[adobe reader] adobe update uitschakelen Hoe?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.406 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-05 10:18
zoals hierboven staat
we gebruiken op het werk adobe reader, en die wil zo nu en dan updaten. dat prigje kun ej niet makkelijk wegklikken en blijft proberen, of loopt soms vast ( omdat ie geen vebrinding krijgt met i-net ivm firewall.

oplossing is niet firewall aanpassen, maar dat proghramma uitschakelen, maar ik ben er nog niet achter hoe ik dat doe of welk programma er bij hoort.

het staat niet appart bij configuratiescherm-software en er is ook geen optie in reader om het uit te zetten.
het gaat om reader 8.x

kan iemand me hier mee helpen?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

En toen je ging zoeken met Google toen was de eerste hit zeker niks? ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• engelbertus
nee, want dat is adobe 7 en met 8 heb je daar geen optie in de preferences om de updates uit te zetten
wat ik nu wel zag is dat wanneer je kiets om voor updates te controleren, ( bij help) en je na het vragen om authorisatie voor een proxy, je kunt annuleren en daarna op voorkeuren kunt klikken en daar het vinkje weg kunt halen om op updates te controleren. dus zo kun ej het in iedergeval nog uitzetten.

dit is wat mij betreft het antwoord wat ik zocht,
als er iemand is die een snellere manier weet om deze functie uit te zetten ( reg-file, of hoe ik dat voorkeurenschermpje gewoon met een commando op het scherm krijg, houdt ik me aanbevolen. ;-)

het hoeft wat mij betreft niet met een policie of automatisch script voor alle gebruikers.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Adobe heeft een installshield tuner waarmee je de installatie volledig aan je wensen kan aanpassen. De meeste settings worden opgeslagen in HKCU\Software\Adobe\8.0\Reader en globaal in HKLM onder dezelfde key. Volgens mij kunnen non-localadmins sowieso die meldingen niet krijgen?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• engelbertus
ja wij hebben alleen local admins, maar die zijn niet zo technisch dat ze met jet register in de weer zouden moeten gaan, installtuner is het even te laat voor, op de meeste pc's is het al geinstalleerd.
het gaat er ook maar om 11 "clients".

de iritatie loopt de laatste tijd wat op, omdat we vaker .pdf bestanden gaan gebruiken, maken en verstrekken.

om de iritatie bij de overige gebruikers t beeperken wilde ik daar even die update functie uit zetten.
ik zal eens kijken welke waardes er in die keys veranderen als ik het uit zet, dan kan ik er vast wel een .reg file van maken.

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Anders zou je misschien gewoon de update kunnen draaien, ben je er ook vanaf :P

En met een script de boel uninstallen en dan een nieuw deployment van de customized-versie via gpo?

Mijn spoorwegfotografie

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:42
Je kunt ook de updater plugin in de map plugins weg gooien :)

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Krijg je dan niet bij het opstarten zo'n mooi windows installer venstertje die het weer repareert? :P

Mijn spoorwegfotografie

• engelbertus
geen idee. ik wilde gewoon de update functie uitzetten omdat dat er in vorige versies wel in zat, en ik het bij de nieuwe niet kon vinden. gpo en deployments .. ehm.. dewatte? :p

nou aj denk dat ik voor acad een deployment ga maken, omdat we een nieuwe versie hebbn, en daar zat wel een goeie beschrijving bij voor het maken van een deployment. voor de rest is bijna elke pc hier anders al hebben een aantal wel een paar prograams die overal op staan. het meeste datgeinstalleerd wordt is op basis van of iemand het nodig heeft, en een standaard installatie voldoet dan meestal prima.

een gpo voor uninstals en installs maken moet ik me misschien later toch eens in verdiepen.
Pagina: 1