De Logitech G51 (5.1, 4x 20W + 19W, 56W, Zwart/Zilver)

Pagina: 1
Acties:
  • 4.882 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• philotra
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-01-2022

philotra

Hier had uw tekst kunnen staan

Topicstarter
De Logitech G51 (5.1, 4x 20W + 19W, 56W, Zwart/Zilver)

Ik was aan het surfen op de Logitech site en kwam toen de nieuwe speakerset van Logitech tegen: De eerste Speakerset van Logitech in de G serie, dus speciaal voor gamers gemaakt. Ik heb zelf een G5 en een G15 en mij leek het me leuk om ook deze speakerset te nemen zodra hij uitkomt.

Prijs: Rond de 140 euro

Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/repository/526/jpg/4585.1.0.jpg

Specificaties
  • Totaal RMS-vermogen: 155 watt RMS
  • Satellietspeakers: 20 watt RMS x 4
  • Middenkanaalspeaker: 19 watt RMS
  • Subwoofer: 56 watt RMS
  • Totaal piekvermogen: 310 watt
  • Frequentierespons: 36 Hz - 20 kHz
  • Cross-overfrequentie van subwoofer: 150 Hz
  • Ingangen: 6-kanaals direct, stereo-RCA
Nauwkeurige bedieningseenheid:
  • Siliconen antislipvoetjes
  • Hoofdvolumeknop
  • Knoppen voor subwoofer-, middenkanaal- en surroundniveau
  • Matrix-modi voor surroundsound-muziek en -games
  • Onafhankelijke knoppen voor audio- en microfoondemping
  • Headsetaansluiting (microfoon en koptelefoon)
  • Signaal-ruisverhouding: > 94 dB, A-gewogen
Breng je games tot leven met 360 graden surround sound. Je games moet je met surround sound ervaren. Hoor nu hoe je vijanden je van achteren besluipen en houd je oren gespitst op actie uit elke richting.

Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/repository/526/jpg/4588.1.0.jpg

Prestaties:

Matrix-modus (1): Schakel de Matrix-modus in om 5.1-surroundsound uit 2-kanaals stereogeluidsbronnen te verkrijgen, zoals muziek of oudere games. De Matrix-modus voor muziek levert een natuurlijk geluidsprofiel, en de Matrix-modus voor games geeft de subwoofer en achtersatellietspeakers een boost voor een intensere game-ervaring.

FDD2™-geluidstechnologie: FDD2-technologie geeft overal in de kamer een gelijkmatig geluidsveld. FDD2 maakt een einde aan de hotspots en ongelijkmatige reacties van een conventioneel ontwerp met twee drivers.

Hoogwaardige audio: 155 watt totaal RMS-vermogen.

Nauwkeurige Dual Mute (2): Demp alleen de geluidsinvoer wanneer je wilt horen wat er om je heen gebeurt. Demp alleen de microfoon wanneer je niet gehoord wilt worden.

Verzwaarde antislipbedieningseenheid: Profiteer van snelle en handige toegang tot je geluidsknoppen.

Roterende voetstukken: Hang je satellietspeakers aan de muur.

Clip voor middenkanaalspeaker: Bevestig de middenkanaalspeaker aan de bovenkant van je lcd-monitor.

Satellietspeakerskins (3): Geef je speakers een persoonlijk tintje met aangepaste speakerskins en een modsysteem (patent aangevraagd). Download artwork van www.logitech.com/G51skins of druk je eigen skin af.

1: Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/repository/526/jpg/4813.1.0.jpg 2:Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/repository/526/jpg/4814.1.0.jpg 3:Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/repository/526/jpg/5174.1.0.jpg

Bron: http://www.logitech.com/i...ers/devices/3549&cl=nl,nl

• devguru
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-01 14:06
Ziet eruit als een leuk setje. De knoppen op de controller kunnen zeker van pas zijn tijdens het gamen. Leuk setje!

Maar wat betaal je er nu voor? ^^

• philotra

philotra

Topicstarter
devguru schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 02:19:
Ziet eruit als een leuk setje. De knoppen op de controller kunnen zeker van pas zijn tijdens het gamen. Leuk setje!

Maar wat betaal je er nu voor? ^^
Het staat niet op de site maar ik denk dat er rond de 180 ervoor gevraagd gaat worden.

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Iets minder , volgens de US site 200$ (de z-5500 staat op 400$ die kost nu 289€), ziet er uit als een heel leuk setje :)

De Z-5450 is niet meer in de aanbieding bij 4launch dus ik denk dat even op deze ga wachten :) Een persbericht zei dat ie wel pas in oktober kwam :(

Verwijderd

Optisch lijken die satellietjes 2-weg, maar volgens mij zijn 't gewoon 2 dezelfde breedbandertjes, net als in bv. een Z-230.
De crossover frequentie van 150 Hz duidt daar ook al op: die satellietjes kunnen niet zo laag. Nadeel wordt dan dat je kunt horen waar je subwoofer staat (en da's niet de bedoeling).

Misschien een leuk setje voor games, maar voor films en zeker voor muziek lijkt 'ie me minder geschikt...

• philotra

philotra

Topicstarter
Dutch_Razor schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 00:32:
Iets minder , volgens de US site 200$ (de z-5500 staat op 400$ die kost nu 289€), ziet er uit als een heel leuk setje :)
Als de G51 in de VS de helft kost ten opzichte van de Z-5500, dan kost hij waarschijnlijk ook ongeveer de helft in euro's, dus gaat hij waarschijnlijk rond de 140 euro kosten.

[ Voor 4% gewijzigd door philotra op 27-08-2007 16:40 ]

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-02 18:37
Ik zat hier net ook al naar te kijken en hij lijkt mij toch zeker wel interessant. Maar ik kan zo niet uit de specs halen of ik hier bijvoorbeeld mijn pc + een xbox 260 via digitaal geluid aan kan sluiten. het zou toch fijn zijn als ik meerdere apparaten erop aan kan sluiten.
Ook ben ik benieuwd met wat voor aansluitingen de satellietjes hebben. Mijn Z5300 heeft mooie tulp aansluitingen, maar er zijn ook logitech setjes die met losse aders werken.

• kami124
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-01 19:03
heey bedankt voor deze info. ik heb ook al met smart gekeken naar de site van logitech maar nu weet ik het zkr ik ga op dit geluidssetje wachten.

btw kben ook van plan G5 en G15 te kopen dus dan zit ik helemaal goed :D.

• philotra

philotra

Topicstarter
Ik heb net gezien dat hij al voor pre order bij Azerty Hardware staat: http://www.azerty.nl/prod...il/?ID=51898&GROEP_ID=184

Hij kost daar dus 150 euro.

Verwijderd

Ziet er leuk uit, heb deze set op 't oog, vind het alleen erg jammer dat er geen draadloze rearspeakers bijzitten..

• Bluedevil
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-01 16:01
Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 17:34:
Ziet er leuk uit, heb deze set op 't oog, vind het alleen erg jammer dat er geen draadloze rearspeakers bijzitten..
dat is idd jammer anders was het een leuk setje eventueel geweest voor mijn pc.

Verwijderd

ik heb een vraagje over deze set, hoe lang is de kabel van de volume regeling en zijn de kabels van de speakers te vervangen als ik nieuwe (langere) kabels er aan wil zetten?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 12:18:
ik heb een vraagje over deze set, hoe lang is de kabel van de volume regeling en zijn de kabels van de speakers te vervangen als ik nieuwe (langere) kabels er aan wil zetten?
Je zou de kabels gewoon kunnen verlengen met tulp stekkers female/male deze kan je bijna overal wel kopen, het vervangen van basis af zelf zal je moeten solderen aangezien dit rechtstreeks vastzit op de print plaat.

Verwijderd

Modbreak:doet eens ff normaal doen....

[ Voor 65% gewijzigd door teacher op 10-04-2009 16:13 ]

Pagina: 1