Plotselinge reboot W2K

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Ik draai nu een tijdje met een nieuwe pc. Een Abit KA7-100 mobo, AMD Athlon 750, 128Mb 133 Mhz RAM (Hyundai),A-open 48x CDROM, HP 8100i writer, Seagate 8,4 5200 HDD, MAxtor 8,4 5200 HDD en een Matrox G400 DH videokaart. Verder een paar NIC's. Nu is het zo dat de pc tijdens gebruik zomaar gaat rebooten, verder geen foutmeldingen of zo. En tot nu toe alleen in win2000. Waar kan dat mee te maken hebben, ik weet dat het een vaag probleem is en heb er verder nog niet veel aandacht aan besteed. Misschien dat iemand dit bekend voorkomt ?

Groeten Seq_uence

Donec eris felix, multos numerabis amicos

• Pjotrik
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20-07 19:41

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

Dit komt mij wel heel bekend voor ja, en het is kut. :( Je hebt geen idee waarom, ploep, reboot.
Mijn oplossing was om gewoon windows98 te installeren...

Mijn systeem is een Abit BXrev2, Matrox G400dh, Nic 3com 3cxx isa, nog wat schijfjes, kaartjes etc.

Ik heb dus toevallig ook een Matrox, zou het daar aan liggen? Met de driver geleverd bij W2k had ik ook het probleem. Maar misschien is het de NIC, welke heb jij?

• Elect
  • Niet online
hehe, ik weet wel waarom dat komt ...
Je voeding is waarschijnlijk minder dan 300 watt, en een athlon heeft minimaal een 250 watt voeding nodig ..

koop een 300 watt, ben je er gelijk vanaf
(was hier ook met een 200 watt voeding op een k6-3, was gewoon te weinig)

Ik heb er echter nu geen problemen meer mee :)

HelmChat.eu - Free Motorcycle Group Chats

Verwijderd

nu is het zo dat als dat gebeurt je een hardware matige vastloper heb ofwel een bruute storing.
Dit kan aan een heleboel dingen liggen bijv aan een defect geheugen of zo iets anders wat je ook vaak ziet is dat de voeding aan zijn einde is of je moederplank
ik zou kijken op wat voor momenten dit gebeurt of met welke aplicaties.
het zal heus niet aan win2k liggen.
ik had het ook onder windows98 en 2k toen was een van mijn dimmen stuk.
laats met een pc van een klant van mij was het de voeding en ook was het een keer een half overleden moederbord.
Ik zou gewoon goed opletten waneer het gebeurd. ook zou ik even in de bios je "quick power on self test" UIT zetten.

ik lees net al wat over die voedingen dat kan dus ook zijn he dat ie gewoon inderdaad te zwak is me heb nu ook 300w voeding en dat rockt.
Suc6

• seq_uence
  • Laatst online: 01-08-2024
Voeding = 300W.........

De reboot gebeurt op willekeurige wijze, ik heb niet kunnen ontdekken dat het steeds bij dezelfde handeling/apps gebeurde.

Pjotrik: NIC = realtek 2029 en 2039. Dus een 10Mbit en een 10/100 kaartje

Donec eris felix, multos numerabis amicos

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05:52

rammes

koekebakker 1e klas

moet je eens bij maintance kijken, er is ergens een optie bij fouten(win) rebooten en dat kun je dus uitzetten dan reboot ie dus nie meer

Ik zou het doen!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19:51

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Hee,

Ik heb er ook last van.... als ik W2K op wil starten dan word ie gereset..... (Naja ik had net de nieuwe drivers voor mijn Geforce geinstalld).

PC: Athlon 750@900 128Meg Asus K7V, Asus V6800

Zeer vreemd inderdaad.... :(

Whatever.

• *discostar*
  • Niet online
mmm, komt me zeer bekend voor.. draai nu ME omdat win2K vanaf een bepaald moment iedere keer direct na het inloggen ging rebooten. Nieuwe install.. zelfde probleem, nieuwe install op extra partitie .. :(

Win2k server geen probleem! Dit alles was op een PPRO 233..

Verwijderd

Het komt gewoon door Win2k. Er is namelijk een optie die ervoor zorgt dat windoos uatomatisch opstart zodra er iets fout gaat, dus i.p.v een blauw scherm start ie nu dus opnieuw op. Deze optie is uit te zetten, maar ik weet niet waar. Het staat ook in de ct uitgelegd. Moet je maar eens kijken. Welk nummer weet ik ook niet. Ik heb het alleen maar ff gelezen.

• Invidia
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-02 11:14
Die plotselinge reboots heb ik ook gehad. Lag aan netwerkkaart (Realtek 8139)/PCI-slot combinatie. Probleem verholpen door de netwerkkaart in een ander PCI-slot te steken.

Verwijderd

Laat het nou toevallig zo zijn dat ik dit ook had vanochtend :'( win ME start gewoon op en win2k normaal gesproken ook altijd, en vanochtends ineens niet meer, geen dingen veranderd, niks xtra geinstalleerd, allemaal heel vreemd. Hij reboot gelijk na het witte scherm en daarna na de schijfcontrole. :'(
Misschien toch maar eens die realtek van slot verwisselen, alleen het heeft 4 maanden gewerkt, dus dat zouk vreemd vinden.

Verwijderd

Het zou leuk zijn als mensen eerst de replies van andere n lezen alvorens een opmerking te maken...

hoef je niet twee keer hetzelfde te lezen.

Wel een goed mobo (KA7-100), ik heb dezelfde...
Heb je al de bios update gedownload ??
staat op de FTP. (ftp.abit.com (ofzo))

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-08 13:26

vanDaal

-ismeereentje

Ik heb er ook last van.... als ik W2K op wil starten dan word ie gereset..... (Naja ik had net de nieuwe drivers voor mijn Geforce geinstalld).
meendering, ik heb dus precies dezelfde config en precies hetzelfde probleem. Na installatie van andere detonator drivers start ie gewoon niet meer op. Win2k is dan alleen nog maar via de safe mode te bereiken. En op een één of andere manier wil ie mijn GeForce niet echt herkennen. Zou het aan de configuratie liggen??

Verwijderd

Invidia, hier had ik hetzelfde probleem.
Ander slotje geprobeerd, en geen problemen meer. misschien komt het doordat het irq ge-shared is met een andere kaart.
Aan de driver zal het niet liggen, had dit met zowel een Realtek 8029 als een 3com 3C905C

Ik kan me nog goed herinneren wanneer ik zo'n reboot kreeg, zodra ik een netwerkschijf benaderde via het netwerk (zwaar irri)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 August 2000 @ 00:22:
Het komt gewoon door Win2k. Er is namelijk een optie die ervoor zorgt dat windoos uatomatisch opstart zodra er iets fout gaat, dus i.p.v een blauw scherm start ie nu dus opnieuw op. Deze optie is uit te zetten, maar ik weet niet waar. Het staat ook in de ct uitgelegd. Moet je maar eens kijken. Welk nummer weet ik ook niet. Ik heb het alleen maar ff gelezen.
HOE LOS IK HET OP ?

Verwijderd

Rechtermuisknop op deze computer => eigenschappen
tabblad geavanceerd => opstart- en herstellingen
Vinkje bij automatische opnieuw opstarten uit zetten.

Verwijderd

anders kick je even een 3 jaar oud topic :)

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-07 08:52
Win 2k reset vanzelf :X

topic reported

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Anthrax, pleur toch op.
Pagina: 1