vergelijken :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zich niet, aangezien 't door dezelfde situaties veroorzaakt wordt. Gelukkig kan 't in de meeste gevallen bij LCD wel hersteld worden, itt Plasma. Het schijnt dat bij 'n statisch helder beeld die 'n lange tijd getoond wordt 't probleem hersteld kan worden.
Pagina: 1