[USB stick] image maken of clonen

Pagina: 1
Acties:

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:45
We hebben hier voor het inrichten voor Thin Clients een customized USB stick gemaakt. De data die daarop staat willen we digitaal kunnen opslaan op het netwerk, om er later weer een nieuwe USB stick mee te beschrijven. De stick is 2GB, bootable.

Ik zoek dus feitelijk een tooltje, liefst freeware, waarmee ik via een image een goede clone kan maken.
Met ghost32 kan ik wel een image maken, echter, na het wegschrijven van de 2e (identieke) stick staat de data er wel op, maar werkt het booten niet.

Winimage bevalt ook niet helemaal, omdat dat files van bijna 1,5 Gig oplevert, terwijl de ghost image slechts ca 300MB was. Of het booten daarmee wel werkt heb ik nog niet kunnen zien, omdat winimage vastliep bij het wegschrijven.

Een zoektocht leverde verder vrijwel alleen tools op die náár de usb backuppen, ipv ervandaan.
RAwrite werkt helaas alleen met floppies, wellicht dat het met dd onder linux zou kunnen, maar linux wordt hier nergens gebruikt.

Iemand ideetjes?

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:45
Niemand een idee? Winimage werkte wel voor het terugschrijven van de data op een identieke usb stick, maar ik kon er niet succesvol mee booten helaas. En dat is toch wel het belangrijkste, ik kan moeilijk een Thin client gaan archiveren bij de backup tapes :(

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• Tofu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-10-2024
Acronis kan een image maken van een backup. Ik heb het even voor je getest ;)