Hitachi's Ftool 1.5Gb/s -> 3.0Gb/s werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• MaTr1x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-01 14:27
Ik had een 500GB Hitachi HDS725050KLA360 hd, maar die werkte niet goed en heb ik vorig jaar omgeruild op de hcc-dagen, ik kreeg er een nieuw exemplaar voor terug en die schijf gebruik ik nog steeds.

Aangezien Windows aangeeft in apparaatbeheer dat die op SATA 1 snelheid draait besloot ik vandaag deze op 3.0Gb/s zetten d.m.v. Hitachi's Ftool (mijn A8N32SLI ondersteunt SATAII). Ik heb daarvoor nog een HDTune bench gedraaid en vergeleken met de oude bench van de oude hd van vorig jaar. Wat me al gelijk opviel was dat de hd werd herkend als "HDS725050KLA" ipv "HDS725050KLA360" dus zonder de 360 toevoeging.

Maar als ik nu in Ftool de SATA settings wil aanpassen krijg ik de melding dat deze functie niet wordt ondersteund voor deze schijf?? Als ik in de "supported product/ feature table pdf" kijk dan staat de HDS725050KLA3xx wel in de lijst maar de HDS725050KLA dus niet. Maar ik kan helemaal niks vinden over de verschillen tussen deze twee schijven dus waarom werkt het niet??

π MW finishers

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-02 20:53

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Sluit de schijf eens aan op een andere pc en dan vooral op een poort die niet van een raid controller af komt. Probeer dan de tool eens. Meestal heeft software moeite om schijven te benaderen die op een raid controller zijn aangesloten of op een wat exotischere IDE controller als de Nvidia.

Overigens is er maar één 500gig Hitachi schijf dus maakt niks uit hoe de software hem noemt, ze bedoelen dezelfde schijf.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)