Toon posts:

[xp] USB devices doen het niet na opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na het opstarten van windows XP doet mijn muis en keyboard het niet meer. De USB poorten waarop deze zijn aangesloten functioneren gewoon (getest door te switchen van xp naar unbuntu). Naast het switchen van OS heb ik ook geprobeerd de muis en keyboard aan te sluiten op een andere USB poort. deze doen het helaas ook niet.

Ik kan nu helemaal niks doen in windows xp. Heeft iemand enig idee hoe ik deze probleem kan oplossen?

• flapstaart
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 24-02 23:17
Een kennis van mij (die bij mij vraagt om support) heeft hetzelfde probleem. Onbekend is of het onder Linux bij hem wel gewoon werkt want dat heeft diegene gewoonweg niet en ik heb nog geen live-cd kunnen testen.

Het apart is dat na reinstall van xp de zaak het heel even doet en vervolgens niet meer. De usb printer en cardreader werken ook niet meer en mass storage devices worden ook niet herkend :(

Het betreft in mijn geval een Amd s939 systeem met xp pro sp2, specs van het mobo heb ik helaas nog niet beschikbaar.

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Bij mij duurt het even voordat de usb-apparaten zijn geinitialiseerd (boot vanuit hibernation).
Gewoonlijk moet ik iets van 30 seconden wachten, dus daarom de vraag:
Heb je lang genoeg gewacht?

☻/
/▌
/ \

• CaPtAiNCaRnAgE
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-06-2025

CaPtAiNCaRnAgE

conventies boven 3-laags Popla

installeer om te beginnen eens de laatste chipsetdrivers voor je moederbord onder XP

werkt een usb toetsenbord bijvoorbeeld wel om de bios in te komen?
geeft XP device manager iets aan bij de USB roothubs?

[ Voor 15% gewijzigd door CaPtAiNCaRnAgE op 24-08-2007 10:01 ]

i7 2600k | Z68A-GD65-G3 | 4 * 4 GB PC12800CL9 | MSI N470GTX Twin Frozr II | 2x Dell US 2007WFP

• flapstaart
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 24-02 23:17
Ik in ieder geval wel: na reinstall van xp werkt alles de eerste paar minuten om er daarna ermee te kappen.

Verwijderd

Topicstarter
bij het opstarten werkt mijn keyboard in iedergeval wel om een OS te selecteren. Maar de enige oplossing is dus eigenlijk de heleboel opnieuw installeren?

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
Ja, probeer eens de nieuwste drivers te installeren voor je USB poorten, je moederbord, je muis + toetsenbord, enz. Misschien kan dit via zo'n liveupdate progje van je moederbord fabrikant, is redelijk handig...

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Pagina: 1