Advies nodig: Home cinema set.

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:14

Osxy

Holy crap on a cracker

Topicstarter
Dit zat er voor mij al hele tijd aan te komen maar nu eindelijk de uitvoering, een 5.1 set voor op me kamer.

Ik heb zelf aan hand van mijn budget (900 - 1000euro) het volgende setje samengesteld:Voor de Harman heb ik vrij bewust gekozen omdat ik erg veel goede reviews heb gelezen en de prijs erg netjes is, over de center en de sub twijfel ik echter nog. De Control 1's heb ik eigenlijk al 2 jaar in het oog voor eventuele 5.1 set omdat ze erg krachtig zijn voor het formaat.

Het setje ga ik gebruiken voor: 60% films, 20% muziek 20% games.

Dit voor een kamer van 11m2, met bijna perfecte opstelling van de speakers.
Nu vraag ik aan jullie of jullie nog tips hebben voor dit setje.

[edit] Dit setje is ook gedeeltelijk op groei, wil dit setje mee kunnen nemen als ik huis ga en dat het dan ook nog toerijkend is. Niet dat ik de helft gelijk moet vervangen, liever 1 keer goed dan 2 keer half.

[ Voor 22% gewijzigd door Osxy op 23-08-2007 22:56 ]

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Hmm..kamertje van 11m2? Ik heb op m'n werk dezelfde versterker staan met een JBL SCS 200 speakersetje, prachtig geluid. Bundelpakket (receiver, harman kardon DVD speler + JBL speakerset) voor 599 euro. Maar misschien beetje overkill voor zo'n kleine ruimte?
Afbeeldingslocatie: http://www.homecinemastore.nl/uploads/300/SCS200_1.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Yellowneck op 23-08-2007 22:48 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

Topicstarter
Misschien wel, maar ik wil dit setje meenemen als ik uit huis ga en wil dan niet gelijk alles moeten vervangen.

(had dat in ts eigenlijk moeten vermelden :P edit incoming )

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:32
Als je er al uit bent qua receiver ga dan zelf verschillende luidsprekers kopen, wat de een mooi vindt klinken kan heel anders zijn dan wat jij zelf prefereert. Als je dan toch aan het luisteren bent probeer dan meteen ook wat andere receivers. Merken als Denon, Marantz, Onkyo doen niet onder voor HK, sterker nog, daar geef ik persoonlijk de voorkeur aan.

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

Topicstarter
Ik ga morgen een aantal luister tests doen in de stad. Ga dan me beslissing maken, ga het welliswaar niet in 1 keer kopen maar in gedeeltes maar het is goed om alles al bij elkaar gezocht te hebben.

Heb wel al mijn speakerkabel besteld :) _/-\o_ (oehlbach type 1048 2x2,5mm2 zwarte speakerkabel)

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:04
osxy schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 19:17:
Ik ga morgen een aantal luister tests doen in de stad. Ga dan me beslissing maken, ga het welliswaar niet in 1 keer kopen maar in gedeeltes maar het is goed om alles al bij elkaar gezocht te hebben.

Heb wel al mijn speakerkabel besteld :) _/-\o_ (oehlbach type 1048 2x2,5mm2 zwarte speakerkabel)
Oehlbach? ik zou op zo'n soort 5.1 set gewoon dropveter gebruiken (rood/zwart, 2x2.5mm2), dan heb je hetzelfde resultaat. dat geld kan je dan imo beter in de speakers/amp stoppen :)

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

Topicstarter
Visgek24 schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 19:27:
[...]

Oehlbach? ik zou op zo'n soort 5.1 set gewoon dropveter gebruiken (rood/zwart, 2x2.5mm2), dan heb je hetzelfde resultaat. dat geld kan je dan imo beter in de speakers/amp stoppen :)
Heb het goedkoop kunnen krijgen (1€ per meter) dus daarom vond ik het wel waard :) Geen zin om mijn mooie nieuwe speakers en amp hun kracht/kwaliteit te verminderen met dropveters :+
En aangezien de kabel hier onder het laminaat gelegd word heb ik geen zin het te moeten vervangen over tijdje ;).

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:04
osxy schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 19:29:
[...]

Heb het goedkoop kunnen krijgen (1€ per meter) dus daarom vond ik het wel waard :) Geen zin om mijn mooie nieuwe speakers en amp hun kracht/kwaliteit te verminderen met dropveters :+
En aangezien de kabel hier onder het laminaat gelegd word heb ik geen zin het te moeten vervangen over tijdje ;).
De prijs rechtvaardigd in dit geval de aankoop.

Maar dat de nieuwe speakers en amp hun kracht/kwaliteit zouden verminderen, met gebruik van normale speaker kabel, is natuurlijk niet waar :)

edit: verbeterd, nieuw toetsenbord waar ik nog ff aan moet wennen :o

[ Voor 9% gewijzigd door Visgek82 op 24-08-2007 20:13 ]

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

Topicstarter
Visgek24 schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 19:41:
[...]

De prijs rechtvaardegd in dit geval de aankoop.

Maar dat de nieuwe speakers en amp hun kracht/kwaliteit zouden verminderen, dat is natuurlijk onjuist.
Verwoording is niet helemaal juist, maar het idee is duidelijk denk ik ;)

• Mischa_NL
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-02-2023
Waarom allemaal losse onderdelen en geen out of the box home cinema?
Ik heb zelf de LG LH RH760IA staan en ik ben er toch zeer tevreden over. Komt genoeg geluid uit naar mijn mening, en helemaal niet slecht. Ag en audiofiel zal het allicht helemaal kut vinden, maar het is gewoon degelijk spul. Plus dat je als extra'tje ook nog een hddrecorder hebt! En dat voor een kleine 700 euro...

Afbeeldingslocatie: http://www.igstore.net/images/LHRH760IA.jpg
Die set is het.

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

Topicstarter
Ik heb eerst ook daarover getwijfelt maar losse componenten hebben toch mijn voorkeur omdat als ik dan eventueel wil upgraden het ook kan.

[ Voor 21% gewijzigd door Osxy op 24-08-2007 20:22 ]

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:42

voodooless

Sound is no voodoo!

Zoals in Audio en HiFi forum policy - Het regime vermeldt staat zijn dit soort topics niet toegestaan. Je zult zelf gewoon het een en ander moeten uitzoeken en vooral naar de winkel moeten gaan om te kijken en luisteren.

Succes!

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.