Overvoltage cpu dood?

Pagina: 1
Acties:
  • 282 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb vandaag geprobeerd mijn cpu (E6600) op 4 ghz te krijgen, dat lukte niet dus ik proberen voltage omhoog te doen maar na de 1,6v kwam ineens 1,8v. Dus ik die proberen en sindsdien start mijn pc niet meer op. Als ik op de reset knop druk gaat hij in de plaats van na 2 sec uit na 5 sec uit.
Ik vroeg me af of mijn cpu dood is, mss nb dood is? denk het niet. En als dat allemaal niet het geval is er misschien een manier is om je bios te resetten?

• _AuToMaTiC_
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
(overleden)
Je moet dus je bios resetten.. Je moet maar even in de manual opzoeken hoe dat bij jouw bord gaat. Meestal zijn er 3 pinnen (1-2-3) en dan staat er vaak een jumper op 1 en 2. Doe moet ke dan even naar 2 en 3 zetten en dan weer terug.
Het lijkt me eerlijk gezegt niet dat je bord dood is. Of je proc.

[ Voor 52% gewijzigd door _AuToMaTiC_ op 23-08-2007 22:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Misschien noob vraag: "waar zitten die pinnen?"

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 17:34:
Heb je al in de manual gekeken?

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
RTFM

Even de hanleiding lezen dus :P

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:47

Haan

dotnetter

Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 17:34:
Kijk in de manual. Meestal in de buurt van het moederbord batterijtje, maar dat hoeft niet persé. Jumper heet meestal JBAT of iets in die richting. Succes :)

Je cpu zal het nog wel doen hoor.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

battetij er ff uit kan ook zo'n rond glimmend ding
Afbeeldingslocatie: http://www.sip.be/hardware/batterij-moederbord-kl.jpg

Verwijderd

batterij er uithalen en 10 minuten wachten en dan er weer in doen, dan wordt hij ook gereset

@hierboven
als het nu nog neit duidelijk is ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2007 17:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Haan schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 17:36:
[...]

Kijk in de manual. Meestal in de buurt van het moederbord batterijtje, maar dat hoeft niet persé. Jumper heet meestal JBAT of iets in die richting. Succes :)

Je cpu zal het nog wel doen hoor.
Als dat waar is, BEDANKT DAT MOEST IK NET EVEN HOREN *O* .

Ik heb al gekeken in de manual maar kan niets vinden? Haat die vern**kte index...
Maar geef eens een hint links-onder rechts-onder? Zeg please niet weer manual, deed ik al voor het me werd verteld en dat is zo'n halfuur. Het betreft trouwens een Gigabyte GA-P35-DS3R.

SORRY WAS NET IETS TE LANG BEZIG MET DIT OPSCHRIJVEN.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2007 17:41 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Stoom kabel uit de PC halen. Batterij er uit halen. 5x op de aan en uit knop drukken. Batterij er weer in en stoom kabel er weer in. Dan moet het weer werken.

CAPS hoeft trouwens niet. Op de bovenstaande manier hoef je trouwens geen 10 min te wachten als je de aan en uit knop een paar keer in drukt.

[ Voor 35% gewijzigd door PilatuS op 23-08-2007 17:43 ]

• EyeWitness
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:17
Haal je batterijtje er dan uit :?

• maka
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-04-2021
haal gewoon die battery eruit... 1 keer opstarten zonder battery... dan uitzetten... na 10 minuten batterij er weer in. en aanzetten... werke bij mij vroeGAH wel dus.... GL

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt, en iedereen is er over eens dat mijn cpu niet dood is? Dan kan ik namelijk pissige "Ik zei toch dat je pc stuk zou zijn" vloekende ouders van mijn nek werpen...

@Makaveli1988 Den Haag? :*)

En mijn videokaart zit dus leuk voor dat baterijtje....

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2007 17:46 ]

• PilatuS
  • Niet online
Je CPU kan best dood zijn. Gewoon ff de BIOS resetten dan zie je het vanzelf. Het is onmogelijk te zeggen of ie wel of niet dood is. Ik denk dat het wel goed zit.
En mijn videokaart zit dus leuk voor dat baterijtje....
Dan haal je die er er uit 8)7

[ Voor 25% gewijzigd door PilatuS op 23-08-2007 17:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Maar PilatuS wat gaat dat 5 keer aan en uit zetten helpen als er geen stroom door heen loopt, misschien doet het wel wat hoor weet ik niet maar kan je het dan even uitleggen?

Videokaart heeft de kast trouwens al verlaten ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2007 17:50 ]

• PilatuS
  • Niet online
Dat 5 keer aan en uit zetten zonder stroom zorgt er voor dat alle stroom uit je PC gaat en de BIOS gereset wordt zonder dat je 10 min hoeft te wachten. Zodra je em aan wilt zetten wil de PC ook aan gaan en slurpt alle resterende stroom die er is op.

1x moet op zich al voldoende zijn maar ik doe het altijd 5x snel achter elkaar. Ik heb met overklokken al een aantal keer gehad dat de PC niets meer deed en ik de BIOS moest resetten. Dit is iets dat elke overklokker eigenlijk wel weet.

1,8 volt is trouwens wel heel erg veel. Niet een voltage dat ik er met lucht of waterkoeling op zou willen zetten. Zelfs met sub-zero temps vind ik het erg veel.

[ Voor 46% gewijzigd door PilatuS op 23-08-2007 17:56 ]

Verwijderd

Hey weet je wat bij mij helpt? De 220 eruit trekken (Dan reset mijn bios zich) toch maar even in het a8n-sli topic posten of dat wel zo hoort haha

Verwijderd

Topicstarter
Wat eruit trekken?
Stroomkabel?
Trouwens wel melig _/-\o_

• Optix
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-08 19:46
Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 17:54:
Wat eruit trekken?
Stroomkabel?
Trouwens wel melig _/-\o_
Stroomkabel er uit is toch het eerste wat je doet 8)7

.

Verwijderd

Topicstarter
YES YES YES YES YES YES YES YES YES YES YES!!!!
IT WORKS!!!! MUWHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA TAKE THAT PROBLEMOFCOMPUTER!!
Sorry voor de caps maar was gewoon heel blij dat het werkte.
Met special thanks to PilatuS.
Dank iedereen.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:48

M2M

medicijnman

Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 17:57:
YES YES YES YES YES YES YES YES YES YES YES!!!!
IT WORKS!!!! MUWHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA TAKE THAT PROBLEMOFCOMPUTER!!
Sorry voor de caps maar was gewoon heel blij dat het werkte.
Met special thanks to PilatuS.
Dank iedereen.
en doe het in het vervolg ff rustig aan met je capslockies :)

daarnaast, in ELK moboboekje dat ik in mijn handen heb gehad staat hoe jeje bios moet resetten... en anders had ff googlen je ook stukken geholpen.

-_-

• Kurios
  • Niet online
het is toch het eerste wat je uitzoekt als je gaat oc'en?

maargoed, mooi dat hij het nog doet.

Verwijderd

Topicstarter
Vals alarm uh nee valse juich

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2007 18:05 ]

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Het leermomentje van de dag is dan ook: niet zomaar gaan overvolten, zeker niet als je niet weet waar je aan begint...

* Fuzzillogic undervolt veel liever.

Verwijderd

Topicstarter
Omg soms hebben zusjes magische vingers, ze zei "je doet hem toch gewoon aan met de aanknop?" en drukt op de aanknop en oppeens doet hij het wel... ik begrijp het niet, ik doe het 26 keer een niets, zij 1 keer maar en boem alles weer normaal........ nou ja nu doet hij het tenminste WEL. (minder capslock :) )

Verwijderd

Fuzzillogic schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 18:13:
Het leermomentje van de dag is dan ook: niet zomaar gaan overvolten, zeker niet als je niet weet waar je aan begint...

* Fuzzillogic undervolt veel liever.
hoeveel volt mag een e6600 hebben eingelijk ?
want ik kijk namelijk meer naar de warmte, zolang hij niet boven de 70 graden uit komt bvb

• M2M

M2M

medicijnman

Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 18:49:
Omg soms hebben zusjes magische vingers, ze zei "je doet hem toch gewoon aan met de aanknop?" en drukt op de aanknop en oppeens doet hij het wel... ik begrijp het niet, ik doe het 26 keer een niets, zij 1 keer maar en boem alles weer normaal........ nou ja nu doet hij het tenminste WEL. (minder capslock :) )
dús de 2e les van vandaag... je zusje aan de pc laten knutselen. dan kan jij de gouden kooi kijken :)

-_-

Verwijderd

Leip-o-Matic, mag ik je vriendelijk vragen vóór je nog een poging tot OC'en gaat doen eerst alle FAQ's / tutorials / etc. te lezen?

Kwam net in het Gigabyte P35 topic ook wat reacties van je tegen waarvan ik dacht: tja . . :|

Zie dit niet als een flame ofzo, ik ben alleen bang dat je alles sloopt omdat je niet weet waar je mee bezig bent, that's all :9

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik weet opzich wel waar ik mee bezig ben maar ik ben nog teveel van zou het ook niet zo kunnen, maar dat gaat niet want met pc's moet het allemaal precies op de letter/cijfer nauwkeurig dus dat moet ik afleren. En ik weet niet hoe het komt maar meestal stel ik mijn vragen met een soort van dom accent...

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 21:37:
Nou ik weet opzich wel waar ik mee bezig ben maar ik ben nog teveel van zou het ook niet zo kunnen, maar dat gaat niet want met pc's moet het allemaal precies op de letter/cijfer nauwkeurig dus dat moet ik afleren. En ik weet niet hoe het komt maar meestal stel ik mijn vragen met een soort van dom accent...
Maar het punt is juist dat 90% van die vragen overbodig is, omdat je het antwoord heel simpel kunt vinden door je een beetje in te lezen :)

• Fuzzillogic
  • Laatst online: 01-07 22:34
Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 18:54:
[...]

hoeveel volt mag een e6600 hebben eingelijk ?
want ik kijk namelijk meer naar de warmte, zolang hij niet boven de 70 graden uit komt bvb
1,6V blijkbaar, volgens TS. BIOS stelt het automatisch goed in. Maar wil je het zeker weten, dan kijk je even in de specs van Intel. Dat soort gegevens kun je gewoon vinden op hun site.

Op de temperatuur letten is natuurlijk prima, maar het geeft geen garanties. Door te overclocken verhit je de CPU sowieso al extra, en door te overvolten komt daar nog meer hitten bij. Een CPU kent vaak 'hotspots', gebieden die veel gebruikt worden en daardoor warmer dan de rest zijn. Die gebieden zullen dan als eerste de geest geven.
Nou vermoed ik dat je met een core-temperatuur van 70 graden wel veilig zit, maar het zou zomaar kunnen dat je je CPU al fried voordat je een temperatuur hebt kunnen zien.
Het zal hoe dan ook de levensduur fors verminderen.

Don't get me wrong, ik heb ook jarenlang m'n CPU overclocked, maar aan overvoltage heb ik me niet gewaagd. Als je niet het geld (over) hebt voor een vervangende CPU, wees dan op je hoede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-07 22:37
Heeft niets met cpu te maken. Gigabyte P35C (i.i.g.) boot niet met vcore van boven de 1.6, de volgende 2 opties (1.8 en 2.0v) werken gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
WAT!! Hij boot niet? Owh dat is ook lekker, waarom geven ze het dan in hemels naam als optie...? Moet je dan zo'n Vmod doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-06 11:37
Verwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 12:06:
WAT!! Hij boot niet? Owh dat is ook lekker, waarom geven ze het dan in hemels naam als optie...? Moet je dan zo'n Vmod doen?
Jup, met vmod werkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-07 22:37
Als je meer dan ~1.56v wilt gebruiken wel ja. Dat is wat ik idle krijg met 1.60v bios. Met 1.8 en 2.0 booten deze bordjes niet is bekend probleem. Op lucht/water niet zo'n punt maar kouder erg vervelend. Scheelt me bijna 200mhz max cpu t.o.v. P5B :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is wel een heel groot minpunt zeg, had ik mss toch zo'n Asus mobo moeten nemen, ik vind het niet erg om in BIOS wat rond te kloten maar echt aanpassingen doen op de hardware... daar moet je mij niet voor hebben verkloot ik het vast. Want ik zit dus nu vast op 3,7 ghz met 1,6v. Ik ga maar eens wat FAQ's lezen over de Vmod's.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2007 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Verwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 15:29:
Dat is wel een heel groot minpunt zeg, had ik mss toch zo'n Asus mobo moeten nemen, ik vind het niet erg om in BIOS wat rond te kloten maar echt aanpassingen doen op de hardware... daar moet je mij niet voor hebben verkloot ik het vast. Want ik zit dus nu vast op 3,7 ghz met 1,6v. Ik ga maar eens wat FAQ's lezen over de Vmod's.
mja... aan de andere kant, het heeft je nu wel behoed van een gefrituurde CPU ;)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat wel ja :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyTone
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-02-2023
Eh Leip-o-Matic, niet vervelend bedoeld ofzo. O-)
Maar als je o.a. de ouwe "bois batterij truc" niet kent, kom je nou niet echt over als 'doorgewinterde OCer'. Om dan je Voltage zo op te schroeven en zelf aan Vmod's te denken.....ik weet niet lijkt me niet zo verstandig (tenzij je geld zat hebt :P )

Ik klok al over van me P75 @ 100mhz, P166 @ 255 Mh ect. tot nu (nou ja nu eigelijk de enige niet)
Ook meestel me video kaarten ge OCed enz.
Maar voltage te hoog of zelfs aan vmods denken, daar vind ik mijzelf niet 'doorgewintert' genoeg voor. Dan zou ik eerst, veeeeeeeeel gaan lezen voor ik dat doe.

Aan de andere kant, al doende leert men ;)

jaja, ik ben zo Dyslectish als een baksteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alleen zou ik dan zeggen: Kijk eerst hoe het gaat op een oud stuk computer voor je een splinternieuw moederbord gaat zitten modden :Y)

En daarbij... 1.7 Volt... Wat voor een koeling heb je... Aangezien mijn Tuniq Tower op 1.57 (echte) volts het toch al echt heel warm krijgt (lees max temps van over 65... :') )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-03 13:33
Ik zat aan hetzelfde te denken TonyTone.
1.6 Volt door je cpu heen jagen en nog niet eens weten hoe je de bios reset vind ik nogal vreemd.
Mijn tip:
Overclock je pc tot een redelijke snelheid, een snelheid die een heleboel mensen 24/7 aanhouden met nagenoeg dezelfde specs en laat het zo staan!
Ga wat meer artikelen lezen en als je over een jaar wat meer erover weet dan kun je heel misschien gaan voltmodden.
Wat in een FAQ misschien heel makkelijk lijkt, kan uiteindelijk heel lastig uitvallen.
Verder hoeft een vMod op een bekende site zoals VrZone niet altijd te kloppen, leg dat maar eens aan je ouders uit als het mislukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Slitch schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 12:36:
Ik zat aan hetzelfde te denken TonyTone.
1.6 Volt door je cpu heen jagen en nog niet eens weten hoe je de bios reset vind ik nogal vreemd.
Mijn tip:
Overclock je pc tot een redelijke snelheid, een snelheid die een heleboel mensen 24/7 aanhouden met nagenoeg dezelfde specs en laat het zo staan!
Ga wat meer artikelen lezen en als je over een jaar wat meer erover weet dan kun je heel misschien gaan voltmodden.
Wat in een FAQ misschien heel makkelijk lijkt, kan uiteindelijk heel lastig uitvallen.
Verder hoeft een vMod op een bekende site zoals VrZone niet altijd te kloppen, leg dat maar eens aan je ouders uit als het mislukt.
Helemaal mee eens, geloof ons dat je niet blij wordt als je spullen stuk zijn door nét iets teveel volt ;)

En probeer op je maximale OC dan ook zo weinig mogelijk spanning erdoorheen te jagen, overvolting beperkt de levensduur dus als je dat zoveel mogelijk kan uitsluiten is dat ook mooi meegenomen, toch? :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-06 11:37
TonyTone schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 11:40:
Eh Leip-o-Matic, niet vervelend bedoeld ofzo. O-)
Maar als je o.a. de ouwe "bois batterij truc" niet kent, kom je nou niet echt over als 'doorgewinterde OCer'. Om dan je Voltage zo op te schroeven en zelf aan Vmod's te denken.....ik weet niet lijkt me niet zo verstandig (tenzij je geld zat hebt :P )

Ik klok al over van me P75 @ 100mhz, P166 @ 255 Mh ect. tot nu (nou ja nu eigelijk de enige niet)
Ook meestel me video kaarten ge OCed enz.
Maar voltage te hoog of zelfs aan vmods denken, daar vind ik mijzelf niet 'doorgewintert' genoeg voor. Dan zou ik eerst, veeeeeeeeel gaan lezen voor ik dat doe.

Aan de andere kant, al doende leert men ;)
Overdrijven kan ook, ik ben ook pas paar maandjes met overklokken bezig. Maar toen ik mijn c2d systeempje een klein maandje had, had ik er ook al een vdimm mod op gezet. Dat was omdat ik er gek van werd dat ik steeds na een bios reset mem uit mijn pa's pc moest halen om te booten.

Vmods zijn prima te doen, als je gewoon goed na denkt en niks overhaast kom je al een heel eind. Iedereen die een beetje na denk weet vast wel dat 1.8Vcore te veel is voor een simpel koelertje (voorbeeldje) En dat andere beetje is gewoon kennis van je hw. Weten wat de max voltages voor 24/7 zijn en de rest van de basis dingen.

Maar je hebt wel gelijk dat vmods nog iets te vroeg zijn voor de ts, omdat hij de basis nog niet kent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joh14vers6
  • Laatst online: 13-06-2024
Ik wil voorkomen dat mijn CPU dood gaat aan overvoltage vandaar de volgende vragen:

Hoelang gaat een Q6600 mee met een Vcore van ca. 1.4V bij 100% belasting bij een ingeschakelde tijd van ca. 4 uur per dag. Intel geeft in de specs van mijn proc een max Tcase van 71°C, echter met Coretemp geeft ik niet deze Tcase aan. Hoeveel mag de Coretemp maximaal worden?

Systeem van Joh14vers6 Team Joh14vers6 Gear: Sony 550, HS3600, Minolta 50mm/1.7, Tamron 10-24mm, Minolta 24-105, Minolta 100-300 (D) Te koop: Sigma 10-20mm KM 18-70mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

joh14vers6 schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 14:03:
Ik wil voorkomen dat mijn CPU dood gaat aan overvoltage vandaar de volgende vragen:

Hoelang gaat een Q6600 mee met een Vcore van ca. 1.4V bij 100% belasting bij een ingeschakelde tijd van ca. 4 uur per dag. Intel geeft in de specs van mijn proc een max Tcase van 71°C, echter met Coretemp geeft ik niet deze Tcase aan. Hoeveel mag de Coretemp maximaal worden?
hmmmm topic kapen?

naja toch maar een antwoordje. Temps in windows zijn bijna niet te vertrouwen. Zeker niet met die quad cores, dat wil soms nog wel eens problemen geven. beste check is met een echte termometer, of ff in de bios kijken. hoe lang zo'n ding meegaat, tja de ene gaat jaren mee met een dikke overklok, anderen sterven bij bosjes na korte tijd. Daar is geen zinnig woord over te zeggen. Over het algemeen, is het zo, dat je processor allang veel te sloom is, voordat hij doodgaat (tenzij je heel fanatiek overklokt).

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt
  • Laatst online: 04-09 13:57

Zygivt

Evenaren en overtreffen

een sprong van 0.2 volt lijkt me ten alle tijden een fanatieke inzet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyTone
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-02-2023
bassie_ schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 14:02:
[...]

Overdrijven kan ook, ik ben ook pas paar maandjes met overklokken bezig. Maar toen ik mijn c2d systeempje een klein maandje had, had ik er ook al een vdimm mod op gezet. Dat was omdat ik er gek van werd dat ik steeds na een bios reset mem uit mijn pa's pc moest halen om te booten.
hehe, niet dat ik na 10 jaar nog steeds niet aan de Vmod druf ofzo ;)
Maar bedoelde dat ik wel enige kennis heb, maar alsnog niet "effe" aan zoiets begin.
Dan zou ik me er (nog) meer in verdiepen. Maar zoals al eerder gezecht, beetje basis kennis is toch wel zo handig lijkt mij.

jaja, ik ben zo Dyslectish als een baksteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HiDNN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-09 11:15
uhm.. ik zou eerst maar eens serieus er gaan over nadenken om wel verder te gaan met overklocken.. want als je niet eens de basis kennis kent, ben ik er bang voor dat je het spul straks echt sloopt ;)

Maar goed moet je natuurlijk zelf weten, tis jouwn spul. :)

edit: ben niet de enigste geloof ik die er zo over denkt :+

[ Voor 10% gewijzigd door HiDNN op 28-08-2007 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:47

Haan

dotnetter

Ach tegenwoordig moet je heel erg je best doen om je hardware om zeep te helpen hoor. Dat lukt je niet met alleen wat bios instellingen wijzigen, daarvoor is genoeg beveiliging.

Het wordt natuurlijk anders als je met de soldeerbout aan het werk gaat, maar ik geloof niet dat de TS daar al mee bezig is ;)

Kater? Eerst water, de rest komt later

Pagina: 1