CS3 suites - custom installatie

Pagina: 1
Acties:

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:27
Knettergek word ik ervan: de installaties van de Adobe suites. Ik heb hier de CS3 Master Collection en wil graag gedetailleerd bepalen welke onderdelen geïnstalleerd worden. Zo wil ik bijvoorbeeld wel Adobe Acrobat installeren, maar niet de plugins daarvan voor Office. Als je de losse CS3 producten hebt kun je dit prima doen. Maar met de CS3 Master Collection kun je alleen kiezen welke applicaties je wilt installeren, niet welke onderdelen van applicaties.

Als echte tweaker pik ik dat natuurlijk niet, ik bepaal zelf welke troep ik op mijn PC zet. Niet Adobe. Dus ben ik op zoek gegaan. Lullig genoeg is het enige wat ik gevonden heb deze site: iLEMONed.com - Customizing Adobe CS3 Installation. Leuk, maar dit werkt alleen voor losse applicaties, niet voor suites. In de tutorial wordt wel verwezen naar een PDF van Adobe. Hierin staat dat ik een deployment.xml moet aanpassen, maar die file heb ik helemaal niet.

Daarom nu mijn hulpkreet aan jullie: weet iemand hier hoe ik dit kan aanpakken?

omniscale.nl

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ik mag toch hopen dat er voor een aankoopbedrag van € 3.302,25 er een behoorlijke helpdesk is die in dit soort gevallen goede ondersteuning geeft.

ARME AOW’er

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-07 19:01
Guardian Angel schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 22:58:
Ik mag toch hopen dat er voor een aankoopbedrag van € 3.302,25 er een behoorlijke helpdesk is die in dit soort gevallen goede ondersteuning geeft.
Of anders even in de handleiding kijken die je er vast wel bijkrijgt ;)

• posttoast
Guardian Angel schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 22:58:
Dat mag ik ook hopen ja. Maar aangezien ik nu gebruik maak van een 30 dagen trial versie kan ik daar vooralsnog niet op terugvallen.
gideon82 schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 22:59:
[...]

Of anders even in de handleiding kijken die je er vast wel bijkrijgt ;)
Helaas, bij de trial-versie zit die er niet bij. En met de documentatie van de Adobe-site kom ik er, zoals in mijn eerste post gezegd, ook niet uit.

Semi-offtopic: kom op jongens, laat dit nou alsjeblieft niet vervallen in een "oh-oh-wat-ben-jij-stout-want-volgens-mij-gebruik-je-illegale-software-topic", want dat is hier helemaal niet relevant. Bovendien: is het op GoT de bedoeling dat je alleen vragen stelt over goedkope of gratis software?

[ Voor 35% gewijzigd door posttoast op 23-08-2007 23:09 ]

omniscale.nl

• mrFoce
Kijk hier even rond. http://www.adobe.com/special/try_buy/trial_faq.html

[ Voor 8% gewijzigd door mrFoce op 23-08-2007 23:06 ]

• posttoast
Daar zie ik geen handleidingen staan. Maar dus wel de mogelijkheid om trial-DVD's te bestellen. Nog niet voor de Master Collection nee, maar mijn probleem is net zo goed relevant voor de andere suites.

omniscale.nl

• mrFoce
posttoast schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 23:07:
[...]

Daar zie ik geen handleidingen staan. Maar dus wel de mogelijkheid om trial-DVD's te bestellen. Nog niet voor de Master Collection nee, maar mijn probleem is net zo goed relevant voor de andere suites.
Can I get technical support for my trial version? Adobe Technical Support will help you install or troubleshoot an installation issue with a trial version of Adobe creative products. Additional phone and web support is available only for registered users of purchased software. For additional help, we recommend the following free, web-based services:
Visit the Adobe Online Forums, where users of all levels ask questions and share information. In addition, Adobe Community Experts are sometimes active on forums, answering user questions.
Search the online Adobe knowledgebase
Try the many tutorials and other learning materials we have available in the Design Center and Developer Center.

• posttoast
gideon82 schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 23:09:
[...]

Can I get technical support for my trial version? Adobe Technical Support will help you install or troubleshoot an installation issue with a trial version of Adobe creative products. Additional phone and web support is available only for registered users of purchased software. For additional help, we recommend the following free, web-based services:
Visit the Adobe Online Forums, where users of all levels ask questions and share information. In addition, Adobe Community Experts are sometimes active on forums, answering user questions.
Search the online Adobe knowledgebase
Try the many tutorials and other learning materials we have available in the Design Center and Developer Center.
Op die forums heb ik gekeken. Daar wordt verwezen naar de eerder door mij genoemde site. Adobemedewerkers lijken niet echt veel te reageren daar. Maar goed, ik zal er nog eens naar kijken.

omniscale.nl

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

posttoast schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 23:02:
[...]
Semi-offtopic: kom op jongens, laat dit nou alsjeblieft niet vervallen in een "oh-oh-wat-ben-jij-stout-want-volgens-mij-gebruik-je-illegale-software-topic", want dat is hier helemaal niet relevant. Bovendien: is het op GoT de bedoeling dat je alleen vragen stelt over goedkope of gratis software?
offtopic:
Ik hoop niet dat je mijn reactie als zodanig ziet want die is zeker niet zo bedoeld. Ook bij een trial-versie zou je recht op een vorm van ondersteuning moeten hebben want hoe anders zou je over de aankoop van een duur programma zoals dit kunnen beslissen?

ARME AOW’er

• posttoast
Guardian Angel schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 23:14:
[...]

offtopic:
Ik hoop niet dat je mijn reactie als zodanig ziet want die is zeker niet zo bedoeld. Ook bij een trial-versie zou je recht op een vorm van ondersteuning moeten hebben want hoe anders zou je over de aankoop van een duur programma zoals dit kunnen beslissen?
In dat geval bedankt voor je advies :) Als je het zo stelt, inderdaad: het zou vreemd zijn als Adobe hier geen ondersteuning op geeft. Ik zal de stoute schoenen aantrekken en morgen eens een mailtje sturen.

omniscale.nl

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Deployment.xml kan via corporate versies, dan zou 'ie gewoon op je installatiemedium moeten staan. Meer info :
http://www.adobe.com/support/deployment/cs3_deployment.pdf
http://kb.adobe.com/selfs...nt.do?externalId=kb400588

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• posttoast
Bedankt voor de linkjes. De bovenste had ik al gevonden, die andere zal ik nog eens bekijken.

Toch vreemd dat er niet gewoon standaard een custom installatie in zit. Ik zal toch niet de enige zijn die hier behoefte aan heeft?

omniscale.nl

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Even een schopje, ik ben eigenlijk wel benieuwd of dit nog gelukt is :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1