Toon posts:

Gebruikersnaam en wachtwoord MBP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

Ik heb het eindelijk voor elkaar gekregen dat mijn windows pc mijn MBP ziet. Echter als ik hem aanklik vraagt ie om een gebruikersnaam en wachtwoord.
Weten jullie wat dat is? Ik heb alles al geprobeerd wat het volgens mij kan zijn maar ik kom er niet in

• IT-Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-07-2024
De inloggegevens van je account op je MacBook Pro werken dus ook niet?

MBP 14" - M1 Pro - 16 GB RAM - 512 GB SSD | iPhone 14 Pro 128 GB | iPad mini 6 64 GB

Verwijderd

Topicstarter
Jawel dat wel. maar als ik die invoer in dat scherm vraagt ie het weer opnieuw :?

En dan nog iets raars. Als ik naar Netwerk ga bij Finder krijg ik gewoon een map te zien waar ik niet in kan. Als ik erop klik doet ie niks

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2007 00:54 ]

• IT-Pro
Wil je een verbinding opzetten van de MBP naar de windows pc of van van de windows pc naar de MBP? Dat maakt natuurlijk wel een verschil.

Wat betreft dat tweede. Hoe heet die map waar je niet in kan?

MBP 14" - M1 Pro - 16 GB RAM - 512 GB SSD | iPhone 14 Pro 128 GB | iPad mini 6 64 GB

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al verder. Ik kan al inloggen op me gewone pc met me mac. Dus dat werkt helemaal perfect. Nu wil ik alleen nog van me pc naar me mac toe. Ik zie wel me MBP in de map Netwerk ( Vista ). Maar als ik erop klik dan vraagt ie om een gebruikersnaam en wachtwoord. Mijn laptop heet DJ Destiny. Met als w8woord ******. Als ik dat dan daar invul dan doet ie niks |:(

• IT-Pro
Je moet daar de gebruikersnaam en het daarbij behorende wachtwoord van je MBP invullen en dan zou het gewoon moeten werken in principe.
Let wel op hoofd- en kleine letters. Unix-systemen zijn daar wat secuurder op dan Windows-systemen.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

IT-Pro schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 01:06:
Je moet daar de gebruikersnaam en het daarbij behorende wachtwoord van je MBP invullen en dan zou het gewoon moeten werken in principe.
Let wel op hoofd- en kleine letters. Unix-systemen zijn daar wat secuurder op dan Windows-systemen.
NTFS is niet hoofdlettergevoelig

Maar gebruikersnamen en wachtwoorden onder Windows wel. *knip*

[ Voor 4% gewijzigd door Daedalus op 24-08-2007 01:27 . Reden: dat kan ook zonder te flamen ]

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Topicstarter
Hij doet het gewoon niet :S
Moet ik nog iets speciaals instellen in me router btw? ik heb een airport extreme N router

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

Zoefff

❤ 

Wellicht een stomme vraag, maar je gebruikt natuurlijk wel de gebruikersnaam en niet de laptopnaam? Misschien kan je eens proberen om deze te veranderen naar iets zonder spaties, misschien dat Windows daar wel moeite mee heeft. Maar dat is puur een -niet op kennis gebaseerde- gok :P

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Verwijderd

Topicstarter
Nja ik ben gewoon bang dat ik alles verkeerd heb lopen in te stellen. Daarom maar even een clean install van Mac OSX. Maar moet ik nog iets in de router instellen>

• IT-Pro
Snake schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 01:09:
[...]

NTFS is niet hoofdlettergevoelig

Maar gebruikersnamen en wachtwoorden onder Windows wel. *knip*
Oke my bad. Ik zat hier even fout.

@Zoefff: Ik spreek uit ervaring dat Windows hier inderdaad moeite mee kan hebben. Ik weet niet of dat met Vista anders is, maar XP kan nog wel eens moeilijk doen.

Wat heb je eigenlijk allemaal gedaan om een verbinding tussen Windows en OS X tot stand te brengen?

[ Voor 35% gewijzigd door Daedalus op 24-08-2007 01:28 ]

• Zoefff
  • Nu online

Zoefff

❤ 

Euhm...een clean install omdat je geen netwerkshares kan benaderen? Dat lijkt me toch wel een wat te rigoreuze oplossing. Ik kan me niet voorstellen dat dit niet te fixen is met configuratie / accountinstellingen. Daarnaast, weet je wel of Mac OS X de oorzaak is, en dat het probleem niet bij Windows ligt? Probeer voor de grap vanaf een andere computer eens op je Mac te komen. Straks doe je een reinstall om er vervolgens achter te komen dat het probleem helemaal niet bij je Mac ligt, beetje zonde van je tijd ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ok mensen tis gelukt :) Ik moest bij gebruikersnaam me Korte naam invoeren 8)7

Bedankt allemaal :)

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2007 03:04 ]

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

lol .. :)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Afdak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-08-2024
Lol!
En weer het herinstallatie voor de KzK...
(Recente Switcher zeker?!)

Jammer dat ik je draadje niet eerder zag, want het was vrij duidelijk uit je info dat je de verkeerde naam invulde...

• Zoefff
  • Nu online

Zoefff

❤ 

Verwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 02:48:
Ok mensen tis gelukt :) Ik moest bij gebruikersnaam me Korte naam invoeren 8)7

Bedankt allemaal :)
Zoals ik al suggereerde dus ;)

Pagina: 1