Moederboard herkent cd/dvd-drives niet

Pagina: 1
Acties:

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-04 19:35

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
Heb van iemand voor weinig een Dell Optiplex GX270 desktop 'barebone' overgenomen. Ik heb er een cpu en geheugen opgeprikt, harddisk en dvd-rom op aangesloten om zo xp te installeren. Maar helaas, hij geeft slecht 'ntldr missing' (logisch want er stond een oude XP-install op) en wat ik ook zit te frotten met bios-settings en jumpers, hij vertikt het om de optical als IDE-station op te merken.

Ik heb dus diverse cable select en master varianten geprobeerd, de kabels omgewisseld, ook een andere IDE-kabel met twee aansluitingen master en slave geprobeerd, maar hij vertikt het gewoon om die dvd-rom spelert op te merken. Heb er natuurlijk ook een andere dvd-drive aan gehangen, maar dat maakt geen verschil.

Als ik de dvd-rom er alleen aanhang op de primairy master, wordt ie ongeacht de jumper setting ook niet herkent...

Zou er nog in de bios iets te wijzigen zijn waardoor ie nu wel de optical herkent en niet alleen de harrdisk?

Ik kwam nog iets tegen om UDMA-settings te wijzigen? Wasda?

Onderdelen liggen ergens anders, heb niet meteen tijd om iets uit te proberen. Ook geen lege harddisk bij de hand. Dus ik ben vast even wat mogelijkheden aan het vergaren.

• pipo01
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-05 22:09
ik heb dezelfde problemen met het aanlsuiten van een dvd-rom. Is het je al gelukt met het oplossen of weet iemand anders een oplossing?