[Macbook] Reparatie buiten garantie?

Pagina: 1
Acties:
  • 73 views sinds 30-01-2008

• uruviel359
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-12-2025
Laat ik eerst de voorgeschiedenis van mijn CoreDuo 2,0Ghz zwarte macbook beschrijven.
Hij is 3 maanden voor reparatie weg geweest, dat is 3x1 maand. Hij heeft nu geen garantie meer, het ding is aangekocht in Augustus vorig jaar.
Toen de garantie net verlopen was crashte de HDD. klik klik klik. Apple wou het ding niet buiten de garantie om vervangen. 100 euro lichter maar met een nieuwe HDD.
Details over dit alles zijn hier te vinden: http://contendr.blogspot.com/2007/08/horror-story-apple-style-2.html

Ik werd te licht, ik gleed uit. Barst in het scherm, het kristal lekt er bijna uit. Valt niets meer aan te doen. Geen garantie, wat kost zoiets om te repareren?

Het ding is vervloekt, echt waar. Dat en Apple krijgt een pluim voor zijn support, voor Apple de beker. Ik had de derde keer binnen garantie gewoon een andere moeten krijgen.

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-02 21:40

Nik

Wat voor reparaties waren dat de eerste keren?

En wat betreft je uitglijden, jammer maar helaas, dat valt niet odner garantie (ook vrij logisch, of niet soms?). Ik denk dat een scherm tussen de 300 en 500 euro gaat kosten.

• uruviel359
proller schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 08:46:
Wat voor reparaties waren dat de eerste keren?

En wat betreft je uitglijden, jammer maar helaas, dat valt niet odner garantie (ook vrij logisch, of niet soms?). Ik denk dat een scherm tussen de 300 en 500 euro gaat kosten.
Het had waarschijnlijk wel binnen de garante gevallen, als ik nog garantie had.
De eerste keer was het de topcase(tobo/trackpad), tweede en derde keer het logicboard(moederbord).

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

uruviel359 schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 08:48:
[...]

Het had waarschijnlijk wel binnen de garante gevallen, als ik nog garantie had.
De eerste keer was het de topcase(tobo/trackpad), tweede en derde keer het logicboard(moederbord).
Zeg je nu eigenlijk dat als je na de derde een nieuwe had gekregen, je niet was uitgegleden? Want dat is nu toch het probleem, of niet? Een nieuwe MacBook gaat ook wel stuk als je 'm hard laat stuiteren hoor... en no way dat dat binnen de garantie valt. Ik vind het klote voor je maar dit kun je Apple toch echt niet aanrekenen.

[ Voor 3% gewijzigd door Zpottr op 24-08-2007 08:54 ]

Zoef

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:19
Nee, dat had 't niet. Schade door ongelukken en eigen toedoen vallen nooit onder garantie.

Je harddisk daar entegen mag je wel verlangen dat deze onder de garantie valt, de levensverwachting is namelijk veel langer voor een harddisk en dat is mede bepalend voor de garantierechten in Nederland.

Is hij drie keer weggeweest voor 't zelfde probleem of drie verschillende storingen. Dat wordt me niet helemaal duidelijk uit je verhaal. Is het dezelfde storing die terug komt dan HÀD je een nieuwe kunnen verlangen. Zijn het verschillende storingen, dan heb je gewoon botte pech dat je zoveel problemen in één systeem hebt.

• uruviel359
Het punt is meer dat de machine 3x weg is geweest voor reparatie. En ze er 3x minstens 3 weken over gedaan hebben om het probleem te verhelpen. Binnen de redelijkheid vind ik dat ze me dan een niet deugend product geleverd hadden en me een nieuwe hadden moeten aanbieden of op zijn minst de garantie hadden kunnen verlengen. Al waren het wel drie verschillende problemen. Het derde probleem was overigens door foutieve reparatie van de dealer zelf.

Wat wel of niet in de toekomst dan had gebeurd weet niemand.Wel had mijn HDD dan nog binnen de garantie gevallen.

Het is inderdaad mijn eigen schuld dat het beeldscherm nu stuk is. En mijn vraag was eigenlijk ook wat zoiets zou kosten om te repareren.

Daarnaast was dit ook gewoon een rant, ik ben pissig dat een toch vrij prijzig apparaat 5x stuk gaat (waarvan slechts 1x mijn eigen schuld). En als student heb ik al niet zoveel geld :p

[ Voor 7% gewijzigd door uruviel359 op 24-08-2007 09:00 ]

• uruviel359
672 euro in totaal kost het vervangen van het scherm.

Er kan een slotje op dit topic.

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Aangezien dit topic puur en alleen bedoeld was om te gaan lopen ranten, gaat het bij deze op slot. Mocht je nog serieus geholpen willen worden voor reparaties van je MacBook buiten de garantie, dan mag je het opnieuw proberen in SG.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.