Toon posts:

[Office X] Opmaak wordt continue op hele document toegepast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met m'n bachelor scriptie en heb deze middels stijlen helemaal opgemaakt. Dit werkt al enkele malen prima, maar sinds kort gebeurt er iets heel vreemds waardoor m'n hele opmaak volledig vernaggeld wordt.

Als ik van een enkel woord of een enkel zinsdeel of een paragraaf de opmaak verander (bijvoorbeeld vetgedrukt maken, in laten springen of de tekstkleur veranderen) dan past hij deze opmaak toe op het hele document. Dus als ik bijvoorbeeld een blokcitaat wil laten inspringen, springt de hele tekst mee. Als ik de kleur van de titel aanpas, krijgt m'n volledige scriptie die kleur. Ik heb geen flauw idee waar dit ineens aan ligt. Iemand die me hierbij kan helpen?

Verwijderd

Weet ook niet waardoor je opmaak stuk gaat, maar misschien heeft Neo Office er minder problemen mee?

http://www.neooffice.org/neojava/en/index.php

Verwijderd

Nu geef je een alternatief, geen oplossing voor het probleem. Word heeft dat soort geintjes op Windows ook wel eens. Ik draai dan de fouten terug, sla het op en sluit word af en start het opnieuw op. Dat werkt meestal afdoende.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 19:18:
Nu geef je een alternatief, geen oplossing voor het probleem. Word heeft dat soort geintjes op Windows ook wel eens. Ik draai dan de fouten terug, sla het op en sluit word af en start het opnieuw op. Dat werkt meestal afdoende.
Klopt, maar wellicht dat het alternatief een oplossing biedt ;)

Jouw oplossing klinkt overigens plausibel, laten we hopen dat de OP er iets aan heeft.

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is 'opgelost', heb alle mogelijke opmaakverschillen in stijlen geïmplementeerd en sindsdien werkt het op zich goed. Wel uur bezig geweest om m'n opmaak weer te herstellen :( Nog steeds als ik van een deel de opmaak zonder stijlimplementatie probeer te veranderen heb ik hetzelfde probleem, maar goed. Om meteen over te stappen naar een ander pakket lijkt me wat drastisch. Zeker ook omdat Office wat mij betreft een stuk beter is dan Neooffice en er een stuk mooier uitziet bovendien (voor mij ook best belangrijk, vind neooffice nog lang geen apple native look and feel hebben). Toch bedankt :)

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Ja, met scripties loop je een beetje tegen de limieten van wysiwyg aan en krijg je wel dit soort dingen. Zeker als je over grote opmaak en documenten gaat praten. Dan is hier toch LateX een oplossing voor, maar dan zit je weer met een leercurve en buiten je scriptie zal je dat niet voor kleine dingen gaan gebruiken.
Pagina: 1