[2003] Effectieve permissies per gebruiker

Pagina: 1
Acties:

• RedCellNL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-04-2024
Hallo,

Op het netwerk is een map. Hierop hebben groepen rechten. In deze groepen zitten weer groepen. In die groepen zitten weer gebruikers.

Graag wil ik een lijst met alle gebruikers die rechten hebben op de map.

Ik heb al met systernals accesschk gekekeken maar dit werkt niet goed. Daarnaast met AccessEnum v1.32 bekeken. Maar deze zoekt veel te diep en niet per user maar per groep.
De search was moeilijk zoeken ivm wisselende steekwoorden.

Weet iemand hoe dit te tackelen is?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
En als je nou bijvoorbeeld xcacls of cacls gebruikt, en de output met een script filtert? Afhankelijk van de meegegeven parameters kan je waarschijnlijk precies krijgen wat je wil :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Als ik je vaag goed lees wil je feitelijk enkel een recursieve zoek doen door je groepen lijst - je hebt het namelijk enkel over nested groepen en niet over nested permissies.

Die zoek door je groepen kan je toch vrij gemakkelijk doen door even handmatig 'net group <groupnaam>' uit te voeren en dat dan voor elke groep die je weer tegen komt? Of gaat het hier over tientallen nested groepen? :)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Scripten :)

Of je stopt een dump van al je groepen en users in een database en laat er dan een recursieve query op los om te laten zien wie er waarin zitten.

met dumpacl (dumpsec) kan je een export doen van de ACLs op je disks, als je die dan als input gebruikt?
elevator schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 10:43:
Als ik je vaag goed lees wil je feitelijk enkel een recursieve zoek doen door je groepen lijst - je hebt het namelijk enkel over nested groepen en niet over nested permissies.
Nou, hij heeft wel een punt hoor :)
Neem dit voorbeeld:
FS_DATA_HR-RW
FS_DATA_HR_MT-RW (nested in HR-RW)
FS_DATA_HR-RO

Wat zijn nu je effectieve permissies als je in alledrie de groepen voorkomt? :)
Dit gebeurt gewoon in de praktijk ;)

[ Voor 50% gewijzigd door alt-92 op 24-08-2007 19:14 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• RedCellNL
Heb dit nu allemaal geprobeerd maar helaas zonder lijst met gebruikers.

Heeft iemand nog ideeën hoe dit op te lossen?

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

RedCellNL schreef op maandag 03 september 2007 @ 12:14:
Heb dit nu allemaal geprobeerd maar helaas zonder lijst met gebruikers.
Hoe bedoel je?

Wat heb je geprobeerd, wat verwachtte je te zien, en wat krijg je daadwerkelijk te zien?

Wees alsjeblieft nou eens duidelijk, een éénregelige post die neerkomt op "doetnie-hellup" is niet echt nuttig...

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• RedCellNL
alt-92 schreef op maandag 03 september 2007 @ 12:28:
[...]

Hoe bedoel je?

Wat heb je geprobeerd, wat verwachtte je te zien, en wat krijg je daadwerkelijk te zien?

Wees alsjeblieft nou eens duidelijk, een éénregelige post die neerkomt op "doetnie-hellup" is niet echt nuttig...
Rustig maar, chagrijnig?

Ik heb via calcs en xcacls geprobeerd om de groepen naar gebruikers om te zetten. Dit kan niet.
Ik heb via Security Explorer van ScriptLogic geprobeerd of ik groepen naar gebruikers kan omzetten, dit is geen optie.

Ik verwachten een lijst te krijgen met gebruikers die in de groepen zitten en de rechten. Dit staat ook in de openingpost dus als iemand reageert verwacht ik ook dat ie probeert om mijn vraag en dus ook mijn verwachte oplossing, te geven.

[ Voor 41% gewijzigd door RedCellNL op 03-09-2007 12:45 ]

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Nee hoor. :)
Alleen worden er meerdere methoden aangereikt naar aanleiding van je startpost, en dan is het wel handig om even aan te geven wat je van die methoden gebruikt hebt.
Ik heb via calcs en xcacls geprobeerd om de groepen naar gebruikers om te zetten. Dit kan niet.
Logisch, want die tools geven je de rechtenstructuur, niet de users.
Ik verwachten een lijst te krijgen met gebruikers die in de groepen zitten en de rechten. Dit staat ook in de openingpost dus als iemand reageert verwacht ik ook dat ie probeert om mijn vraag en dus ook mijn verwachte oplossing, te geven.
Die is je al gegeven.
Je kan door middel van scripting met dsget of VBscripting de resultaten van een ACL met een groep doorsturen zodat je daarvan de leden krijgt.

http://www.microsoft.com/...s/ad/groups/adgpvb13.mspx

Zoals ik je vraag nu lees vraag je ons hier maar eventjes een script op een presenteerblaadje aan te geven dat precies doet wat jij wilt, dat lijkt me eerlijk gezegd niet de bedoeling hier ;)

• RedCellNL
Pagina: 1