budgetphone en athome

Pagina: 1
Acties:

• hke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-11 19:53
ik heb hier al vanalles over gelezen maar alle hulp is welkom.
ik ben sinds mei 2006 budgetphone gebruiker.
heb geen lijn meer van kpn.
als internet heb ik kabel van @home. 4000 KByte/s down.
ik woon in een klein dorp dat hoort bij Weert.

Als ata kastje heb ik de sipura 1001.
het starterspakket.

Wanneer ik bel via deze lijn hoor ik altijd alles goed. altijd helder.
Het is alleen altijd een verrassing of de andere kant ons goed hoort.
dit gaat meestal goed en soms is het onverstaanbaar.
De laatste week is het ontzettend slecht.

ik zet dan bewust regelmatig alle apparatuur uit. kabelmodem van @home, mijn router en de ata box.
het blijft dan slecht.

ik heb al vanalles gelezen dat @home met budgetphone vaak slecht is.

ik zit ook regelmatig te downloaden (torrents) maar ook vaak dagen niet.
Wanneer ik veel download weet ik dat het geluid minder is. maar ook wanneer ik niets download is het soms slecht.

Wie kan mij helpen?

Ik heb gisteren het gratis proefpakket van @home aangevraagd om 2 maanden via hun te gaan bellen.
Zou dit echt anders en beter zijn?

hans

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:27

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

onverstaanbaar in welke vorm? Geen geluid? Of haperingen
overigens, als je je @home modem uitzet zul je idd niet veel meer horen, je ata kastje is daar wel van afhankelijk (hint: internet) :)

@home telefonie werkt overigens wel goed de laatste tijd

[ Voor 37% gewijzigd door sander817 op 24-08-2007 16:53 ]

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-11 17:50
Ik heb nu op 3 plekken @home telefonie geïnstalleerd. Dat werkt zeer vlekkeloos met prima geluidskwaliteit. Heb gaat ook niet via SIP maar direct aan je modem en komt er bij @home weer uit. Op zich wel een aanrader.

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:18
Hm. BudgetPhone + @Home zou gewoon moeten werken hoor. Of dat nou @Home, XS4ALL of wat voor provider dan ook.

Ik denk dat je ergens in je instellingen moet gaan zoeken.
  • Firmware upgrade ATA en router
  • Instellingen (port forwarding, codec instellingen)

Verwijderd

Ikzelf heb exact dezelfde problemen als HKE (woon trouwens in Roermond, niet zo heel ver van SKE vandaan). Ook ik heb Budgetphone sinds begin 2006 in combinatie met @home 4000 kbps en de Sipura 1001. Ik ben destijds overgestapt naar Budgetphone (Prepaid) na grote problemen met @home (zes weken lang geen telefoon).

Ik had al heel lang last van echo´s op de lijn, maar de laatste tijd hoort de andere kant van het gesprek mij zeer hakkelend, terwijl ik hem/haar zelf kraakhelder ontvang. De laatste anderhalve week is elk derde gesprek gruwelijk slecht.

Het probleem is onafhankelijk van het telefoontoestel dat ik gebruik. Ook ik heb al apparatuur afgekoppeld om het probleem te verhelpen, zonder resultaat. Het enige dat ik nog niet geprobeeld heb, is een andere router te gebruiken. Ik gebruik een Sitecom DC202 VC2 10/100 mbps.

HKE, welke router gebruik jij? Mischien ligt het daar wel aan.

Een kennis bij mij om de hoek heeft deze problemen overigens nooit gehad, met een @Home 4000 kbps abbo, de Sipura 1001 en een syslink router.

• hke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-11 19:53
Beste

router
Ik heb een belkin F5D7230-4 router.
Al enkele jaren. werkt op zich naar tevredenheid.

budgetphone
nadat ik deze post geplaatst heb, heb ik tevens een mail naar budgetphone gestuurd en het gratis proefpakket voor @home telefonie aangevraagd.
vrij snel heb ik reactie van budgetphone gekregen en ook het proefpakket.
in de mail legde budgetphone uit dat ze een probleem hadden.
ze schreven:

Er was zo te zien een DOS attac met naweeen. We zijn bezig met een permanente oplossing.

Na die mail van hun is alles in eens kraakhelder. ik heb dus het nieuwe modem van @home nog niet geplaatst en wacht hier ook nog even mee.
ik bel bij budgetphone prepaid en dit is nog altijd goedkoper dan bellen voor 5 euro bij @home.

is de melding van budgetphone herkenbaar voor sommigen?

hans

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-12 19:32
Ik heb zoiets ook gehad, sipura 1001 met budgetphone.nl

Ik hoor vaak tikken door de lijn heen (mijn vriendin heeft budgetphone en ik had kpn lijn) ze hoorde het zelf niet maar ik duidelijk wel, inmiddels heb ik bij haar een supura 2100 neergezet met budgetphone abbo en zelf een fritz 7050 abbo met budgetphone (casema tel nummer geporteerd)
en nu werkt het vlekkeloos.

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:18
Als anderen jou slecht of niet kunnen horen en jij hen vaak wel moet je je upstream eens controleren. Wellicht is die op dat moment verzadigd of is er sprake van packetloss.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Pagina: 1