Toon posts:

Hoe Vista Downgraden naar XP ik snap er niks van.

Pagina: 1
Acties:
  • 160 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een pc aangeschafd met vista er (standaard) op.
Nou wil ik hem ook terug krijgen naar XP.
Ik heb het geprobeerd door de XP CD(Legaal) erin te steken.
Maar dan wilde hij hem neit installeren.
Ik heb het via het bootmenu geprobeerd maar als hij dan alles voorbereid zegt hij dat er een fout is en dat ik moet afsluiten of contact opnemen met microsoft.

Ik heb al met search etc. wat dingen gevonden enzo.
Maar nou ben ik een complete dwaas met al die namen en drivers enzo.

Kan iemand me een beginneling handleiding stap-voor-stap geven hoe ik vista kan verwijderen en XP installeren op mijn PC?

Alvast bedankt.

(PS: Kan zijn dat het hier verkeerd staat maar ik wist geen andere plek te vinden.)

• BoyzNDaHood
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12-2022
Geen idee. Denk dat het beter hier had gekunt Windows Clients ??

How-To-Install-Xp:

How to install or upgrade to Windows XP

En qua drivers, gewoon naar de website van de merk pc die je hebt. (Neem aan dat het geen zelfgebouwde pc is, aangezien standaard Vista). Zoeken naar drivers/support/downloads, en meestal vind je dan al gauw je drivers voor je graka, sound etc. etc.

[ Voor 37% gewijzigd door BoyzNDaHood op 24-08-2007 00:00 ]

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-12-2025
Vanuit Windows Vista kun je niet downgraden (dat kan bij geen enkele versie van Windows, alleen upgraden). Downgraden betekent eigenlijk dat je de bestaande Windows-installatie verwijdert en een lagere versie van Windows installeert.

Dat laatste moet dan door op te starten van de CD met de gewenste Windows-versie, en die versie te installeren. Meestal formatteer je dan de bestaande Windowspartitie, of een andere partitie, of je verwijdert één of meerdere partities. Let op: hierbij gaat dus je data meestal verloren.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:20

Thandor

SilverStreak

CSL Beleid
CSL is een subforum in Harde Waren en is niet bedoelt voor probleemtopics. Jouw vraag gaat over software, daarmee kun je dus beter in Softe Goederen terecht. Lees echter voordat je een topic aanmaakt even het beleid/policy van het subforum waarin je het topic plaatst, dan weet je in ieder geval zeker dat het topic volgens de richtlijnen is :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Dit topic is gesloten.