Beste Mensen,
Een vriend van mij (in groot britannie) heeft onlangs een server aangeschaft, mogelijk komt daar in de toekomst nog een bij, maar het wordt zeker geen serverfarm ofzo
. Het is de bedoeling dat ik die zooi een beetje ga beheren. Wanneer er echt problemen zijn kan hij wel iemand daar huren om de problemen op te knappen, maar de rest van de taken kan ik met mijn beperkte linux kennis nog wel af (dingetjes configuren en installeren etc.). Alleen kan ik op dit moment niet bij zijn server, we hadden blijkbaar niet goed gekeken naar de KVM die we gekocht hadden want het was niet de goede. Op deze moet normaal een toetsenbord aangesloten worden enzo. De meeste echte IP-KVM's zijn wel erg prijzig en beheren vaak minimaal acht servers. Heeft iemand toevallig een idee hoe deze KVM over IP bereikt kan worden tegen een lagere prijs, waarbij minder schaalbaarheid dus geen probleem is? Voor andere toepassingen is SSH natuurlijk bruikbaar maar we willen toch graag ook op afstand bij de hardware kunnen.
Alvast bedankt!
Groetjes,
Merlijn
Een vriend van mij (in groot britannie) heeft onlangs een server aangeschaft, mogelijk komt daar in de toekomst nog een bij, maar het wordt zeker geen serverfarm ofzo
Alvast bedankt!
Groetjes,
Merlijn