Hoe zet ik het AC3 geluid harder?

Pagina: 1
Acties:

• source
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 11:53
Als ik een dvd afspeel moet ik mijn versterker (DTT3500) veel harde zetten als dat ik bv Winamp luister.

Op winamp staat die knop maar op een kwart van het totaal, en bij dvd's kijken moet ie op 3 kwart staan om dezelfde hoeveelheid decibellen eruit te pompen! ik kan dus nergens iets vinden hoe dat software matig harder te zetten.. wie weet raad?

Diplomacy is the ability to tell a person to go to hell in such a nice way that he looks forward to the trip.

Verwijderd

Dit is normaal omdat het ac3 signaal veel meer dynamiek bevat. Heb ik ook met m'n dvdspeler (stand alone)

• source
das nou jammer

Diplomacy is the ability to tell a person to go to hell in such a nice way that he looks forward to the trip.

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-06 00:01

SiGNe

Ook hoi!

geluid omzetten naar 44.100Hz
veel geluidskaarten hebben moeite met 48KHz

Niet?
[Specs]

• source
Hoe moet ik dat dan omzetten? en is het wel nodig... heb een SB Live! 5.1

• ElemenTAL
  • Laatst online: 14-07-2025

ElemenTAL

Tweaking the elements

Sound Blaster Live heeft geen problemen met 48 KHz.
Alleen als je een oude geluidskaart heb speelt dat.

Nuff Said

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:47

JT

VETAK y0

Je moet je dynamiek zo instellen dattie beperkt is, het zij via een proggie of via een receiver.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Jag
  • Laatst online: 19-08 20:51

Jag

Ik zou echt geen compressie toepassen. Ik snap ook niet dat in de plaat/cd discussie het argument van de dynamiek vaak genoemd wordt, maar dat mensen aan de andere kant al snel naar de compressor grijpen. Ik heb zelf ook liever dat ik de volumeknop niet halverwege moet zetten om een acceptabel volume te krijgen, omdat het gevoelsmatig tegenstaat. Alleen het geeft niet echt veel problemen op zich. Alleen de signaal/ruis verhouding wordt wat slechter.

Jag

Verwijderd

Met meer dynamiek bedoel ik dat het van een scene waarin het heel stil is in 1 keer heel hard kan klinken.
Als je b.v. een stukje geluid hoort van een explosie is dat VEEL HARDER:) dan een dialoog.
Dit heb je met een tv veel minder.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:47

JT

VETAK y0

Veel dynamiek is idd wel HEEL bruut, dus het liefst gewoon aan laten staan.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Jag
  • Laatst online: 19-08 20:51

Jag

Op zondag 11 februari 2001 21:35 schreef Xanandu het volgende:
Met meer dynamiek bedoel ik dat het van een scene waarin het heel stil is in 1 keer heel hard kan klinken.
Als je b.v. een stukje geluid hoort van een explosie is dat VEEL HARDER:) dan een dialoog.
Dit heb je met een tv veel minder.
Als je met de tv weergeeft, dan heb je dezelfde dynamiek als met je DTT3500.

Bij die DTT3500 hebben ze trouwens wel een hele leipe naam gekozen voor de compressie stand: de dynamic mode :P. Heet precies het tegenovergestelde van wat ie doet.
Dynamiek kan wel irritant zijn, als je geen overlast wil veroorzaken bijv. Daarom vind ik de term midnight theatre beter gekozen.

Jag

Verwijderd

Als je met de tv weergeeft, dan heb je dezelfde dynamiek als met je DTT3500
ja, ok.. maar ik heb het wel over hifi.
Pagina: 1