Toon posts:

zero byte na copy e.d.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Het volgende vreemde probleem waar ik tegen aanloop en via google enz nog niets over hebt kunnen vinden: ik heb een maxtor nas en daaraan via de usb van de nas nog een externe harde schijf aan gekoppeld. De NAS en extra schijf waren zonder problemen via de diverse pc 's in het netwerk te benaderen. Bestanden naar copieren en ophalen etc probleemloos.

Na een tijdje nog een extra usb schijf aan de NAS gekoppeld en dit ging ook allemaal probleemloos.
Tijdens vakantie alles uitgeschakeld, na vakantie alles weer opgestart en alles leek probleemloos te werken totdat ik op het volgende probleem stuitte: als ik een bestand copieerde naar de laatst aangesloten usb schijf (maakte niet uit of dit een groot bestand van 1 gig of een klein jpg file) werd er vrolijk gecopyd en stond het bestand erop (de andere twee schijven had ik na mijn vakantie nog niet benaderd). Ging ik het vervolgens via een andere pc benaderen was het bestand veranderd in 0 bytes! Uiteindelijk bleek het niet uit te maken vanaf welke pc een bestand werd gecopyd naar die schijf, het probleem deed zich altijd voor. Uiteraard dacht ik direct aan een defecte schijf o.i.d maar ik probeerde het ook even uit naar de Maxtor NAS en daar hetzelfde probleem! Zojuist nog een test gedaan van ruim 400 foto's met totale grootte van 900 mb; gecopieerd en ja alles stond (in dit geval op de Maxtor NAS). Ik vervolgens 1 mapje hoger en weer terug naar de map en ja hoor alle bestanden staan op 0 bytes (de namen e.d. zijn wel gehandhaafd, zelfs de extensies).

Ik word er een beetje gek van. Iemand enig idee? Aan bekabeling e.d. is niets veranderd tijdens de vakantie,schijven zijn gewoon uitgeschakeld geweest (zelfs compleet van het lichtnet), virusscanners op los gelaten, ook geen soelaas; ik durf bijna geen bestanden meer te benaderen op die schijven, bang dat het spontaan in 0 bytes verandert. Mijn Sonos werkt ook via de NAS maar durf zelfs mijn mp3's ook niet meer af te spelen.

Misschien andere ook zulke ervaringen?

john

Verwijderd

Welk filesystem? Hoe disconnect je de schijven? Doe je dan eerst netjes in system tray: veilig verwijderen / safe removal ?

Verwijderd

Topicstarter
Enlightment,

De diverse pc's die in het netwerk hangen hebben xp als os. De NAS schijf is in fat32 en de twee usb schijven die aan de NAS schijf hangen ook. Er wordt verder niets losgekoppeld of zo. Elke pc kan via het netwerk gewoon op de NAS schijf komen en uiteraard ook op de twee daaraan gehangen usb schijven. Op de diverse pc's zie je de in totaal drie schijven dan ook als netwerk-schijven terugkomen.

john