Toon posts:

Active directory backup

Pagina: 1
Acties:
  • 65 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik hier thuis een AD server draaien maar heel af en toe gaat deze nog wel eens op zijn snuit, en hebben mijn huisgenoten geen internet meer. Dit gebeurt natuurlijk altijd als ik niet thuis ben.

Nu had ik net de volgende brainstorm;
Als ik er nu een sec. domeincontroller naast zet, blijft internet toegankelijk. Maar om voor die enkele keer constant een computer te laten draaien gaat met net iets te ver.
Dus ik dacht sec. domeincontroller opzetten, deze laten synchroniseren met de huidige domeincontroller, en hierna de sec. domeincontroller uitschakelen. En bij problemen kunnen mijn huisgenoten de sec. domeincontroller aanschakelen en verder internetten.

Nu is mijn vraag gaat dit werken??

Ik moet eerlijkheids halve erbij zeggen dat ik zelf nog nauwelijks onderzoek hiernaar heb gedaan, maar dat verlang ik ook niet van jullie. Als de meerderheid hier zegt dat dit zou moeten werken dan ga ik er zondermeer mee aan de slag, en houd ik jullie op de hoogte van de resultaten.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Kan in principe wel. Maar de juiste optie mis ik eigenlijk; waarom zorg je er niet gewoon voor dat je server goed draait? Een server hoort niet te crashen; dit blijft PNS..

Bedoel; dit is een oplossing die ik hakkie-takkie noem en dan kan je net zo goed je primaire domein controller laten rebooten..

[ Voor 27% gewijzigd door Glashelder op 23-08-2007 23:21 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Topicstarter
Glashelder schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 23:20:
Een server hoort niet te crashen; dit blijft PNS..
Je wil me toch niet vertellen dat het bijzonder is dat een server eens in de paar maanden een bitje laat vallen? Ik moet de eerste computer nog tegen komen met een uptime van een paar jaar. (alhoewel er enkele een heel eind opweg zijn)
Bedoel; dit is een oplossing die ik hakkie-takkie noem en dan kan je net zo goed je primaire domein controller laten rebooten..
Ik heb al genoeg ellende gehad met het rebooten door mijn huisgenoten. Van defecte database's tot defecte harddisks, want ze kennen maar 1 knop (reset).

Verwijderd

Een server die zo vaak stoort zou bij mij toch aan een redelijk grondig onderzoek worden onderworpen. Dit is niet echt zoals het hoort, maar heeft misschien ook met gebruikte hardware te maken. Een PC is geen server...

Verder zou ik toch in ieder geval beginnen je huisgenoten de basisbeginselen van het herstarten van een PC/server te leren. Hoe moeilijk kan het zijn om Start > Shutdown > Restart te klikken?

En tsja, echt Professional komt het ook allemaal niet over, dus ik vraag me af hoelang dit topic nog blijft leven :+

Maar, om ook nog even een zinnige invulling aan deze post te geven: Het zal op zich wel gaan werken, maar niet optimaal. Als je secundaire DC te lang uit staat raakt de synchronisatie in de war. Op het moment dat de primaire in de problemen raakt en de secundaire dan pas aangezet wordt, kom je in de shit als de primaire weer gaat werken.

Denk dat een secundaire DC permanent mee laten draaien het meest wijs is, desnoods neem je een klein, oud en dus zuinig machientje. Hoeveel heeft een DC nou eigenlijk te doen...

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2007 23:51 ]

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-02 07:08

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 23:31:
[...]

Je wil me toch niet vertellen dat het bijzonder is dat een server eens in de paar maanden een bitje laat vallen? Ik moet de eerste computer nog tegen komen met een uptime van een paar jaar. (alhoewel er enkele een heel eind opweg zijn)
Een VMS Server emt een uptime van 15 jaar, no problem.. Mijn vorige webserver thuis had een uptime van 2 jaar, en dat was een P166 laptop. Ik heb enkele windows servers draaien in een colo, welke ook al ruim 6 maanden draaien zonder problemen.

Dus ja, een server die 1x en de paar maanden plat gaat is vreemd.

Wat je wel moet begrijpen is dat een zelfbouw server, met gewone PC hardware niet te vergelijken is met een merk server waarin alleen maar stabiele hardware zit.
[...]

Ik heb al genoeg ellende gehad met het rebooten door mijn huisgenoten. Van defecte database's tot defecte harddisks, want ze kennen maar 1 knop (reset).
Vingers afhakken :)

Even zonder dollen, het hebben van een server thuis maakt het probleem niet direct PNS. Dit subforum is bedoeld voor de geavanceerdere problemen in professionele omgevingen, en een thuisserver hoort daar helaas niet bij.
Je topic zou daarom beter of in Netwerken of in Windows Servers en Server-software thuis horen.

Ik begrijp dat je server een DNS server of router is. Indien DNS, dan zou je kunnen kijken of je de router als secondary DNS server op kan geven. Misschien dat het e.e.a. dan wel door draait ingeval van falen. Suc6 iig

Dit topic is gesloten.