Toon posts:

[Vista] Twee schermen, verschillende resoluties

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik ben van plan om een laptop te kopen die een resolutie aankan van 1680*1050 en er zou een extern scherm naast staan die maximaal 1920*1200 aankan. Mijn vraag nu. Ik zou graag deze twee schermen (dus één van de laptop en dat ene extern scherm) op vista draaien onder de welbepaalde instellingen. Maar is het mogelijk dat ik op de laptop 1680*1050 draai, en dan op dat extern scherm 1920*1200?
Ik heb ergens gelezen op internet dat er daarvoor Vista Ultimate voor nodig is? Is dat maar lariekoek of is dit de realiteit? 8)7

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:05
bij mijn desktop werken verschillende resoluties gewoon hoor, onder alle versies.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Werkt gewoon :)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Verwijderd

Topicstarter
Okay :*) , dank je voor de snelle respons. O+

Op deze topic mag een slotje.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Dat werkt dus absoluut niet hoor !!!

Als de VGA-kaart van de laptop maximaal 1680*1050 aankan dan kan je op een extern scherm natuurlijk nooit of te nimmer 1920*1200 draaien.

Oh, en topics gaan niet op verzoek op slot, een ander kan nl. altijd nog willen reageren en dat is in dit geval maar goed ook. :)

[ Voor 26% gewijzigd door Guardian Angel op 23-08-2007 21:29 ]

ARME AOW’er

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Guardian Angel schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 21:28:

Als de VGA-kaart van de laptop maximaal 1680*1050 aankan dan kan je op een extern scherm natuurlijk nooit of te nimmer 1920*1200 draaien.

Oh, en topics gaan niet op verzoek op slot, een ander kan nl. altijd nog willen reageren en dat is in dit geval maar goed ook. :)
Natuurlijk wel. Iedere moderne videokaart kan dergelijke resoluties aan. Dat het scherm van de laptop niet hoger gaat betekent niet dat de externe monitor niet op een hogere resolutie aangestuurd kan worden :)

\/ \/ spuit 11, en nog korter getikt ook :P

[ Voor 4% gewijzigd door CodeCaster op 23-08-2007 21:32 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Guardian Angel schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 21:28:

Ik neem aan dat de 1680*1050 resolutie zich betrekt tot het scherm van de notebook?

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

CodeCaster schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 21:30:
[...]
Natuurlijk wel. Iedere moderne videokaart kan dergelijke resoluties aan. Dat het scherm van de laptop niet hoger gaat betekent niet dat de externe monitor niet op een hogere resolutie aangestuurd kan worden :)
Zonder specificaties van de betreffende VGA-chipset in de laptop kun je er absoluut NIET vanuit gaan.

ARME AOW’er

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Guardian Angel schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 21:33:
[...]

Zonder specificaties van de betreffende VGA-chipset in de laptop kun je er absoluut NIET vanuit gaan.
Gegeven het feit dat de laptop nog aangeschaft moet worden, én dat er Vista op moet gaan draaien, durf ik aan te nemen dat de videokaart die in de laptop zit krachtig genoeg is voor het weergeven van dergelijke resoluties.

Maar iets meer info (als in: specs) zou wel leuk zijn.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-03 20:23

mux

99% efficient!

Wil je een screenshot van mijn setup? Het werkt hoor :)

gokje: je koopt de compal ifl90 wsxga+?

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

CodeCaster schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 21:35:
[...]

Gegeven het feit dat de laptop nog aangeschaft moet worden, én dat er Vista op moet gaan draaien, durf ik aan te nemen dat de videokaart die in de laptop zit krachtig genoeg is voor het weergeven van dergelijke resoluties.

Maar iets meer info (als in: specs) zou wel leuk zijn.
Waarmee dus duidelijk wordt dat het vooralsnog niet 100% zeker is. Ik ben er nog zo een die pas iets met 100% zekerheid zeg als alle feiten op tafel liggen.

ARME AOW’er

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Guardian Angel schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 21:37:
[...]

Waarmee dus duidelijk wordt dat het vooralsnog niet 100% zeker is. Ik ben er nog zo een die pas iets met 100% zekerheid zeg als alle feiten op tafel liggen.
You're not gonna talk yourself out of this one ;)
Je zei net namelijk dat het absoluut niet gaat werken. Niet dat het absoluut niet zeker is dat het werkt oid ;)

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Zoals ik het in mijn eerste reactie schreef gaat het ook niet werken want een VGA-chipset die niet hoger kan dan 1680*1050 kan nooit of te nummer op een extern scherm een hogere resolutie weergeven.

Het is, maar dat snapt iedereen, wat anders als de chipset 1920*1200 aan kan maar het scherm van de laptop niet.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Zoals gevraagd mijn specs dat ik zou kopen.
Ik zou een BTO 17W25+ kopen. Met volgende specs

X7800 cpu (2.60Ghz)
4GB ram op 667Mhz
8600GT met 512MB vram
scherm kan maximaal 1680*1050 aan

Het extern scherm zou (ik ben nog aan het twijfelen) een 245B of een 226BW van samsung worden.

Ik denk dat mijn laptop dan alles zou kunnen draaien zoals op die externe monitor. Die moet zeker 1920*1200 aankunnen. Het kan niet anders... Dus daar is er geen probleem mee.

@ssj3gohan: Kun je een fotootje van je setup maken? ;)

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-03 20:23

mux

99% efficient!

Ronayke: mijn camera gebruikt CF, mn laptop (15W25+) heeft alleen sd/mmc-slot... Je kunt het al wel inbeelden: zwarte laptop links op een verhoginkje met een Dell 173FP SXGA black er rechts naast en een standaard dell zwarte-vga kabel met blauwe connectortjes erachterlangs :)
Pagina: 1