Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[JAVA] headers van media files lezen zonder jmf/dll/so

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een goedemorgen.

Voor een import-routine richting mijn app ben ik op zoek naar libraries die in staat zijn bitrate/framerate/resolutie (dpi) etc uit media files op te halen.
De aandacht ligt hierbij voornamelijk op mpeg, flv, swf, mp3, tiff, pdf en de office documenttypen.
Voor de video/audio zijn natuurlijk de bitrate en framerate belangrijker en voor de office types de dpi en eventueel aantal pagina's etc.
Belangrijk punt is alleen dat ik de libraries volledig in java wil hebben, zonder platform afhankelijke deel-implementaties.

In mijn zoektocht ben ik allerhande oplossingen tegengekomen van jmf, fmj, ffmpeg, quicktime toolkit en de ibm mpeg4 toolkit. Deze zijn echter nog zwaar in ontwikkeling, niet te gebruiken voor commerciele toepassingen of (belangrijk) zijn niet platform onafhankelijk omdat ze dll's en so's gebruiken. Dit komt vaak omdat de frameworks ook volwaardige video-afspeel functionaliteit bevatten, maar dat is iets wat ik absoluut niet nodig heb.

Kan iemand mij een trap in de goede richting geven voor voornamelijk mpeg en flv? Van mpeg heb ik begrepen dat de header info closed source is, en alleen tegen betaling verkrijgbaar. Ik weet niet of dit een broodje aap is, of dat ik anders via source van opensource c++ tools nog wat kan analyseren. Liever echter heb ik lichtgewicht routines om enkel de header info uit te lezen, zonder de volledige files in geheugen te moeten laden.

Met vriendelijke groet

-r-

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Libraries die alleen die gegevens kunnen achterhalen zul je waarshijnlijk niet vinden. Je vraag is nogal specifiek. Zolang de bestandsformaten open zijn moet er wel ergens een omschrijving van het bestandsformaat te vinden zijn. Het uitlezen van de gegevens is dan helemaal zo moeilijk nog niet.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
De gegevens extractie komt vaak voor in het veld van bestands-identificatie. JHove is daar een mooi voorbeeld van. Dit project heeft echter geen mpeg/flv modules. Alphresco maakt ook gebruik van jhove, maar in hun source kan ik zo snel niets vinden over mpeg.

Verwijderd

Zoals Janoz al aangeeft is daar relatief makkelijk zelf iets voor te schrijven. De specificaties zijn zo te vinden http://dvd.sourceforge.net/dvdinfo/mpeghdrs.html

Verwijderd

Topicstarter
Als er daadwerkelijk niets anders op zit, is zelfbouw dat altijd een optie.

Ik wil er echter eerst zeker van zijn dat er geen re-use mogelijkheden zijn.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Qua reuse lijkt het me handig om de modules voor JHove zelf te schrijven. Dan kun je iig een groot deel alvast overnemen.

De functionaliteit die je wilt is natuurlijk wel rijkelijk aanwezig, maar de randvoorwaarden die je jezelf oplegt maken het gewoon lastig. Jij zoekt een horizontale implementatie die maar bepertk de diepte ingaat (enkel een paar gegevens van veel bestandstypen) terwijl veel implementaties meer de diepte ingaan (Niet alleen de header van 1 type, maar ook het volledig decoderen) en daarna pas de breedte.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Pagina: 1