Toon posts:

[RAID] harde schijf verdwenen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn specs:

Moederbord: Asus P5B Deluxe
Processor: Core 2 Duo E6600
Geheugen: 2GB
Controller: onboard intel ich8r

Mijn probleem:

Vandaag probeerde ik 2 western digital WD5000AAKS schijven in raid-0 te zetten.
Na het installeren van den 2 harde schijven en een stripe set aan te maken met men onboard heb ik getracht windows vista te installeren, voor het partitioneren heb ik dus de raid drivers geladen en men schijven gepartitioneerd

3 partities: 100GB, 100GB, 800GB

vervolgens heb ik getracht vista op de eerste partitie te laten installeren, echter gaf dit al meteen een fout (de error code weet ik helaas niet meer)
ik restart men pc om te zien of vista de partitie wijzigingen wel door had gevoerd maar ik kreeg bij het opstarten al een dikke error fout van de raid controller dat mijn 2de schijf failede omdat ze niet aanwezig was, ik had wel niets verandert qua kabels of bios configuratie dus dit is heel gek.
ik heb praktisch elke instelling die ook maar iets van effect zou kunnen hebben in men bios aangepast om toch maar die 2de schijf terug te kunnen zien, helaas komt er altijd een sata port xx - hard disk not found op de poort waar de 2de schijf op zit. Er is maar een manier waarop hij de schijf wel (half) vindt en da is wanneer ik de schijf loskoppel, ICH8R mode op raid zet reboot en in bios setup ga, schijf aankoppel, ICH8R mode op ide zet en reboot. Dan vindt hij de schijf wel maar blijft hij een tijdje hangen en toont hij geen smart status bericht zoals ik bij de andere schijf wél krijg. Ook wanneer hij ze wel vindt met die truuk kan ik ze niet zien in de raid config tool, western digital diagnostics tool of windows.

Ik ben ten einde raad, ik vermoedt dat de schijf dood is maar mischien weet iemand van jullie hier wel een oplossing voor

Bedankt op voorhand

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-02 20:53

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Ik denk eerder dat de Sata power plug je problemen veroorzaakt. Gebruik de 4pins standaard power plug eens. Probeer ook eens een andere Sata datakabel.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Verwijderd

Topicstarter
ik denk niet dat dat hier iets mee te maken heeft gezien ik de andere schijf op dezelfde connectoren heb uitgetest en dat bleek perfect te werken, verder heb ik de schijf vandaag ook in een andere computer uitgetest en die vond de schijf ook niet dus ik ga ervan uit dat ze dood is en ga ze rma-en