Toon posts:

dos netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 60 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 computers een pentium 60 mhz en een amd 486 66mhz met besturingssysteem DOS 6.22. Op beide is windows 3.11 geinstalleerd. Beide werken correct en het netwerk tussen beide werkt goed in windows, zowel in IPX/SPX en Netbeui. Goed werken wil zeggen dat binnen bestandsbeheer de beide computers elkaar "zien".
Ik wil graag het netwerk ook in DOS kunnen gebruiken om Duke Nukem 3D te kunnen spelen. DN is op beide computers geinstalleerd. Via het setup menu stel ik netwerk-game in. Helaas is het resultaat dat op beide computers wordt gemeld dat IPX en Netbios niet zijn gevonden. Er komt dan geen netwerkgame tot stand.

Wie kan mij vertellen wat ik nog moet doen om dit wel voor elkaar te krijgen.

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-03 13:01

Tjark

DON'T PANIC

moest je niet dos IPX drivers draaien om 't werken te krijgen? Dus niet je windows drivers, maar specifieke drivers voor dos.

Kan me nog herinneren hoe 't ongeveer was met 3com 10mbit coax netwerkkaarten (3c509's dacht ik): moest je 3com dos drivers laden en dan gewoon in dos (dus niet vanuit een 'dosbox' van win3.11) DN opstarten.

*insert signature here

Verwijderd

Yup, dat moet je echt onder DOS zelf doen met DOS drivers.

Zo speelde ik vroeger wel eens DOOM via een nullmodemkabel.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2007 00:00 ]

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ik dacht altijd dat 3.11 nog gewoon een grafische schil was en niet meer. Dus alles onder windows werkte ook onder dos.

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-03 13:01

Tjark

DON'T PANIC

Nope, das pas win95 en later ;)

*insert signature here

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Heerlijk om te zien dat er nog steeds mensen zijn die dos + windows 3.11 draaien :)

Maar je moet, zoals eerder aangegeven, opzoek naar de dos IPX drivers.

Money for nothin' and your chicks for free

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in die Intel pentium 60mhz een Intel Ether Exprers 16tp kaart zitten en in die Amd heb ik een de204 Kaart in zitten. Zou iemand mij nou kunnen vertellen waar ik de IPX Drivers voor dos kan Vinden voor deze netwerk kaarten. Ik heb ook hier nog een pci kaart liggen van realtek de 8139c die kan ik ook in 1 van die twee computers zetten weet iemand of hier ook een IPX Drivers is voor dos en zo ja waar ik die kan downloaden.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nog even verder gaan zoeken en ik kwam op de intel site dit tegen en op de HP kwam ik dit tegen die amd is een hp computer Nou is mijn vraag wat ik moet downloaden en hoe ik het moet installeren en wat ik moet installeren

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:32

Thandor

SilverStreak

Probeer hier eens de E16DISK.EXE te downloaden en 'EXP16ODI' uit de directory 'DOS' te draaien. Eventueel heb je LSL en IPXODI ook nodig, dat is slechts een kwestie van proberen :).

Voor de andere netwerkkaart zal er ongetwijfeld ook iets beschikbaar zijn in deze vorm. Dit is ook een kwestie van proberen. In de meeste gevallen (v.z.i.w.) zal er vanzelf wel een melding komen dat er iets niet werkt omdat er eerst een ander programma/driver geladen moet worden. Laad die in en ga vervolgens verder. Systematisch zul je vanzelf wel zien welke je eerst moet inladen en waarmee je moet eindigen. Vergeet natuurlijk niet om tussendoor steeds te testen of er verbinding mogelijk is :).

Ik heb nooit met deze netwerkkaart gewerkt, kan het dus niet uit het hoofd zeggen hoe het exact zit ;).

[ Voor 6% gewijzigd door Thandor op 26-08-2007 02:04 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-03 08:49

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zie Thandor, en kijk hier eens even : http://www.bootdisk.com/

Met een beetje zoeken kom je genoeg info tegen over DOS netwerken.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.