Draadloze netwerkkaart heeft geen downverkeer

Pagina: 1
Acties:

• nielsl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-02 18:43
Beste allemaal,

Ik heb een laptop met daarin een RalinkRT2500 netwerkkaart (802.11g) maar ik kom geen enkel draadloos netwerk op, zelfs niet onbeveiligde die ik sterk ontvang. De netwerkkaart geeft namelijk aan dat hij geen ontvangen pakketten heeft staan, die blijft heerlijk op 0 staan terwijl de verstuurde pakketten vrolijk oploopt. Heb al geprobeerd mn netwerkkaart te verwijderen, opnieuw booten enz enz enz maar het lijkt allemaal niet te helpen, iemand een suggestie?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-03 00:48

job

Gebruik je de ralink tool om verbinding te maken? of de standaard windows tool?
De windows tool heeft de voorkeur, maar welke je ook gebruikt. probeer eens de ander.

• nielsl
heb nu met beide geprobeerd en met beide lukt het niet, iemand nog een suggestie?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Met de weinige informatie die je geeft is dat moeilijk. Windows versie, wat heb je al gedaan, foutmeldingen en instellingen, etc etc.

Maar als ik nu heel hard "firewall" roep, wat zeg je dan? ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• nielsl
winXP, firewall staat reeds uit, en geen dingen veranderd aan de instellingen van mn netwerkkaart, niet fysiek aangezeten, zelfs een paar keer de netwerkkaart via systeem verwijderd en opnieuw opgestart, noem het allemaal maar op, mn draadloze netwerk onbeveiligd open gezet maar hij krijgt niet eens een ipadres en DHCP staat aan want bedraad deelt ie gewoon adressen uit

edit: en geen foutmeldingen of instellingen gewijzigd

[ Voor 7% gewijzigd door nielsl op 23-08-2007 22:24 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Als je WLAN router MAC-adres controle toepast, dan kan jouw WLAN netwerkkaart zenden tot jij een ons weegt. Welke router, welke instellingen, noem maar op. Router al gereset naar fabriekscondities?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Driver update al gedaan? en als dat niet werkt je router een x resetten idd zoals gambieter al zegt...
Pagina: 1