[Pinnacle Sudio 8] probleem met beeldweergave

Pagina: 1
Acties:

• Cpt.Iglo
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-01 16:09
Mijn vader heeft sinds een tijdje een laptop met Vista en XP. Nu wil hij graag gaan videobewerken op de laptop, en dus heeft hij Pinnacle Studio 8 in XP geïnstalleerd omdat Vista compatibiliteitsproblemen gaf.

In XP werkt het prima, echter klopt het beeld niet. Je ziet alleen het bovenste gedeelte. Het gedeelte eronder waar de knoppen staan waarmee je kunt opnemen zie je niet.

Het is op een 15'4" scherm, zou dit het probleem kunnen zijn?

Iemand die een oplossing weet? De resolutie van het scherm wijzigen helpt niet...

Bvd.

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Hoogst waarschijnlijk ligt dat aan je monitors (ik bedoel niet je scherm van je laptop) maar de twee monitors van het programma. Die staan waarschijnlijk te hoog ingesteld. Misschien kun je eens rondsnuffelen en kijken of hij bijvoorbeeld op 4x staat ingezoomd. Of anders is er kans dat ze staan ingesteld op een te lage res.weergave vergeleken met je ingeladen materiaal. Probeer eens een project aan te maken met een andere resolutie. (als het goed is kun je dat kiezen als je een nieuw project aanmaakt)

Verder zou ik het ook niet weten, zelf ben ik al sinds vele jaren een AVID gebruiker, en daar werkt het soms zo. Met Pinnacle zou ik het verder zo een twee drie niet weten.

Hoop dat je er iets aan hebt

• Cpt.Iglo
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-01 16:09
Bedankt poor Leno, ik ga het proberen! :)
Meer suggesties zijn natuurlijk altijd welkom!