Leesproblemen Plextor PX-755A en PX-800A

Pagina: 1
Acties:
  • 814 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• -Elmer-
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-02 10:45
Een aantal weken geleden heb ik een RMA verzoek in gediend bij Plextor omdat mijn PX-755A totaal geen cd's en dvd's meer kon lezen. Schrijven ging overigens prima. Nu heb een nieuwe gekregen (PX-800A) die in mindere mate dezelfde problemen vertoond. Dit vind ik heel bijzonder en zet mij aan het denken, of het niet toevallig aan mij kan liggen. Ik heb beide branders getest op 3 verschillende systemen (ook verschillende moederbord) en ik heb overal hetzelfde probleem waardoor ik dan toch weer denk dat het niet aan mij ligt maar aan de brander. Beide branders beschikken over de nieuwste firmware. Het probleem doet zich voor onder linux en onder windows, op 32 en op 64 bit systemen en voornamelijk DVD-ROM's en DVD+RW's worden niet herkend.
Het bijzonderste is dat booten van niet herkende cd's wel gaat en Nero drive speed er ook gewoon mee overweg kan.
Herkend iemand dit probleem of heeft iemand hier een oplossing voor?

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Heb je de ScanDisc funktie in Nero CD-DVD Speed al geprobeerd?

Ik zou overigens niet akkoord gaan met de ruil. De PX-755A is een echte Plextor, de PX-800A is een NEC met een Plextor sticker.
De PX-755A heeft veel meer features en is gewoon meer geld waard.

• -Elmer-
Het was geen ruil... ik heb nu een PX-755A en een PX-800A. Ze hoefde de PX-755A namelijk niet terug. Maar ja... nu zit ik dus met 2 brander die niet lezen. Maar je hebt helemaal gelijk hoor, het is geen stijl om een PX-800A terug te geven. Die PX-755A heeft veel en veeeeeeel meer functies dan de PX-800A en schrijft ook veel beter.

De ScanDisk functie van Nero zal ik zo eens proberen nadat ik de Plextors weer uit mijn linuxbak heb getrokken.

• -Elmer-
Goed ScanDisk gedraaid, heel bizar. Heb een DVD+RW met Debian Etch erop, deze wordt herkend als lege CD-RW... nogal vaag. Ik start ScanDisk, gaat ie even staan scannen en na ongeveer 30 seconden wordt de DVD ineens wel goed herkend en kan ik de cd gewoon lezen. Wat is hier aan de hand en hoe kan ik dit grapje onder Linux uithalen?

• Speedster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-02 10:16
Beste Plextor

Gisteren (26-10-2007) heb ik een "vervangend" product ontvangen. (RMA request 31-08-2007...) Het is een PX 800A (SN: 73G5205S111) met een zwart front...

Aangezien de PX 800A geen "echte" plextor drive is en de PX 755A dit wel was, vraag ik mij af of het mogelijk is dat ik een volwaardige vervanging (PX 755A of PX 760A) voor mijn PX 755A kan krijgen, met een WIT front.

Met vriendelijke groet,

never argue with a moderator, he will shut your account down.

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
De 'echte' Plextors zullen op zijn vrees ik.

Verwijderd

Speedster ik heb zojuist een plextor PX 800A brander erin gezet,maar nou lees ik hier dat ie niet goed leest,krijg ik daar ook problemen mee dan en hoe merk ik dat.Ik had eerst een plextor PX 108A maar ik had bij sommige films slomotion.Ik dacht dat het aan de brander lag dus heb vandaag die nieuwe erin gezet.CHW1
Speedster schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 09:02:
Beste Plextor

Gisteren (26-10-2007) heb ik een "vervangend" product ontvangen. (RMA request 31-08-2007...) Het is een PX 800A (SN: 73G5205S111) met een zwart front...

Aangezien de PX 800A geen "echte" plextor drive is en de PX 755A dit wel was, vraag ik mij af of het mogelijk is dat ik een volwaardige vervanging (PX 755A of PX 760A) voor mijn PX 755A kan krijgen, met een WIT front.

Met vriendelijke groet,

• -Elmer-
Ik heb inmiddels al twee mailtjes gestuurd naar Plextor met de klacht en de vraag of er een 'echte' Plextor geleverd kon worden maar helaas nog geen reactie gehad (al twee maanden geleden)...

Verwijderd

-Elmer- schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 20:19:
Ik heb inmiddels al twee mailtjes gestuurd naar Plextor met de klacht en de vraag of er een 'echte' Plextor geleverd kon worden maar helaas nog geen reactie gehad (al twee maanden geleden)...
Elmer ik heb hem sinds gisteren maar merk er niets van hoop dat het zo blijft.Of kan het zijn dat ze niet allemaal slecht zijn.PS kan je ook even uitleggen wat ik precies moet merken dat ie fout is,snap het niet helemaal zo goed.CHW1

• -Elmer-
Ik hoop dat ze niet allemaal slecht zijn en ga ervan uit dat het meerendeel het prima zal doen, maar de mijne heeft dus wel wat problemen. Ik merkte het snel genoeg dat ie niet lekker was, na het branden van een cd kon ie bijvoorbeeld de gebrande cd niet testen of überhaupt ook maar inlezen (hij vond het een lege beschrijfbare cd...). Andere spelers konden dit wel, dus aan de cd lag het niet.

Verwijderd

Even nog dit ik ben bezig met wat te branden.Ik stop een dvd in rom dan geeft ik metnero aan dvd kopieren dan gaat lade van brander open en branden maar.heb er net 5 zo gebrand goed en bij de zesde geeft ie aan onherstelbare leesfout.Ligt dat nou aan de dvd in rom dat deze niet schoon is of krasje op zit of niet.

• Speedster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-02 10:16
Geachte heer Speedster,

U heeft recentelijk contact opgenomen met ons Technische Support Team in verband met een PX800A.

Onze excuses voor de vertraging in het beantwoorden van uw e-mail.

Via uw e-mail hebben wij begrepen dat u wilt weten of het mogelijk is dat u alsnog een PX-755A kunt ontvangen in plaats van de PX-800A.

Plextor heeft het recht om een vervangend model te leveren indien het oorspronkelijke model niet meer voorradig is.
Dit staat tevens vermeld in de algemene voorwaarden.

Helaas zijn wij dus niet in staat een PX-755A of PX-760A te leveren.

Wij hopen uw vraag voldoende te hebben beantwoord. Mocht u nog verdere vragen hebben omtrent dit onderwerp, dan verzoeken wij u deze e-mail te beantwoorden en melding te maken van het referentienummer PLX-071027-0003.

Met vriendelijke groet,

Nick Portier

Plextor Technische Support

never argue with a moderator, he will shut your account down.

Pagina: 1