Toon posts:

ervaringen met Catalyst 7.8 en AGP kaarten

Pagina: 1
Acties:
  • 495 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Sins versie 7.8 loopt het met deze drivers voor geen meter op mijn systeem,

Asus P4P800 deluxe
P4 3.0 HT 512kb @ 3.2 S478
2048Mb DDR kingstone dual channel (2x 1024MB)
Saphire Radeon X1950Pro AGP 512MB
Creative Xfi Extreme Gamer

Windows XP Pro SP2 alles up to date

Waneer ik de 7.8 driver heb geinstalleerd is mijn performace met c.a 40 tot 50% gedaald ,in spellen 3dmark en ook windows loop stroef op het scherm.

Met versie 7.6 totaal geen problemen , met 3Dmark 2003 14789 puntjes
Met versie 7.7 13948 punten ;(
Met versie 7.8 7793 punten ;(
Met versie 7.9beta 8336 punten ;(

AGP staat op 8x en fastwrite uit
AGP op 4x geen effect op verbetering of verslechtering
Fastwrite aan, merk geen verschil

Ik las elders dat dit alleen op AGP systemen voor kwam ?

iemand die ook deze problemen heeft met AGP of PCie ?

Tot 7.6 alles altijd goed gedraaid totdat 7.7 en 7.8 uitkwamen

Tijdens drivers installeren heb ik ook tooltjes gebruikt om alles goed te verwijderen van mijn systeem ,dus geen Driver mix van allerlei versie's over elkaar heen geinstalleerd.

Bij een schone installatie van windows is het probleem het zelfde als ik gelijk 7.8 installeerd

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Heb hier een soortgelijke setup :

P4 Prescott 3,0 @ 3,4 (227 FSB)
Asus P4P800-SE
2048 (4x512) MB DDR400 RAM (DC)
Club3D x1950Pro AGP
Audigy 2 ZS
Windows XP SP2
Catalyst 7.8

Fastwrite en sideband add. AAN (zou je ook moeten doen!)

Nergens problemen mee, maar als je echt zoveel problemen hebt, dan zet je er toch simpelweg 7.6 op en wacht je tot 7.9 definitief is???

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik blijf nu ook even bij 7.6 , ik vroeg mij af of er meer mensen waren die dit probleem hebben.
En even over Fastwrite en Side-banding

Na mijn weten met FastWrite aan kan je systeem onstabiel worden en BSOD geven in spellen of heb ik dat nu verkeerd begrepen ?

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 19:11:
Nou ik blijf nu ook even bij 7.6 , ik vroeg mij af of er meer mensen waren die dit probleem hebben.
En even over Fastwrite en Side-banding

Na mijn weten met FastWrite aan kan je systeem onstabiel worden en BSOD geven in spellen of heb ik dat nu verkeerd begrepen ?
Dat was volgens mij in 1998 zo. :> , zet maar gewoon aan 8)

Verwijderd

Topicstarter
mhh oke, ik merk hier geen verschil met aan of uit in performance , maar goed Side banding kan ik nergen in de bios terug vinden? of staat dit standaard aan in XP of in de Bios ?

• NovemberSierra
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-07 11:43
Even tussendoor O-) waar kan ik dat sideband vinden in het CCC. Ik kan wel fastwrite en AGP write vinden.

EDIT: Haha hierboven zelfde dus :P

[ Voor 15% gewijzigd door NovemberSierra op 23-08-2007 19:35 ]

• flapstaart
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-07 15:27
Wat betreft fastwrite aanzetten: Omega denkt daar toch echt anders over. Kijk maar eens op www.omegadrivers.net

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

flapstaart schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 08:59:
Wat betreft fastwrite aanzetten: Omega denkt daar toch echt anders over. Kijk maar eens op www.omegadrivers.net
Ik vertrouw eerder op mijn eigen ervaringen dan op wat zij zeggen. Ik heb Fastwrites en SBA al sinds jaar en dag aanstaan, op veel verschillende VGA kaarten. Nooit problemen mee gehad.

• Indy91
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-04 21:10
offtopic:
Ik vertrouw eerder op de kennis van de maker van de Omegadrivers.

Fastwrites leveren géén aantoonbare perfomance winst op. Fastwrites kunnen je systeem wel instabieler maken. Dus waarom FW aanzetten?

AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65

• BartKers
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-06 13:30
ik kan catalyst 7.8 niet eens installeren. Na de herstart zijn alle iconen weg en als je dan nogmaals opstart wil windows niet anders dan 640x480 bij 4bit.

Maar weet je zeker dat bij de smartgart (in de CCC)hij ook echt op agp 8x staat?

Verwijderd

Topicstarter
Nou zoals ik al zei in mijn 1e post, dat ik alleen de display driver installeerd en met Atitray tool de boel beheer.
kon niet echt bekijken of AGP 8x enz enz enable was, en met de drivers 7.9beta zelfde verhaal.
Maarja ik heb met 7.6 geen problemen alles loopt vlekkeloos en soepel dus ik hou het daar dan maar voorlopig even bij en wacht even af wat de 7.9 release gaat doen op deze pc.

• BartKers
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-06 13:30
Met Dxdiag kan je wel zien of AGP oppervlakte versnelling aan staat.
Maar ik zou gewoon bij 7.6 of 7.7 blijven en hopen dat ati het binnenkort maakt.
Het schijnt vooral te gebeuren met videokaarten met de rialto chip erop en wat andere agp kaarten
en in windows XP, dus precies de combinatie die jij hebt.

• Grimm9mm
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-05 20:22
Toen ik op mijn Club3D X1950Pro AGP Catalyst 7.8 installeerde (vanaf 7.6) ging het idd ook helemaal fout. De resolutie stond na rebooten op 800x600, en ook waren er allerlei icoontjes verdwenen. Na het kijken in het smartgart scherm zag ik dat alle AGP-features uitstonden. Na wat geknoei kwam ik erachter dat als je gewoon handmatig via apparaatbeheer je displaydriver verandert door te browsen naar het .inf bestandje van de drivers, dat de driver het dan WEL weer goed doet. Ik heb geen benchmarks gedraaid, maar de Bioshock demo draaide als een droom op 1280x960, dus dat zal wel veel goeds betekenen.
Het aparte is dat het smartgart-scherm wel verdwenen is uit CCC :S Maar ach, het draait nu iig... nu wachten op catalyst 7.9 ;)

Verwijderd

Dit probleem heb ik dus ook na install 7.8. (X1950Pro)
Icoontjes op het scherm weg en bepaalde icoontjes in programma's zoals IExplorer ook weg. De Fast Write optie in Smart Gart staat AAN en de rest uit. Aanzetten geeft na een reboot direct weer een corruptie nadat ATI CCC is geladen. Deze test de bus blijkbaar als degene die AGP write/read en PCI write/read niet ondersteunt. Erg lastig.

Fast Write AAN geeft bij mijn kaart overigens wel degelijk een instabiel systeem. Niet bij alle spellen, maar wel bij sommigen, Armed Assault en C&C3 bijvoorbeeld.

Terug naar 7.6 voor mij...

Verwijderd

AGP oppervlakte versnelling in DX is inderdaad om een of andere vage reden 'disabled'...

• Djoeri
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-07 04:56
Ik heb ook het zelfde probleem met mijn config en Ati driver 7.8, heb al div mailtjes naar ati gestuurd, zeggen dat ze druk bezig zijn met de oplossing te vinden. Ze raden voorlopig 7.7 aan.
http://www.sapphiretech.com/en/forums/showthread.php?t=14612
http://support.ati.com/ic...swer.asp?questionID=29381
http://support.ati.com/ic...swer.asp?questionID=29380

Mijn Specs:
Asus P4P8X S478
P4 3 Ghz 1Mb 800Mhz HT Prescott
4X512MB DDR400 (2048 Mb Dual Channel)
Sapphire X1950GT 256MB Agp
Win XP Sp2 Pro

P.S. Zijn het nou voornamelijk Asus gebruikers of ligt het aan mij???

• Murk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-07 08:40

Murk

Is this thing on?

Ik denk dat ik hetzelfde heb met mijn AGP kaartje jah.. Ik heb een ati x1650pro AGP, is dan wel geen 1950 maar toch. Ook na het installen van de allernieuwste catalyst kreeg ik troubles met 3dmark die veel te laag uitkwam, en ook in spellen ging het allemaal niet zo soepel meer.

Ik heb echter niet aan gedacht om oudere versie te proberen en heb gelijk windows herinstalled waarna ie wel weer werkte, maar heb nu geeneens meer catalyst erop staan, alleen maar ATT.. Men 3d scores zijn hoger dan ooit tevoren tbh :P
Nou zoals ik al zei in mijn 1e post, dat ik alleen de display driver installeerd en met Atitray tool de boel beheer.
kon niet echt bekijken of AGP 8x enz enz enable was, en met de drivers 7.9beta zelfde verhaal.
Maarja ik heb met 7.6 geen problemen alles loopt vlekkeloos en soepel dus ik hou het daar dan maar voorlopig even bij en wacht even af wat de 7.9 release gaat doen op deze pc.
Precies hetzelfde, werkt voor mij perfect dus ik hoef geeneens catalyst meer :)

Oja specs:

Asrock 4coredual-vsta
Intel Core 2 Duo E4400 2,00 ghz @ 2,98 ghz
2x1 gb Corsair pc5300 333mhz DDR2 @ 298 mhz
Sapphire Ati Radeon x1650pro AGP 256MB DDR3
Onboard Realtek Sound
Windows XP SP2 up-to-date

[ Voor 40% gewijzigd door Murk op 07-09-2007 13:12 ]

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

Pagina: 1