Toon posts:

Oude monitor, snelle pc

Pagina: 1
Acties:
  • 234 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb recentlijk een nieuwe pc gekocht,

daarin zit een ATI Radeon 2900 XT videokaart. momenteel heb ik een heel oud beeldscherm nog van de oude pc, dat beeldscherm is waarschijnlijk 6 jaar of ouder. het is een beeldscherm van Belinea

elke keer als ik de pc opstart, een spel afsluit of alt-tab terug naar het bureablad word het scherm ineens heel smal (het beeld word in elkaar gedrukt tot een dunne balk met 2 zwarte balken aan elke zijde.

het is redelijk irritant om het iedere keer goed te zetten weer. Is dit ergens mee te verhelpen? of moet ik gewoon een heel nieuw beeldscherm kopen? op de oude pc deed dit beeldscherm het nog gewoon (2 jaar of ouder).

(voor meer info of specificaties vragen)

Mvg Martijn

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

"Een scherm van belinea".

Wordt het scherm correct herkend door Windows?

Je moet niet dronken dat ik denken ben.
What seems to be the officer, problem?
Waar is de brand, meester?

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:06

Cheezus

Luiaard

Moet je het beeld op je monitor verstellen of is je resolutie van windows verkeerd gezet als je alt+tabbed?

Dat 1e:
Waarschijnlijk is je monitor gaar en onthoudt hij de instellingen niet (goed).

Dat 2e:
Waarschijnlijk is je software gaar en onthoudt hij de instellingen niet (goed). :P

Om het 1e probleem te verhelpen ben je beter af met een nieuwe monitor, om het 2e probleem te verhelpen zou ik eens beginnen met een driver cleaner en verse drivers..

• Cpt.Iglo
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-03 14:02
Bekend probleem bij oude CRT monitoren. Bij de gevallen die ik meegemaakt heb, werd het beeld weer normaal nadat je een tikje tegen de zijkant aangaf. Echter is dit natuurlijk niet een ideale oplossing.

Ik zou zelf geen kijken naar een leuk TFT'tje. Voor nog geen €200,- heb je al een goede 19"TFT.

• BackSlash
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 19:44
Of je koopt voor een paar tientjes een top CRT via marktplaats ;) Zo heb ik 2 Eizo T965's kunnen kopen, 1 voor 30 en 1 voor 50 euro. Dit zijn de laatst uitgebrachte CRT's van Eizo van 2002 en hebben destijds ruim 1000 euro per stuk gekost . Dat is nog eens waar voor je geld :)

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 64GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Verwijderd

Topicstarter
het word gewoon correct herkend, ik heb er de laatste tijd wel wat probleempjes mee soms werkt ie niet helemaal correct en ja me resolutie is gewoon goed, daarnaast zijn alle drvers en windows geinstalleerd door het bedrijf waar ik de pc heb aangeschaft.

helaas heb ik nu al mijn geld in de pc gestopt omdat het best wel duur was. heb mss 100 euro over en een 2de hands is geen optie ik zal effe kijken of een tikje helpt (ik moet idere keer de settings van het beeldscherm veranderen resolutie enzo zijn allemaal correct.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-07 23:31

job

Als je er voor zorgt dat je de spellen en windows op dezelfde resolultie en ook refreshrate draait, dan zou het goed moeten werken.
Kijk dus ook eens naar de refreshrate die windows en de spellen gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
ik ben helaas een beetje een leek op dat gebied, weet wel wat refreshrate is maar ik heb geen benul waar ik dan kan zien

Verwijderd

Ik heb dat ook gehad met mijn oude CRT, volgens mij had dat met Nvidia drivers te maken, telkens als ik de harde schijf had geformatteerd en een verse versie van Windows installeerde deed de monitor normaal, na een paar maanden (8 ofzo) kreeg hij weer kuren

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-07 18:29
bureaublad, rechtermuis, eigenschappen, tabblad instellingen, geavanceerd, tabblad beeldscherm. ;)

Verwijderd

Topicstarter
FitTiv schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 18:15:
bureaublad, rechtermuis, eigenschappen, tabblad instellingen, geavanceerd, tabblad beeldscherm. ;)
bedankt :)

en yep alles draait op 60 hrz en het beeldscherm werkt correct zoals er staat en zijn geen drivers nodig of geladen in geheugen zoals er staat

en probleem oplossen geeft ook gene hulp alles wat er gesuggesteerd word werkt gewoon

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2007 18:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik hoop dat iemand nog een oplossing weet ik heb weer wat nieuwe info:

ik heb dus later al na het probleem een ati driver gedownload, als ik dubbelklik erop doe word het scherm ook heel smal en dan krijg ik een bericht van Ati Catalyst Control center wizard setup.

als het scherm dus smal word word de instelling van de H-size van het beeldscherm weer op 0 gezet.
Pagina: 1